تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
5

خوزستان در رتبه دوم بیکاری کشور قرار دارد

  • کد خبر : 26961
  • 12 تیر 1394 - 12:44

عصر ایذه: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان گفت: این استان بعد از سیستان و بلوچستان در رده […]

عصر ایذه: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان گفت: این استان بعد از سیستان و بلوچستان در رده دوم نرخ بیکاری در کشور قرار دارد.

 

 

 

امید حاجتی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

امید حاجتی پنج شنبه شب در مراسم تجلیل از نمایندگان ادوار گذشته اتاق بازرگانی اهواز اظهار کرد: اتاق های بازرگانی در کشور نقش مهمی دارند به گونه ای که می توان با اتکا به فعالیت های اتاق های بازرگانی، بسیاری از مشکلات موجود در کشور و استان خوزستان را حل کرد.

وی افزود: طبق اصل ۴۴ قانون اساسی، بدنه دولت باید آرام آرام کوچک و بخش خصوصی بزرگتر شود به همین دلیل در این میان نقش اتاق بازرگانی و تک تک اعضای آن بسیار مهم و حیاتی است.

حاجتی با اشاره به اینکه خوزستان از معدود استان هایی است که دارای سه اتاق بازرگانی در شهرهای اهواز، آبادان و خرمشهر است، گفت: باید برای توسعه هر چه بیشتر اقتصاد استان، یک هماهنگی مناسب بین اعضای این سه اتاق صورت بگیرد چرا که اتحاد این مجموعه ها می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات و بیماری های اقتصاد دولتی استان باشد.

وی با اشاره به اینکه تجار خوزستانی از توانمندی بالایی برخوردار هستند، عنوان کرد: سال گذشته قصد داشتیم سفرای کشورهای خارجی را برای معرفی سرمایه گذاران کشورهای خود به خوزستان دعوت کنیم که وزارت خارجه اعلام کرد برای این کار به یک سال زمان نیاز دارد ولی یک تاجر خرمشهری ساکن تهران گفت که من این کار را در عرض یک ماه برای استان انجام می دهم و این نمونه کوچکی از توانمندی تجار خوزستانی است.

حاجتی تاکید کرد: استانداری خوزستان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، آمادگی دارد به صورت کامل و تمام قد از هرگونه فعالیت توسعه ای و موثر بخش خصوصی که باعث رونق اقتصادی استان شود، حمایت کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: وقتی بعد از ۱۲ سال به عنوان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی به استان خوزستان بازگشتم علت مشکلات استان را بررسی کردم که چرا خوزستانی که از لحاظ تولید ناخالص ملی و همچنین ارزش افزوده در رده دوم کشور است در نرخ بیکاری بعد از استان سیستان و بلوچستان نیز در رده دوم کشور قرار دارد و این دو با هم مطابقت ندارند.

حاجتی ادامه داد: متوجه شدم که ۶۵ درصد اقتصاد خوزستان در بخش های نفت، گاز و پتروشیمی خلاصه می شود و اینها ماموریت ملی دارند یعنی در راستای اهداف توسعه ای استان حرکت نمی کنند؛ ضمن اینکه اثرات مخرب زیست محیطی فراوانی هم ایجاد می کنند که بیان آنها باید به شدت با احتیاط انجام شود.

وی افزود: بر همین اساس در چشم انداز توسعه ای استان بازنگری ایجاد کردیم تا مشکلات را به صورت ریشه ای و اساسی حل کنیم. در این چشم انداز ماموریت های ویژه ای برای بخش خصوصی تعریف کردیم تا آنها بتوانند اقتصاد استان را از این وضع نامناسب نجات دهند.

حاجتی تاکید کرد: از اعضای اتاق های بازرگانی و تعاون و تمامی فعالان اقتصادی استان دعوت می کنم که ما را در این شرایط یاری کنند و به نوعی شرایط مطالبه گری خود را افزایش دهند. ما نیز آمادگی داریم در تمامی کارگروه های تصمیم ساز استان، اعضای اتاق بازرگانی را مشارکت دهیم و همچنین در تفاهمنامه هایی که با استان های مختلف عراق منعقد کرده ایم نقش اتاق های بازرگانی استان را پر رنگ تر کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان گفت: حاضر هستیم از همه فعالان اقتصادی خوزستان در کشور عراق و سایر کشورهای دیگر حمایت سیاسی لازم را انجام دهیم تا آنها حضور بیشتری در بازارهای خارجی داشته باشند.

حاجتی به همه فعالان اقتصادی استان توصیه کرد که نگاه خود را صرفا به کشور عراق معطوف نکنند و در این راه به دنبال تسخیر بخشی از بازارهای سایر کشورهای جهان نیز باشند.

 

 

 

مهر

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=26961

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. خسته نباشی اینارو که خودمون هم میدونیم , شما بگو چیکار کردین برامون… دیدی کاری نکردی پس حرف نزن داغ دل مارو هم تازه نکن

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.