تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
5
گزارش؛

خوزستان؛ نقطه سر خط

  • کد خبر : 47996
  • 01 تیر 1395 - 13:50
خوزستان؛ نقطه سر خط

با معرفی شریعتی به عنوان استاندار خوزستان، مردم این دیار مطالبات را در خصوص رفاه خود و توسعه استان دوباره در اول راه می بینند.

به گزارش عصر ایذه، در روزهای گذشته صحبت های متفاوتی درباره استاندار جدید خوزستان در محافل خبری مطرح شده بود و هر روز گمانه زنی ها در مورد استاندار جدید شدت می یافت به طوری که هر رسانه فرد مورد نظر خود را معرفی و بر روی آن مانور می داد و از انتخاب قریب الوقوع همان شخص به عنوان استاندار جدید در خوزستان خبر می داد اما در محافل رسمی لیست افراد پیشنهادی تفاوت داشت و گزینه هایی هم چون غلامرضا شریعتی و علی‌اصغر احمدی به گوش می رسید.

در نهایت در جلسه روز گذشته هیئت دولت، به گفته رییس مجمع نمایندگان خوزستان غلامرضا شریعتی به عنوان گزینه پیشنهادی به وزارت کشور معرفی شد و از قرار معلوم با ارائه برنامه توانست نظر مثبت کابینه دولت یازدهم را جلب کند و موافقت حداکثری آن ها را به دست آورد.

ولی هر آنچه که از گمانه زنی ها یا صحبت ها در محافل مطرح می شد، گذشت و در جلسه یکشنبه هئیت دولت، شریعتی به عنوان استاندار خوزستان معرفی شد و به تمام اخبار غیر رسمی پایان داد.

حال در شرایطی شریعتی استانداری خوزستان را تحویل می گیرد که این استان با بحران های زیادی دست به گریبان است.

استان خوزستان بیش از یک دهه است که در بحران های زیادی به سر می برد که می توان از مهمترین آنها به انتقال آب و گردوخاک اشاره کرد که مردمش از آنها رنج می برند؛ و این رنج آنجا مردم این استان را بیشتر می آزارد که فقط مسئولان در این خصوص شعار داده اند تا هنوز مردم در این استان زرخیز با این بحران ها بیش از پیش مواجه شوند.

خوزستان درحالی بعد از گذشت ۳۹ روز استاندار جدید خود را شناخت که بعد از گذشت سه سال از سکانداری مقتدایی در استانداری هنوز با مشکلات قبل از او نیز دست به گریبان است.

از این رو استاندار جدید لازم است حل معضلات زیست محیطی و آبی را در اولویت اول کارهای خود قرار دهد چراکه این معضلات، حیات انسانی و اجتماعی نسل آینده در این منطقه را تحت خطر قرار داده است.

بر این اساس کمتر از چند روز دیگر نماینده ارشد دولت اعتدال در این استان کار خود را رسما آغاز خواهد کرد و مردم امیدوارند که استاندار جدید خوزستان تجسم عینی شعار اعتدال باشد و با پرهیز از حاشیه های حزبی و جناحی، کار و تلاش و رفع گرفتاری های مردم را در اولویت کاری خود قرار دهد.

شریعتی باید این نکته را هم در نظر بگیرد که برای موفقیت و خدمات بیشتر به مردم باید نگاه جمعی به تمام استان داشته باشد و از بخش نگری پرهیزکند.

در هر حال با معرفی شریعتی به عنوان استاندار خوزستان، مردم این دیار مطالبات را در خصوص رفاه خود و توسعه استان دوباره در اول راه می بینند. البته گلایه کردن درباره مشکلات استان خوزستان در زمانی که مدیری تازه وارد استان می‌شود، امری طبیعی است ولی از مسئولی که چند سال در این استان مسئولیت داشته انتظار این است که به دور از شعار، با اقدام و عمل در راه توسعه استان گام بردارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=47996

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.