تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
5

توصیه هواشناسی به کشاورزان خوزستانی

  • کد خبر : 6052
  • 07 بهمن 1393 - 9:22

عصر ایذه: هواشناسی کشاورزی، بهره‌برداران خوزستان را برای تولید محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلاتی از ششم تا ۱۳ بهمن‌ماه […]

عصر ایذه: هواشناسی کشاورزی، بهره‌برداران خوزستان را برای تولید محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلاتی از ششم تا ۱۳ بهمن‌ماه جاری به رعایت موارد زیر توصیه کرد.

به گزارش پایگاه خبری عصر ایذه به نقل از اداره هواشناسی کشاورزی هواشناسی کشور، طبق بررسی‌های مدیریت شبکه پایش هواشناسی در هفته هجدهم سال ۹۳ – ۹۴، تولید کنندگان خوزستان را به اجرای اقدامات مذکور توصیه کرد:

 

باغی: محدودیت در انجام عملیات محلول پاشی و سمپاشی در روز جمعه به دلیل بارش باران، تنظیم دما و رطوبت گلخانه‌ها و سالن‌های پرورش قارچ و انبارها، اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با خسارات ناشی از سرمازدگی محصولات، پوشاندن تنه نهال‌ها.

 

زراعی: مبارزه با علف‌های هرز گندم و جو و کلزا تا پیش از روز جمعه در خوزستان، کشیدن پلاستیک روی محصولات با توجه به احتمال کاهش دمای خاک به زیر صفر در مناطق مرتفع

 

آبیاری مزارع با توجه به نبود بارش باران در خوزستان، دادن کود سرک در مزارع گندم، جو و کلزا تا پیش از روز جمعه در خوزستان.

 

دامداری: تنظیم دما و رطوبت در مرغداری‌ها و دامداری‌ها

 

بر اساس توصیه هواشناسی زنبورداران نیز با انجام تغذیه مصنوعی به منظور زمستان گذرانی و حفظ سلامت کندوها، درزگیری و ایزولاسیون کندوهای زنبور عسل و انتقال آنها به مکان‌های زمستان گذرا اقدام کنند.

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=6052

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.