تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
5

تساوی استقلال و ذوب آهن به سود رقبا

  • کد خبر : 10457
  • 21 فروردین 1394 - 22:05

عصر ایذه: تیم فوتبال استقلال مقابل ذوب آهن اصفهان متوقف شد و دو امتیاز حساس را از دست داد.   […]

عصر ایذه: تیم فوتبال استقلال مقابل ذوب آهن اصفهان متوقف شد و دو امتیاز حساس را از دست داد.

 

 

دو تیم استقلال و ذوب آهن در حالی امروز به مصاف هم می‌روند که در فاصله ۶ هفته مانده به پایان لیگ چهاردهم، از دست دادن امتیاز در این دیدار می‌تواند شاگردان امیر قلعه‌نویی را کاملا از جمع مدعیان خارج کند. با گزارش لحظه به لحظه این دیدار با ما همراه باشید.
هفته بیست و پنجم لیگ برتر، استادیوم آزادی، تماشاگر: ۱۰ هزار نفر

داور: تورج حق‌وردی
اخطار: امیرحسین صادقی(۱۱) بیک زاده (۵۲) از استقلال، رضایی (۶۲) حسن زاده (۸۳) از ذوب آهن

استقلال:
محسن فروزان، امیرحسین صادقی، یعقوب کریمی، مجید حسینی (۴۶ محسن کریمی (۸۰ برهانی))، میلاد فخرالدینی، سجاد شهباززاده، رضا عنایتی، امید ابراهیمی، هاشم بیگ‌زاده، هرایر مگویان و جاسم کرار
سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ذوب آهن:
رشید مظاهری، هادی محمدی، کارلوس سانتوز، علی حمام، مهرداد قنبری، مسعود حسن‌زاده، قاسم دهنوی، قاسم حدادی فر، کاوه رضایی، احسان پهلوان و مرتضی تبریزی (۶۰ رجب زاده)
سرمربی: یحیی گل‌محمدی

شرح گل:
استقلال یک ذوب آهن صفر (دقیقه ۶۴، امید ابراهیمی): امید ابراهیمی که موفق شده بود از رضایی پنالتی بگیرد، خودش پشت توپ قرار گرفت و ضربه اش را به شکل چیپ وارد دروازه ذوب کرد و نتیجه را به نفع آبی پوشان کرد.
استقلال یک ذوب یک (دقیقه ۷۵، دانیال اسماعیل فر): ارسال کرنر مهدی رجب زاده با ضربه سر دقیق اسماعیل فر که در بین راه با مدافع استقلال برخورد کرد درون دروازه آبی پوشان قرار گرفت تا نتیجه به تساوی بکشد.

شرح بازی:
استقلال که در زمین خود به شدت به دنبال کسب سه امتیاز بود بار دیگر با از دست دادن امتیاز به روند بد خود در چند بازی اخیر ادامه داد و با این حساب شانسی برای قهرمانی در لیگ چهاردهم نخواهد داشت.
استقلال در این بازی که از روی یک ضربه پنالتی مشکوک به گل رسیده بود، خیلی زود و از روی اشتباه مدافعان تیمش گل تساوی را دریافت کرد.
استقلال با کسب این تک امتیاز و کسب ۴۲امتیاز در رتبه چهارم قرار گرفت و ذوبی ها هم با ۳۹ امتیاز جایگاه خود در پله ششم تثبیت کردند.
امیر قلعه نویی هم که با داعیه قهرمانی فصل را ادامه می داد از رویای خود دور شد و در فاصله ۵ بازی مانده به پایان لیگ با شش اختلاف امتیاز و یک بازی بیشتر به نظر می رسد عملا شانسی برای قهرمانی ندارد و تنها کسب سهمیه می تواند انگیزه بازیکنان این تیم در ادامه بازی ها باشد.

