تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
8

خبرسازترین عکس‌های فوتبالی جهان

  • کد خبر : 9552
  • 01 فروردین 1394 - 17:45

عصر ایذه: این روزها ستاره های فوتبال نیز همانند همه مردم عادی، رسانه مستقیم خودشان را برای اظهارنظر دارند. با […]

عصر ایذه: این روزها ستاره های فوتبال نیز همانند همه مردم عادی، رسانه مستقیم خودشان را برای اظهارنظر دارند. با این تفاوت که رفتارهای آنها در شبکه های اجتماعی بیشتر زیر ذره بین قرار می گیرد و دیده می شود.

۱۵ سال بعد از آغاز قرن جدید، حالا دیگر شبکه های اجتماعی تقریبا موفق شده اند خودشان را به عنوان رسانه های اصلی به سلبریتی ها غالب کنند. پس، تعجبی ندارد اگر جنجال های مرتبط با آدم های مشهور به جای رسانه ها، در این فضا شکل بگیرد و آن وقت رسانه ها وظیفه تحلیل ماجرا را بر عهده بگیرند. در این گزارش، خبرسازترین و جنجالی ترین عکس های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی اهالی فوتبال اروپا در سال ۹۳ را به انتخاب ویژه نامه نوروزی مجله همشهری تماشاگر مرور خواهیم کرد.

چرا همیشه من!

صحبت از جنجال که می شود، مهاجم ایتالیایی لیورپول اولین نفری است که خودش را معرفی می کند! ماریو بالوتلی که زمانی قرار حضور در دفتر ژوزه مورینیو را به خاطر تماشای فرمول یک به هم زده و یکبار نیز خانه اش در منچستر را به آتش کشیده است، چند ماه قبل نشان داد حتی در شبکه های اجتماعی نیز نمی تواند بدون سر و صدا و جار و جنجال به کارش ادامه بدهد. ماریو یک تصویر از شخصیت کارتونی مورد علاقه اش یعنی «سوپرماریو» منتشر کرد که در کنار آن نوشته شده بود: «نژادپرست نباشید. مثل سوپرماریو باشید. او یک لوله کش ایتالیایی است، توسط ژاپنی ها ساخته شده، شبیه مکزیکی ها سبیل دارد و مثل یهودی ها سکه جمع می کند!» بالو به محض انتشار این پست، با اعتراض های فراوانی روبه رو شد و مجبور شد خیلی زود با این پیام از دردسرهای بعدی جلوگیری کند:

 

اینستا

 

«معذرت می خواهم اگر به کسی توهین کردم. پست من علیه نژادپرستی بود، اما گاهی منظور شما می تواند درست برعکس آن چیزی که هست به نظر برسد. می دانم که همه مکزیکی ها سبیل ندارند. همه سیاه ها نمی پرند و همه یهودی‌ها پول دوست ندارند. باز هم متاسفم

من رو نخور لوئییزیتو!

تنها ساعاتی پس از ماجرای گاز گرفته شدن کیه لینی توسط لوئیس سوارز، ایده یک مجموعه عکس جالب به ذهن تام جنکینز رسید. این عکاس فوتبالی حاضر در برزیل، از بنرهای تبلیغاتی سوارز استفاده کرد و آدم های مختلف را زیر دندان های ستاره تیم ملی اروگوئه قرارداد و از آنها عکس گرفت. در روزهای برگزاری جام جهانی این ایده با استقبال فوق العاده ای مواجه شد. جالب اینکه در همین اینستاگرام، سوارز به صورت رسمی از کیه لینی عذرخواهی کرد و مدافع ایتالیایی نیز با منشن کردن او برایش نوشت: «همه چیز فراموش شده پسر. موفق باشی»

 

اینستا

 

شات ِ تاریخی

نسل تازه فوتبال آلمان بعد از چند سال ناکامی در گام های آخر تورنمنت های بزرگ، بالاخره توانست قهرمانی مهم ترین تورنمنت دنیای فوتبال را به دست بیاورد. ستاره های تیم یوگی لوو این قهرمانی را با سلفی و عکس های دسته جمعی زیادی در کنار خانواده هایشان جشن گرفتند اما عکس منتشر شده در اینستاگرام رسمی تیم ملی آلمان، چیز دیگری بود! این عکس درست در لحظه نواختن نیکولا ریتزولی در سوت پایان مسابقه گرفته شده است. عکسی که تا همیشه برای آلمان ها یادآور یک تجربه فوق العاده خواهد بود و برای آرژانتینی ها، زنده کننده یک داغ.

 

اینستا

 

تاکسی برای دیوید مویس

امانوئل فریمپونگ، هیچ گاه نتوانست تبدیل به بازیکنی شود که آرسن ونگر انتظارش را می کشید. او از آرسنال به بارنلی رفت و از آنجا راهی لیگ فوتبال روسیه شد. در همه این مدت اما صفحه های او در اینستاگرام و توییتر همچنان با قدرت فعال بودند و طرفداران زیادی را به خود جذب می کردند. فریمپونگ بر خلاف بسیاری از ستاره های فوتبال، اهل خودداری و پرهیز از حاشیه سازی نیست و ظاهرا از شوخی با هیچ کس هراسی ندارد. یکی از پرسروصداترین عکس‌های منتشر شده توسط او در یک سال اخیر، این تصویر دیوید مویس بود که او را بی تاب بازگشت به گودیسون پارک و هدایت دوباره اورتون نشان می داد!

