تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
8
به‌مناسبت روز دهیار/

درخواست دهیاران بخش مرکزی ایذه از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی

  • کد خبر : 48319
  • 14 تیر 1395 - 10:37
درخواست دهیاران بخش مرکزی ایذه از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی

نمایندگان محترم مردم شریف استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی با سلام اینجانبان جمعی از دهیاران و مدیران روستایی استان […]

نمایندگان محترم مردم شریف استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی

با سلام

اینجانبان جمعی از دهیاران و مدیران روستایی استان شهیدپرور و قهرمان پرور خوزستان، با توجه به تجربه چندین ساله و بلوغ و تسلط تجارب خود در این حوزه و سیل مشکلات پیش رو، با توجه به شروع کار مجلس جدید شورای اسلامی، لازم دیدیم پاره‌ای از مشکلات اساسی دهیاران و دهیاری‌ها را به اطلاع رسانده و قطعا این توقع وجود دارد که این مسائل و مشکلات با دید کار‌شناسی فارغ از هرگونه نگاه سیاسی توسط نمایندگان محترم بررسی و در اسرع وقت به حصول نتیجه مثبت و مورد خواست دهیاران ختم گردد.

از بدو قانون تاسیس دهیاری‌ها در سال ۷۷ و نهایتا شروع به کار رسمی این نهاد نوپا از سال ۸۲، بی‌شک بزرگ‌ترین خدمت به جامعه روستایی با انتخاب مدیر و متولی برای هر روستا صورت گرفته و از آن به بعد بود که چهره روستا به مدد از خود گذشتگی‌ها و فداکاری بی‌دریغ و شبانه روزی این قشر از مدیران نوپا، با انگیزه و بی‌ادعا متحول و امید به زندگی در روستا افزایش یافت و موازات آن نهاد دهیاری روز به روز شکوفا‌تر شده و امروز با بیش از یک دهه تجربه در خدمت جامعه روستایی است و به جرات می‌توان گفت پویا‌ترین و فعال‌ترین نهاد خدمات رسان در حوزه روستایی می‌باشد.
اما جای تعجب فراوان دارد که بعد سال‌ها تجربه به جای اینکه شاهد تقویت این نهاد زحمت کش و بی‌بدیل و تغییر قوانین بر اساس تجارب چند ساله باشیم، در مجلس قبل صحبت از انحلال دهیاری‌ها می‌گردد.

شما بزرگواران نیک می‌دانید که چهار رکن اصلی حلقه مدیریت، برنامه ریزی، اقدام، انگیزه و کنترل می‌باشد و جدا شدن هر کدام از این چهار رکن یعنی گسستن حلقه مدیریت و آشفتگی سازمان و سیستم و در ‌‌نهایت….
پس به نظر شما تلاش و کوشش شبانه روزی دهیاران که به سبب قرار گرفتن در شرایط بد مالی و عدم حمایت‌های حقوقی، رفاهی و. ‌.. همچنان با تلاش و پشتکار شبانه روزی در خدمت مردم بوده و شانه از زیر بار مسوولیت خالی نمی‌کنند و با کمترین میزان حقوق و مزایا در کشور با غیرت و تعصب مثال زدنی کار می‌کنند، شایسته تقدیر نمی‌باشند؟ آیا سزاوار اینگونه زندگی‌اند یا محکوم به چنین وضعیت؟ شما کدام مدیر مشابه را در کدام نهاد و سیستم کشور بدینگونه سراغ دارید؟
آیا سزاوار است که عده‌ای از جوانان این کشور که در۲۵ سالگی و در ابتدای زندگی حسب ضرورت قبول مسوولیت نمودند تا در خط مقدم توسعه و عمران روستایی فعالیت نمایند و اکنون در اواخر دهه سوم زندگی خود قراردارند در بد‌ترین شرایط معیشتی قرار گرفته و حتی از نیروی خدمات دهیاری کمتر حقوق دریافت کنند؟ به نظر شما یک صورت تا می‌میتواند با سیلی سرخ بماند؟
به جای تقویت و به کار گیری و استفاده از تجربه آن‌ها در بد‌ترین وضعیت اجتماعی از کار برکنار شده و کرامت انسانی آن‌ها نیز به بد‌ترین وضع لگد مال گردد. سرنوشتی غمبار که تا به امروز گریبان بسیاری از جوانان فداکار و با لیاقت روستایی را گرفته و گا‌ها بسیاری از آن‌ها به دلیل فضای سنگین اجتماعی و انسانی بعد از برکناری خانه را به دوش کشیده و ترک روستا کرده‌اند و به دلیل بی‌خاصیت بودن رزومه کار در دهیاری باید زندگی را از صفر یا به جرات زیر صفر آغاز کنند! به نظر شما به کدامین گناه سزاوار چنین‌اند؟