دقایق حساس:
دقیقه ۱۷: ضربه ایستگاهی کاوه رضایی با برخورد به تیرک دروازه محسن فروزان به بیرون رفت.
دقیقه ۲۷: ضربه سر خطرناک صادقی با اختلاف کم از روی دروازه ذوب آهن بیرون رفت.
دقیقه ۳۳: کرنر ارسالی ذوبی ها توسط مدافعان استقلال دفع شد و در برگشت هم پهلوان نتوانست شوت خوبی به سمت دروازه فروزان بزند.
دقیقه ۳۴: شوت سجاد شهباززاده بعد از برخورد با مدافع ذوبی ها یک کرنر را نصیب ذوب کرد و روی ضربه کرنر کرار هم استقلال نتوانست دروازه مظاهری را با خطر مواجه کند.
دقیقه ۳۵: شوت راه دور مرتضی تبریزی پس از برخورد با مدافع استقلال با دفع محسن فروزان همراه شد.
دقیقه ۳۹: ارسال خطرناک ذوبی ها با پرواز و دفع زیبای محسن فروزان که در این دیدار با پیراهن سبز به زمین رفته بود همراه شد.
دقیقه ۴۳: هاشم بیگ زاده با نفوذ به محوطه جریمه ذوب ضربه اش را به سمت دروازه زد که مظاهری آن را به کرنر فرستاد.
دقیقه ۴۴: یعقوب کریمی بار دیگر با دریبل بازیکن حریف، توپش را به محوطه جریمه فرستاد که مدافع ذوب با قطع آن فرصت را در اختیار کرار قرار داد و در ادامه ضربه هافبک عراقی استقلال هم راهی به سمت دروازه نیافت.
دقیقه ۴۶: فرار فخرالدینی پشت مدافعان ذوب، این بازیکن را با مظاهری تک به تک کرد که داور اعلام آفساید کرد.
دقیقه ۴۷: اشتباه مدافعان ذوب و فرار کریمی موقعیت خوبی برای این تیم ایجاد کرد که با بی دقتی مهاجمان این فرصت خوب از دست رفت.
دقیقه ۴۸: ارسال بازیکن ذوب با دفع مدافعان استقلال یک ضربه کرنر را نصیب شاگردان گل محمدی کرد که در یک رفت و برگشت توپ نصیب تبریزی شد و ضربه این بازیکن با دخالت مدافعان به کرنر دیگری برای ذوب منجر شد.
دقیقه ۴۹: محسن فروزان ارسال کرنر ذوبی ها را با خروج به پشت محوطه جریمه فرستاد و شوت راه دور بازیکن ذوب با اختلاف به بیرون رفت.
دقیقه ۵۵: کاوه رضایی درون محوطه جریمه و در حالی که مدافعان استقلال فشاری روی او نیاورده بودند صاحب توپ شد و ضربه اش را به سمت دروازه زد که فروزان به راحتی آن را دفع کرد.
دقیقه ۶۱: حرکت جاسم کرار پشت محوطه جریمه با خطای مدافع ذوب همراه شد که این ضربه را هاشم بیگ زاده مستقیم به سمت دروازه مظاهری نواخت که با دفع دروازه بان همراه شد.
دقیقه ۶۲: ضربه ای که بیگ زاده به سمت دروازه مظاهری نواخته بود با اشتباه مدافعان ذوب توپ را در اختیار امید ابراهیمی قرار داد و کاوه رضایی درون محوطه شش قدم روی این بازیکن مرتکب خطا شد و یک پنالتی نصیب استقلال کرد.
دقیقه ۶۸: جاسم کرار با ضربه بد از پشت محوطه جریمه فرصت را از تیمش برای رسیدن به گل دوم گرفت.
دقیقه ۶۹: ارسال کرنر دهنوی از سمت چپ استقلال با دفع مدافعان این تیم همراه شد و در ادامه استقلال می توانست روی ضد حمله به فرصت گلزنی برسد که با بی دقتی بازیکنان استقلال این فرصت از دست رفت.
دقیقه ۷۱: بار دیگر کرنر برای ذوب آهن و اینبار ارسال رجب زاده را حسن زاده با اختلاف به بیرون زد.
دقیقه ۸۲: محسن فروزان در دو صحنه پیاپی ناجی تیمش شد و دروازه استقلال را نجات داد. ابتدا شوت محکم رجب زاده با دفع دروازه بان استقلال همراه شد و در ادامه نیز فروزان با قطع پاس عمقی مهاجمان ذوب آنها را ناکام کرد که در ادامه ضربه حسن زاده به صورت فروزان با کارت زرد حق وردی همراه شد.
دقیقه ۹۰: ارسال کرنر جاسم کرار از سمت چپ بدون اینکه خطری روی دروازه ذوب ایجاد کند یک ضد حمله را برای ذوب به وجود آمد که خطری روی دروازه فروزان خلق نشد.