 

اینستا

 

از مسی تا سولدادو

گری لینه کر، یکی از ۱۰چهره پرطرفدار توییتر به شمار می رود. ستاره سابق باشگاه های بارسلونا و تاتنهام که این روزها مجری برنامه پرطرفدار فوتبالی در شبکه بی. بی. سی است، از تصویر دو مهاجم دو تیم سابق اش استفاده کرده تا یکی از جالب ترین شوخی های سال را ارائه کند. لینه کر کپشن فوق العاده ای را برای این تصویر در نظر گرفته است تا هم لئومسی را ستایش کند هم سولدادوی گلنزن تاتنهامی ها را به باد انتقاد بگیرد: «مسی کمک می کند بفهمم چه بازیکن به دردنخوری بودم. سولدادو کمک می کند بفهمم خیلی هم بدردنخور نبودم

تمرین با صفر بازیکن

سرمربی هلندی، در شرایطی هدایت تیم فوتبال ساوتهمپتون را برعهده گرفت که همه ستاره های شاخص این باشگاه، جدا شده بودند تا برای تیم های دیگری در لیگ جزیره بازی کنند. او به زحمت اشنایدرلین را در ساوتهمپتون نگه داشت و با خرید چند بازیکن به وضعیت این تیم سروسامان داد و ساوت را در پایان نیم فصل اول به یکی از تیم های ۴ رده اول جدول رده بندی تبدیل کرد. با این وجود روزهای آغاز به کار او در فوتبال جزیره به شدت دشوار بودند. کومان که یکی از بهترین مربی های دنیا در استفاده از شبکه های اجتماعی محسوب می شود، در روزهای اول حضور در انگلیس و برای کنایه زدن به سیاست باشگاه بعد از فروش دیان لورن، تصویری از زمین تمرین خالی ساوتهمپتون بدون حضور حتی یک بازیکن منتشر کرد و در توضیح آن نوشت: «بازیکنان ساوتهمپتون، آماده برای تمرین

 

اینستا

 

مسی شیفت دیلیت شد

مارتین اودگارد جوان در پنجره زمستانی نقل و انتقالات، یک دور کامل در بین باشگاه های درجه یک اروپایی زد و سرانجام به عضویت رئال مادرید درآمد. اودگارد پیشتر علاقه زیادی به بارسلونا داشت و به صورت مداوم تصاویر لئومسی را به عنوان بازیکن مورد علاقه اش در اینستاگرام قرار می داد. به محض حضور در باشگاه رئال مادرید اما این بازیکن به سراغ توییتر و اینستاگرامش رفت و همه عکس های مرتبط با لئومسی را از آن حذف کرد. یک روز بعد، تصویری در کنار رونالدو در صفحه این بازیکن ۱۶ ساله در اینستاگرام دیده شد!

 

اینستا

 

پیرمرد و رویا

بدون تردید این، تلخ ترین عکس به جا مانده از رقابت های جام جهانی فوتبال در برزیل است. جایی که این پیرمرد با رویای فتح جام جهانی به همراه نوه اش و ماکتی از جام راهی استادیوم ماراکانا شده بود تا پیروزی تیم ملی کشورش برابر ژرمن ها را تماشا کند اما چیزی نصیبش نشد به جز یک شکست باورنکردنی هفت گله تا اشک های او در کنار نوه‌اش سرازیر شوند.

 

اینستا

 

بهترین شناگر سال

چیزی به حذف هلندی ها از مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی باقی نمانده بود که شیرجه آرین روبن، لاله های نارنجی را از خطر حذف نجات داد. دایو آشکار ستاره باشگاه بایرن مونیخ در لباس هلند، او را تبدیل به یکی از چهره های جنجالی سال در شبکه های اجتماعی کرد. او علیرغم عملکرد فنی خوبش در این جام، به موجب این حرکت از سوی کاربران شبکه های اجتماعی تقبیح شد. حتی بعضی ها جایزه بهترین شناگر رقابت های جام جهانی را برای او در نظر گرفتند. مدتی بعد مجسمه دایو روبن نیز توسط مکزیکی ها ساخته شد!

 

اینستا

 

کمپین هد شیرجه‌ای

اگرچه جایزه زیباترین گل سال به خامس رودریگس رسید اما خیلی ها معتقد بودند ضربه سر شیرجه ای رابین فان پرسی برابر اسپانیا، گزینه به مراتب شایسته تری برای فتح این جایزه بوده است. ضربه سر فوق تصور رابین فان پرسی، یک روز بعد از قراردادن اسپانیا در مسیر یک شکست بزرگ، تبدیل به یک «ترند» ویژه در کشور هلند شد. بسیاری از هموطنان رابین با حالت لحظه فرود او به زمین عکس گرفتند و این عکس ها در شبکه های اجتماعی منتشر کردند.

اینستا

مجله مهر

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=9552

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.