تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
8

تپه شهدا ایذه با کوهی از مشکلات

  • کد خبر : 53781
  • 13 شهریور 1397 - 6:41
تپه شهدا ایذه با کوهی از مشکلات

تپه نور الشهدا ایذه سال ۱۳۸۰، با دفن پیکر پنج شهید گمنام به یکی از مکان‌های زیارتی-سیاحتی شهرستان ایذه تبدیل شد.

به گزارش عصرایذه، این تپه که در شمال ایذه واقع‌شده است، همه روزه شاهد حضور تعداد زیادی از شهروندان است که برای زیارت، ورزش و تفریح ساعاتی از اوقات خود را آنجا سپری می‌کنند.

تپه نورالشهدا باوجوداینکه پتانسیل بالقوه‌ای در جذب گردشگر و گذران اوقات فراغت شهروندان دارد اما متأسفانه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.

راه آسفالت دسترسی به این مکان، سرانجام چندی پیش بعد از مدت‌ها که کنده‌کاری‌های حاشیه آن به جز لاینفک آن تبدیل شده بود، لکه گیری شد اما دوباره سراسر آن را چاله‌های فراوان در برگرفته است، لزوم یک روکش آسفالت سراسر در این مسیر به‌شدت احساس می‌شود.

 

مسیرهای دسترسی به تپه نور الشهدا اعم از مسیر ماشین‌رو و مسیر کوهنوردی، فاقد سطل‌های زباله است که این ضعف، باعث ازدیاد زباله‌ها در این مسیرها و تغییر چهره زیبای این مکان گردشگری شده است.

سکوهای بتنی که طی سنوات گذشته برای اسکان مسافران و شهروندان در ضلع غربی تپه ساخته‌شده بود، به دلیل عدم ساماندهی بدون استفاده مانده است.

نورپردازی ناکافی یکی دیگر از مشکلات تپه شهدا ایذه است که باید نسبت به اصلاح و تکمیل آن مبادرت به عمل آید.

با توجه به اینکه شهرستان ایذه از کمبود فضاهای تفریحی خانوادگی رنج می‌برد، رفع مشکلات این مکان می‌تواند تا حدود زیادی به برطرف شدن این نیاز اولیه شهروندان کمک کند.

گفتنی است با رایزنی‌های سپاه و همت شهرداری ایذه از چند ماه پیش عملیات احیا و بازسازی بَنای مربوط به شهدای گمنام آغاز و چندی دیگر به‌پایان خواهد رسید.

 

 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=53781

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.