تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
7

دو نخبه نوجوان ایذه‌ای نفر دوم و سوم المپیاد ریاضی کشور

  • کد خبر : 17198
  • 09 خرداد 1394 - 7:26
دو نخبه نوجوان ایذه‌ای نفر دوم و سوم المپیاد ریاضی کشور

عصر ایذه با همه دغدغه هایش برای مشکلات شهرستان، وظیفه خود می‌داند تا آنان که مایه‌ی روسفیدی و عزت ایذه […]

عصر ایذه با همه دغدغه هایش برای مشکلات شهرستان، وظیفه خود می‌داند تا آنان که مایه‌ی روسفیدی و عزت ایذه می‌شوند را با افتخار شناسایی و به مردم این مرز و بوم معرفی کند، باشد که چشمان برخی مسئولین نور سفید این مفتخرین را ببیند تا با حمایت از این استعدادها، شهرستان ایذه را در مسیر رشد و تعالی فرهنگ بیشتر قرار دهد.

 

در پنجمین دوره المپیاد ریاضی نوجوانان ایران (پایه ششم) دو نوجوان ایذه ای توانستند مقام دوم و سوم را کسب کنند که این موفقیت نه تنها در شهرستان بلکه در استان بی سابقه بود.

امیر محمد اسدی مدال نقره و فربد داودی مدال برنز این المپیاد را کسب کردند، نکته جالب این است که هر دو دانش آموز یک کلاس در دبستان تیرداد صاحب ایذه هستند.

 

 

فربد داودی

 

 

 

موفقیت این عزیزان ما را بر این داشت تا با آنها مصاحبه ای داشته باشیم، اولین مصاحبه را با فربد داودی و خانواده اش انجام دادیم و بزودی با امیر محمد اسدی نیز مصاحبه ای خواهیم داشت.

 

فربد داوودی متولد سال ۱۳۸۱ دانش آموز پایه ششم ابتدایی دبستان تیرداد صاحب ایذه که تاکنون توانسته مقام های زیر را بدست آورد:

  • مقام اول آزمون نخبه های جنوب
  • مقام دوم المپیاد ریاضی شهرستان
  • مقام دوم المپیاد ریاضی خوزستان
  • مقام سوم المپیاد ریاضی کشور

 

 

 

مصاحبه با فربد:

– از کی به مطالعه و درس علاقه پیدا کردی؟

از پیش دبستانی از قبل از دوران مدرسه که سواد نداشتم همیشه با خودکار و کاغذ وقتم را می‌گذراندم و پدر و مادر من رو تشویق به درس خواندن میکردند.

 

-بزرگترین هدفت تو زندگیت چیه؟

دوست دارم فوق تخصص قلب بگیرم.

-چرا؟

چون میتونم به مردم بیشتر کمک کنم

-جایگاه خودت رو در آینده کجا می بینی؟

دوست دارم مثل پروفسور صمیعی بشم

-چه کسانی حامی تو در رسیدن به هدفت بودند؟

معلمانم، آقای مجتبی باقری و پدر و مادرم

-چه حرفی با هم سن و سال های خودت داری؟

بهشون میگم که دست از تلاش نکشند و هیچوقت نا امید نشن، هر شکستی مقدمه یک پیروزی است.

 

-از مسئولین شهر چه انتظاری داری؟

انتظار دارم که با برگزاری آزمون های متعدد به استعدادیابی بپردازند و استعدادهای بچه ها را نادیده نگیرند و از آن ها حمایت کنند.

 

2015-05-31-14-50-27

 

پدر فربد در گفتگو با خبرنگار ما گفت: حس خیلی خوبی از شنیدن خبر موفقیت فربد داشتم، همانطوری که آرزوی هر پدری شنیدن خبر موفقیت و پیشرفت فرزندش است.

او عامل اصلی پیشرفت فرزندش را مطالعه مرتب و منظم کتاب های غیردرسی از سنین پایین تاثیر بسیاری در موفقیت فربد داشته، همچنین علاقه شخصی او به یا دگیری کمک شایانی به رشد او در تحصیل کرده است.

 

 

مادر فربد در ادامه این گفتگو به خبرنگار ما گفت: فربد از زمان پیش دبستانی استعداد خاصی داشت و همیشه مورد تقدیر قرار می‌گرفت و بعد از این بعضی اوقات از فربد دیکته می‌گرفتم ولی عامل موفقیتش علاقه اش به مطالعه است، بطوریکه دوسال پیش به پیشنهاد خودش برای او دایره المعارف خریدیم.

وی با اشاره به اجبار آموزش در بین برخی خانواده ها گفت:من اعتقادی به اجبار در آموزش ندارم، دانش آموز خودش باید علاقه داشته باشد تا بتواند در تحصیل موفق باشد.

 

سخن پایانی پدر و مادر فربد: ما از مسئولین تنها توقع ایجاد انگیزه و تشویق این بچه ها را داریم، چون این عامل خیلی می تواند بر انگیزه و علاقه آنها به ادامه این راه موثر باشد.

 

 

 

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=17198

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۷
  1. به نظر من هر کس استعدادی دارد و دلیل نمی شود که ما فقط برای درس کودکانمان را تشویق و تنبیه کنمیم ما باید هنر فرزندانمان را رشد دهیم

    مرا به خاطر انچه که هستم دوست بدار نه برای انچه میخواهی باشم

  2. خب حالا مثل اینکه چه کار کرده؟!!!
    خیلی بزرگش کردنه.

  3. من با هردو دوستم وخیلییییی خوش حال شدم تبریک و به اونایی که گفتن کار خواصی نکرده بگم که عزیز جان تو کشور بین این همه نخبه دوم و سوم شدنه بازم تبریک

  4. هیچ مقامی بدون تلاش تحقق نمی یابد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.