تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
4

خسارت دو هزار میلیاردی اراضی کشاورزی خوزستان

  • کد خبر : 9839
  • 08 فروردین 1394 - 10:36

عصر ایذه: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان گفت: بارندگی های شدید در روزهای اخیر به اراضی کشاورزی بیش […]

عصر ایذه: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان گفت: بارندگی های شدید در روزهای اخیر به اراضی کشاورزی بیش از ۹۰ درصد خوزستان خسارتی بالغ بر دو هزار میلیارد ریال وارد کرد.

 

 

 

 

 

 

 

محمد قاسمی نژاد اظهارکرد: طی چند روز اول سال جاری خوزستان در اکثر شهرهای خود شاهد بارندگی های شدیدی همراه با طوفان، باد شدید و تگرگ بود. همچنین در برخی شهرها مانند لالی و اندیکا سیل جاری شد. متاسفانه ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان از این بارندگی ها آسیب دیده و برآورد اولیه خسارت های وارد شده مبلغی بالغ بر دو هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: متاسفانه بارندگی های اخیر به اراضی گندم، جو، اراضی کلزا، اراضی چغندر قند، مرکبات، نخیلات و صیفی جات خسارت های فراوانی وارد کرده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به خسارت ۲۴ شهرستان از این بارندگی ها، تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد شهرستانها از بارندگی های فوق خسارت دیده و متضرر شدند. شهرستانهای اندیمشک، دزفول، شوشتر، باغملک و ایذه بیشترین خسارت ها را متحمل شدند.

قاسمی نژاد بیان کرد: هر چند بارندگی های اخیر خسارت های فراوانی به اراضی کشاورزی وارد کرد ولی یک سری منافع هم برای وضعیت کشاورزی برخی از مناطق داشت. به عنوان مثال برخی مناطق در تامین آب کشاورزی برای اراضی خود مشکل داشتند که بارندگی های اخیر مشکل آنها را حل کرد.

وی ادامه داد: بارندگی های اخیر باعث کاهش درجه حرارت در برخی مناطق شده و این کاهش شرایط مناسبی را برای رشد محصولات کشاورزی از جمله گندم فراهم می کند. تعدیل آب و هوا نیز از دیگر مزایای بارندگی های اخیر بوده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان عنوان کرد: تمامی گزارش های برآورد خسارت ها را از کشاورزان دریافت می کنیم. پس از جمع بندی نهایی تمام این گزارش ها را در اختیار مدیریت بحران قرار می دهیم تا از طریق وزارت کشور نسبت به پرداخت خسارت کشاورزان اقدامات لازم انجام شود.

 

مهر

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=9839

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.