تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
7

بیدار شدن لیگ از خواب زمستانی با جنگ سرخابی‌ها و اصفهانی‌ها

  • کد خبر : 6160
  • 08 بهمن 1393 - 12:19

عصر ایذه: لیگ برتر فوتبال بعد از تعطیلات طولانی مدت بار دیگر از سر گرفته خواهد شد و دو تیم […]

عصر ایذه: لیگ برتر فوتبال بعد از تعطیلات طولانی مدت بار دیگر از سر گرفته خواهد شد و دو تیم پایتخت به مصاف اصفهانی‌های لیگ می‌روند.

 

url

 

به گزارش پایگاه خبری عصر ایذه به نقل از خبرگزاری تسنیم، آخرین دیداری که در لیگ برتر چهاردهم برگزار شد، مربوط به ۲۰ آذر و هفته هفدهم بود که استقلال خوزستان و استقلال تهران به مصاف هم رفتند. این دیدار با نتیجه تساوی ۴ بر ۴ به پایان رسید تا لیگ با یک بازی جذاب و پُرگل راهی تعطیلات طولانی مدت شود. حالا لیگ چهاردهم بعد از تعطیلات ۴۹ روزه از سر گرفته خواهد شد و در اولین روز، فردا (پنجشنبه) سه دیدار پیگیری می‌شود.

نفت مسجدسلیمان – پیکان
دو تیمی که در نیم فصل اول شرایط خوبی نداشتند و اکنون هم در رتبه‌های پایین جدول حضور دارند، در حالی در مسجدسلیمان به مصاف هم می‌روند که مدیران و مربیان هر دو تیم انتظار دارند تیم‌شان بعد از این تعطیلات دچار تغییر و تحول شده باشد. هم پیکان و هم نفت در آخرین دیدار خود به تساوی یک بر یک خارج از خانه رسیدند و حالا در آغاز دوباره مسابقات انتظار دارند با تغییراتی که صورت داده‌اند به پیروزی دست یابند.

گسترش‌فولاد تبریز – سایپای البرز
گسترش‌فولاد تبریز علاوه بر اینکه در نیم فصل اول نتایج خوبی کسب نکرد، در نقل‌وانتقالات نیم فصل هم چند بازیکن تأثیرگذارش را از دست داد. با این حال فراز کمالوند بازیکنان جدیدی را به تیمش آورده و قصد دارد با بازیکنان جدید در نیم فصل دوم این تیم را در لیگ برتر نگه دارد. او در اولین مصاف خود بعد از تعطیلات باید به مصاف سایپا برود که شرایط نسبتاً خوبی در جدول دارد. این دیدار شاید از این جهت جذاب باشد که مجید جلالی بعد از اتفاقات سال گذشته، باید بار دیگر به تبریز بازگردد.

صبای قم – پدیده خراسان
مهدی تارتار به همراه صبای قم کار سختی در نیم فصل دوم دارد. تیمی که تا پیش از تعطیلات لیگ برتر نتایج خوبی گرفت، برای حفظ جایگاهی که اکنون یک پله بالاتر از پرسپولیس رده هشتمی است، مطمئناً باید بیشتر تلاش کند. شاید بازیکنان صبا نیم نگاهی هم به رتبه‌های بالای جدول داشته باشند تا در انتهای فصل سهمیه آسیایی بگیرند اما هرچه هست باید بعد از یک تعطیلات طولانی مدت آماده دیدار با پدیده خراسان شوند.

مرزبان و شاگردانش در حالی در قم به میدان می‌روند که برخلاف هفته‌های ابتدایی لیگ نتوانستند نتایج خوبی بگیرند و با جذب چند بازیکن با تجربه در تعطیلات لیگ، می‌خواهد در ادامه بازی‌ها شرایط بهتری پیدا کند.

ملوان بندرانزلی – تراکتورسازی تبریز
حضور فیروز کریمی روی نیمکت ملوان می‌تواند به جذابیت‌های لیگ برتر اضافه کند اما جذابیت های این مربی هم می‌تواند برای ملوان دردسرساز هم شود. مسئولان ملوان بدون توجه به این مسائل فیروز کریمی را یک هفته قبل از تعطیلات لیگ روی نیمکت تیم‌شان نشاندند تا از توانایی‌های  این مربی استفاده و تیم‌شان را در لیگ برتر حفظ کنند.

تراکتورسازی هم که به عنوان قهرمان نیم فصل نتوانست پیش از تعطیلات صدر جدول را حفظ کند، حالا با تقویت تیمش و جذب بازیکنانی مانند آندرانیک تیموریان، مهرداد بایرامی و … قصد دارد بار دیگر به صدر بازگردد و برای این کار باید کارش را از بازی با ملوان آغاز کند و با کسب یک پیروزی برای ادامه راه امیدوار بماند.

ذوب‌آهن اصفهان – پرسپولیس
بار دیگر یحیی گل‌محمدی به پرسپولیسی‌ها رسید. این بار در شرایطی که اوضاع پرسپولیس در جدول رده‌بندی چندان مناسب نیست و قرمزهای پایتخت امید دارند با خریدهایی که در تعطیلات داشتند نتایج نیم فصل اول‌ را جبران کنند. حمید درخشان که این روزها وارد حاشیه‌هایی جدیدی شده و با کارلوس کی‌روش درگیری لفظی پیدا کرده است، هرچقدر سعی می‌کند حاشیه را از اطراف پرسپولیس کمتر کند اما نمی‌تواند.

