تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
6
رئیس اداره مخابرات ایذه در گفتگو با عصر ایذه/

بخش عظیمی از زیرساخت‌های مخابرات شهرستان بدون استفاده در خاک مدفون شده است/ برخی از روستاهای دورافتاده ایذه از اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند

  • کد خبر : 49312
  • 25 مهر 1395 - 8:39
بخش عظیمی از زیرساخت‌های مخابرات شهرستان بدون استفاده در خاک مدفون شده است/ برخی از روستاهای دورافتاده ایذه از اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند

عالیپور گفت: در سال ۸۶ طرح توسعه و تجهیز زیرساخت مخابرات ایذه نزدیک به ۸۰درصد پیش رفت و به همان شکل رها شد که به دلیل نبود تجهیزات از بخش عظیمی از این کابل ها بدون استفاده در خاک مدفون شده اند.

رئیس اداره مخابرات ایذه در گفت و گوی تفصیلی با خبرنگار عصر ایذه با اشاره به مشکلات این اداره، اظهار داشت: طرح توسعه زیرساخت های مخابراتی ایذه که طرح بسیار خوبی بود در سال ۸۶ کلنگ خورد اما به اتمام نرسید.

مظفر عالیپور با بیان اینکه اگر این طرح کامل اجرا می شد، بخش عمده ای از مشکلات فعلی وجود نداشت، عنوان کرد: در این طرح حدود ۱۵۰ کیلومتر در سطح شهر کابل کشی شد که به دلیل نبود تجهیزات عملا از بخشی از بهره ای نمی بریم.

وی افزود: در چند ماه گذشته با پیگیری های فراوان توانستیم با اجرا کابل برگردان در برخی از نقاط شهرستان از بخشی از این کابل ها را وارد مدار کنیم، اما متاسفانه در حال حاضر حدود ۸۰ درصد هزینه های دولتی زیر زمین بلااستفاده رها شده است.

رئیس اداره مخابرات ایذه در ادامه به پروژه فیبرنوری و (رینگ) جایگزین ایذه_مسجد سلیمان اشاره کرد و گفت: این پروژه مهم که تا پشت دهستان پیان پیشروی داشت، همانند طرح توسعه نیمه کاره رها شده و برای اتمام و اتصال به حدود ۳۵ کیلومتر کابل کشی نیاز دارد.

عالیپور در ادامه با اشاره به اینکه اغلب شهرهای استان خوزستان کابل رینگ و جایگزین فعال دارند، تصریح کرد: کارایی این کابل در زمان قطعی خطوط اصلی است که با فعال شدن این کابل جایگزین دیگر قطعی اینترنت و خطوط تلفن نخواهیم داشت.
وی اهمیت اتمام این پروژه را بسیار ضروری دانست و تصریح کرد: رایزنی های زیادی در سطح استان برای از سرگیری این پروژه انجام دادیم که تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

رئیس اداره مخابرات ایذه در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر ما ۱۶ ایستگاه اماده داریم که برای راه اندازی آنها نیروی کار و تکنسین فنی لازم است و هزینه های چندانی ندارد.که در حال حاضر توسط گروه عملیات استان دومین دستگاه از آنها درحال کابل برگردان میباشد.

مظفر عالیپور با بیان اینکه مدیرکل در این خصوص قول همکاری داده است، افزود: برای راه اندازی این ایستگاه ها نیاز به نیروهای فنی مفصل بند وگروهای عملیات شبکه کابل دارددارد که برای راه اندازی این ایستگاه ها باید از استان نیرو اعزام شود.

وی همچنین اظهار داشت: من دو خواسته از نماینده محترم وپرتلاش دارم یکی پیگیری اتمام فیبر نوری(رینگ) ایذه_مسجد سلیمان و دیگری با تامین دستگاه ۸کافو نوری برای توسعه خطوط تلفن های سطح شهرستان

رئیس اداره مخابرات ایذه تاکید کرد: نماینده محترم می تواند با قدرت چانه زنی سیاسی خود و پیکیری از تهران این دو مشکل اساسی را برطرف کند.