حواشی:
*مسعود حسن زاده، کاوه رضایی و مرتضی تبریزی دوباره مثلث تهاجمی ذوبی‌ها را تشکیل می‌دهند. سه بازیکنی که عامل اصلی اوج‌گیری و موفقیت یحیی گل محمدی و تیمش در نیم فصل دوم هستند.
*بازگشت جاسم کرار به ترکیب استقلال مهمترین اتفاق ترکیب استقلال پس از نیمکت‌نشینی حنیف عمران‌زاده در قلب دفاع استقلال است.
*هرایر مگویان، مدافع ارمنستانی استقلال در این دیدار هم همانند دیدار برابر فولاد در ترکیب استقلال قرار خواهد گرفت و با توجه به غیبت خسرو حیدری به نظر می‌رسد جابجایی‌ها بین او و میلاد فخرالدینی در این جناح صورت گیرد و فخرالدینی با یک خط پیش روی در پست وینگر راست حضور خواهد یافت.
*جدال امید ابراهیمی با قاسم دهنوی و قاسم حدادی‌فر جذاب خواهد بود و برنده این جدال می‌تواند نقش مهمی در برتری تیمش در این دیدار داشته باشد.
*یک بازیکن عراقی، یک لبنانی و یک ارمنستانی در کنار کارلوس سانتوس برزیلی، چهار بازیکن خارجی دو تیم در این دیدار هستند.
*جوان‌ترین و مسن‌ترین بازیکنان حاضر در زمین با توجه به حضور رضا عنایتی و مجید حسینی در ترکیب استقلال از این تیم هستند.
* قبل از شروع این مسابقه امیر قلعه‌نویی به سمت یحیی گل‌محمدی رفت و با سرمربی و کادر فنی تیم ذوب آهن خوش و بش کرد.
*هنگامی که گل‌محمدی از میانه زمین به سمت نیمکت تیمش حرکت کرد هواداران استقلال او را هو کردند.
*وحید طالب‌لو، آرش برهانی و میلاد سلیمان‌فلاح سه بازیکنی بودند که قبل از شروع مسابقه به سمت یحیی گل‌محمدی رفته و با او خوش و بش کردند.
*دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم فولاد خوزستان که هفته گذشته تیمش استقلال را شکست داد با حضور در ورزشگاه آزادی و در جایگاه ویژه بازی دو تیم را نظاره می‌کند.
*رضا عنایتی و امیر قلعه‌نویی نفراتی بودند که به شدت مورد تشویق طرفداران تیم استقلال قرار گرفتند.
*هنگامی که داور سوت آغاز بازی را به صدا درآورد عنایتی و شهباززاده یکدیگر را در آغوش گرفتند تا به این شکل بازی را آغاز کنند.
*سعید آذری، علی نظری‌جویباری،‌شاهرخ بیانی و ستار همدانی نفراتی هستند که در جایگاه ویژه حضور پیدا کرده‌اند.
*قاسم حداد‌ی‌فر تنها بازیکنی از تیم ذوب آهن بود که قبل از شروع بازی با امیر قلعه‌نویی خوش و بش کرد.
*تور یکی از دروازه‌های ورزشگاه آزادی مشکل داشت و به همین دلیل چند لحظه‌ای شروع مسابقه به تاخیر افتاد.
*حنیف عمران زاده با وجود نیمکت نشینی از سوی هواداران مورد تشویق قرار گرفت.

ورزش سه

 

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=10457

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.