تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
7

در دو راهه‌ی انتخاب؛ اصولی، اصلاحی یا…

  • کد خبر : 51949
  • 28 اردیبهشت 1396 - 13:20
در دو راهه‌ی انتخاب؛ اصولی، اصلاحی یا…

اصلاحات اجتهادی در اصول ، فروعات و سایرمباحث مستحدثه ،برمبنای مقتضیات زمان، پیشرفت علوم دینی و معارف بشری ـــ از جانب متخصصین مجتهد ـــ پدیده ای میمون و مبارک است.

البته اصلاح باید اصولی باشد و اصول نیز در منظر و معرض نگرش های صادقانه‌ی اصلاحی منظور شوند. به تعبیری دیگر، اصلاح راستین هرگز با اصول منافاتی ندارد و اصول راستین نیز از نگرش اصلاحی راستین رخ برنمی تاباند و بر سیمای خوش منظر آن به صلابت و رضایت ،تبسمِ تایید می‌زند.

آری؛ هرگونه اصول و اصلاحی که مردم را بسوی خداباوری، مبارزه بافقر، فساد و رانت خواری، تقیّد به مبانی دینی، جلوگیری از تبعیض و بی عدالتی، حفظ آزادی های فطری و الهی، صیانت از عزت ملّی، حاکمیت مردم سالاری اسلامی، آخرت باوری و دنیا آبادی، مجاهدت علمی و عملی برای مسلمین، مظلومان و محرومان، روشنگری و روشنفکری(نه روشنفکرزدگی)، تفکّر و تعقّل (نه تحجر و تنسّک)، تقیّد و تعهد(نه تبختر و تهتّک) و… به نحوه‌ای حق و مقبول (عملاً و عیناً) فراخوانی و دعوت کند، ستایش برانگیز، معقول، قابل انتخاب و متابعت است.

همان گونه که اصول گرایی واصلاح طلبی توأمان حضرت امام خمینی(رحمه الله علیه) تئوریسین حکومت مردم سالاری دینی، در امتداد خط سرخ اصول گرایی و اصلاح طلبی قبله‌ی عبادت و شهادت حضرت امام حسین( علیه السلام) بوده و خواهد بود.

 

اما اینک نیز ملت بزرگ ایران در دو راهه‌ی انتخاب، همواره پیروز و ظفرمند خواهد ماند چراکه “عظمت حضور” شیرین ترین و عزیز ترین نوع پیروزی خواهد بود.

 

هومان مرادی اشکفتی

 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=51949

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. رئیسی جمهور

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.