عالیپور در ادامه در پاسخ به برخی سوالات مردمی در خصوص مشکلات قطع و اتصال تلفن های ثابت گفت: برخی مواردقطعی های ناشی از سرقت سیم های مشترکین میباشد که درمواردی نیز توسط نیروهای محترم انتظامی سارق دستگیر شد.

رییس اداره مخابرات ایذه در ادامه این نوید را به همشهریان وبه خصوص روستاییان داد که به احتمال زیاد در سال جاری با برنامه های همراه اول وتجهیز نمودن سایتهای همراه اول به سیستم های جدید با مجهز ترین تجهیزات مشکلات بسیاری از روستاها رفع خواهد شد.

وی افزود: خبر خوب برا روستاهای فاقد اینترنت این است که با چند پروژه اینترنت آنها در سال جاری  حل می شود و به زودی نوید اینترنت پرسرعت حتی برای روستاهای دور افتاده شهرستان را می دهیم.

پاسخ به سوالات مردم

وی در ادامه ی پاسخ به سوالات مردمی به مشکل تکمیل پورت اینترنت اینترنت موزرم اشاره کرد و گفت: مساله موزرم در دستور کارمان است و در دست اجراست

عالیپور همچین در رابطه شهرک کاشکلی گفت: متاسفانه در این مناطق سرقت کابل بود و تمام فعالیت های ما راتحت شعاع قرار داده البته سارق مربوطه دستگیر شد

رئیس اداره مخابرات ایذه عنوان کرد: در این منطقه دنبال نصب کانکس و انتقال تجهیزات مخابراتی برای رفع مشکل این منطقه هستیم.

ریاست مخابرات ایذه در ادامه مشکلات مطرح شده روستاهای کلنچنار، انجه، شمی و .. گفت: درخصوص همراه اول روستای انجه تحت پوشش سایتGSM روستایی کتف چهوار می باشد که در چندماه گذشته سایت به دلیل مسیر انتقال رادیویی مشکل داشته که رادیو تعویض ومسیر انتقال تا شهر ایذه برروی فیبر نوری افتاد که مشکلات قطعی های سایت مرتفع شد.

رییس مخابرات ایذه همچنین درمورد توسعه تلفن ثابت در روستاهای  نزدیک چلکی، بلوطک شیخان، تصریح کرد: با پروژه های اینترنت پرسرعت ۴gوایرلس جهت مناطق فوق مشکل اینترنت رفع خواهد شد.

 

درادامه متذکر شد: مشکل برخی روستاها مثل کلدوزخ و بردگپی و روستاهای در این مسیر با کافو نوری گنجشگیر رفع خواهد شد.

ما کمبود دکل همراه اول در برخی مناطق چون گنجشگیر ، ..داریم عالیپور ادامه داد همراه اول جهت نقاط جدید ومناطق عدم پوشش برنامه ای نداشته و به همین خاطر باید از تهران پیگیری کنیم که این کار به حمایت نماینده نیاز است

توصیه های پایانی رئیس اداره مخابرات ایذه به مردم

در مناطقی که پوشش قطع ارتباطی همراه اول دارند باید با ۹۹۹۰ تماس بگیرند مشکلات آنتن دهی وقطع ارتباط توسط این سامانه به خوبی پیگیری خواهد شد

همچنین همشهریان در خصوص تلفن های ثابت با سامانه ۲۰۰۰ تماس بگیرند و یا قبوض خود را پرداخت کنند که در صورت استفاده از این سامانه و قطع بودن تلفن، بلافاصله وصل می شود و نیازی به مراجعه حضوری به اداره ندارد.

عالیپور در پایان به مردم و ادارات پیشنهاد داد: دیگر نیازی به استفاده های کاغذی نیست و هرفردی که دسترسی به اینترنت دارد میتواند با گرفتن رمز از اداره مخابرات ، ریز مکالمات یا قبض یا بسیاری از موارد مورد نظر خود را درخانه یا در اداره  شخصی خود مستقیما بگیرد.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=49312

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.