درخشان تیمش را در تعطیلات به اردوی امارات برد و باید دید شروع او بعد از تعطیلات چگونه خواهد بود. ذوب‌آهنی‌ها نیز سعی می‌کنند روند رو به رشدی که پیش از تعطیلات داشتند را ادامه دهند. ذوب‌آهن در جام حذفی و در تهران پرسپولیس را حذف کرده و خوب می‌داند که سرخپوشان برای انتقام می‌آیند.

فولاد خوزستان – راه‌آهن
تیم‌های رده چهارمی و چهاردهمی جدول شرایط‌شان در تعطیلات به کلی تغییر کرد. فولاد خوزستان به این دلیل که بسیاری از بازیکنانش را در نیم فصل اول به دلیل مشکلات کارت پایان خدمت از دست داد، در تعطیلات با جذب چند بازیکن با تجربه مانند محمد قاضی، محسن مسلمان و احمد آل‌نعمه تیمش را تقویت کرد.

قهرمان فصل گذشته لیگ برتر علاوه بر اینکه سعی می‌کند برای فصل آینده نیز سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را بگیرد، نیم نگاهی هم به دفاع از عنوان قهرمانی‌اش داد و در هفته هجدهم باید به مصاف راه‌آهنی برود که با کلی حاشیه همراه بوده است. باشگاه راه‌آهن بعد از کش و قوس‌های فراوان به حمید استیلی واگذار نشد تا دادستانی یک سرپرست را برای این باشگاه انتخاب کند. بسیاری از بازیکنان تأثیرگذار این تیم هم از جمع راه‌آهنی‌ها جدا شده‌اند تا کار قدیمی‌ترین باشگاه ایران سخت شود. علی لطیفی، سرمربی راه‌آهن امیدوار است که این تیم را در لیگ برتر حفظ کند.

نفت تهران – استقلال خوزستان
علیرضا منصوریان و عبدالله ویسی جزو مربیان جوانی هستند که تلاش زیادی می‌کنند به مربیان جوان اعتماد بیشتری شود. این دو مربی باید در هفته هجدهم مقابل یکدیگر قرار گیرند و باید دید تفکرات کدام یک بر دیگری می‌چربد. نفت تهران صدرنشین لیگ برتر است و مطمئناً آنها نمی‌خواهند این جایگاه را از دست بدهند.

نفتی‌ها سال گذشته تا آستانه قهرمانی پیش رفتند و مطمئناً حالا که این توانایی را در خود دیده‌اند این فصل به به قهرمانی نگاهی جدی‌تر خواهند داشت. استقلال خوزستان هم که توانست از منطقه خطر کمی دور شود، در ادامه مسابقات تلاش می‌کند رتبه خود را بهتر و بهتر کند.

استقلال تهران – سپاهان اصفهان
دیدار تیم‌های پایتخت‌نشین با سپاهان همیشه جذاب و البته پر حاشیه بوده است. این بار هم پیش از دیدار استقلال و سپاهان حاشیه‌های زیادی به وجود آمده که بخشی از این حاشیه‌ها مربوط به تغییر برنامه لیگ برتر است. استقلالی‌ها شدیداً به تغییر برنامه لیگ برتر معترض هستند و این در حالی است که مسئولان باشگاه سپاهان معتقدند سازمان لیگ برای تغییر برنامه و هرچه زودتر برگزار کردن بازی‌ها بهترین تصمیم را گرفته است.

این مسائل در رسانه‌ها باعث شده مسئولان دو تیم پیش از بازی یک جنگ سرد را آغاز کنند و البته باید دید در میدان مسابقه کدام یک پیروز خواهند بود؛ امیر قلعه‌نویی که این روزها باز هم دست به قلم شده و بعد از مصاحبه تند و تیز کارلوس کی‌روش علیه خودش، علیه سرمربی تیم ملی بیانیه صادر کرده یا حسین فرکی که این روزها بازهم صحبت از این است که اگر کی‌روش برود نزدیک‌ترین فرد به نیمکت تیم ملی خواهد بود. مطمئناً دیدار این دو تیم می‌تواند یکی از جذاب‌ترین بازی‌های هفته شود و باید منتظر بود و دید چه اتفاقی رخ خواهد داد.

به گزارش تسنیم برنامه هفته هجدهم لیگ برتر به شرح زیر است:

پنج‌شنبه  ۹ بهمن
نفت مسجدسلیمان – پیکان، ساعت ۱۵، ورزشگاه شهید بهنام محمدی
گسترش فولاد تبریز – سایپای البرز، ساعت ۱۵، ورزشگاه اختصاصی گسترش تبریز
صبای قم – پدیده خراسان، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم

جمعه ۱۰ بهمن
ملوان بندرانزلی – تراکتورسازی تبریز، ساعت ۱۵، ورزشگاه تختی انزلی
ذوب‌آهن اصفهان – پرسپولیس، ساعت ۱۴:۳۰، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
فولاد‌ خوزستان – راه‌آهن، ساعت ۱۷:۱۵، ورزشگاه غدیر اهواز
نفت تهران – استقلال‌خوزستان، ساعت ۱۵، ورزشگاه تختی تهران
استقلال تهران – سپاهان، ساعت ۱۶:۵۵، ورزشگاه آزادی تهران

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=6160

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.