نماینگان محترم و خدوم:

ما دهیاران با توجه به همه موارد مذکور در فوق و هم چنین مواردی بسیار، که شرم قلم مانع تحریر آن‌ها شد خواستار رسیدگی به مشکلات پیش رو و حمایت همه جانبه مجلس محترم شورای اسلامی فارغ از هرگونه نگاه سیاسی، تقویت و ترفیع جایگاه دهیاران و دهیاری‌ها بوده، موارد ذیل را در تکمیل مسایل فوق به عنوان خواسته بر حق جامعه دهیاران مطرح می‌نماییم و امید داریم نمایندگان محترم در اسرع وقت این مهم را در صحن مجلس با اولویت اول مطرح و از خدای متعال خواستاریم که فرصت جبران عنایت و بذل لطف نمایندگان محترم را به جامعه دهیاران عطا فرماید:

۱- با توجه به ارائه لایحه جامع دهیاری‌ها توسط دولت به مجلس محترم، که در راستای تقویت جایگاه دهیاری‌ها در عرصه مدیریت روستایی و هم چنین بهبود شرایط زندگی روستاییان می‌باشد، خواهانیم که ضمن موافقت و تصویب حداکثری این لایحه، موارد مربوط به وضعیت استخدام و معیشت دهیاران، هم چنین بالابردن منزلت اجتماعی روستاییان و القای انگیزه به مدیران در اولویت توجه و تصویب و الحاق به قوانین مرتبط با دهیاری قرار بگیرد.

۲- ما دهیاران در هر شرایطی مطالبه در خصوص تغییر در آیین نامه استخدامی دهیاری‌ها و گنجاندن الزام به تامین امنیت شغلی دهیاران را حق قانونی خود دانسته و از مجلس محترم به عنوان اولویت کاری در آستانه ۱۴ تیر روز دهیار خواستاریم.

۳- ما دهیاران و جمیع اعضای خانواده‌هایمان خواستار تعیین ردیف شغلی با نگاهی به امکان ارتقا، خدمات بیمه کامل و در خور و بیمه تکمیلی، حقوق مکفی، خدمات رفاهی متناسب با حجم سنگین و شبانه روزی کار خود را داشته و اعلام می‌کنیم. کسانی که تاکنون دهیاران و خانواده‌هایشان را در چنین وضعیت بد معیشتی به حال خود‌‌ رها نموده تا قیامت بدهکار و ما نیز تا‌‌ همان روز به خدا واگذار می‌نماییم.

۴- ما دهیاران خواستار ایجاد امتیاز به ازای هر سال سنوات کار در دهیاری برای ورود به سایر دستگاه‌ها بوده تا نه تنها زحمات ما در طول سالیان خدمت بی‌نتیجه نماند بلکه دهیاران برکنار شده نیز بتوانند از وضعیت اجتماعی بسیار بد ایجاد شده برای آن‌ها نجات یافته و تجربه خود را در جای دیگری از نظام مقدس جمهوری اسلامی به کار بندند. جایی که شهرداران فقط با پر کردن دو سال سابقه در شهرداری‌ها به استخدام دولت درآمده، اما دهیاران که با کمترین ابزار و نیرو به حق چندین برابر آن‌ها متحمل زحمت شده ولی در انتهای کار به حال خود‌‌ رها می‌شوند!!!!

در پایان ضمن حمایت مجدد و همه جانبه از لایحه تنظیمی دولت محترم در خصوص دهیاری‌ها، خواستار تصویب توسط مجلس محترم، رسیدگی به همه موارد مندرج در فوق و گنجاندن آن در قوانین مربوط به دهیاری‌ها، و تقاضای تقویت و ترفیع این جایگاه عظیم خادم مردم و همچنین ارتقا وضعیت شغلی و کرامت انسانی دهیاران را از شما نمایندگان محترم داریم.

با تشکر
جمعی از جامعه بزرگ دهیاران بخش مرکزی ایذه

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=48319

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.