تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
5

راهکارهای موفقیت در امتحانات

  • کد خبر : 12039
  • 13 اردیبهشت 1394 - 6:26
راهکارهای موفقیت در امتحانات

عصر ایذه: آزمون طولانی مانند یک ماراتن روانی است که در آن استقامت بسیار مهم است. متخصصان تغذیه بر اهمیت […]

عصر ایذه: آزمون طولانی مانند یک ماراتن روانی است که در آن استقامت بسیار مهم است. متخصصان تغذیه بر اهمیت عادات غذایی  سالم در این زمان پر تنش بسیار. تاکید دارد. آنها بیان می کنند که مواد غذایی و نوشیدنی مناسب ، بدن را پرانرژی می کندو هوشیاری بدن در ساعات طولانی امتحان را حفظ می کند.داشتن عادت غذایی نامناسب فرد را عصبی و وحشت زده می کند.

 

 

test

 



از جمله راهکارهای مناسب در این دوران توجه به وعده های غذایی است. هر زمان که صبحانه نمی خورید ویا گرسنه هستید عصبی می شوید که در این هنگام شما به غذا خوردن نیاز داریدچراکه مغز شما برای فعالیت به انرژی نیاز دارد. در ایام امتحانات نیز شما به تمرکز ذهنی روی دروس نیاز دارید که نیاز به رعایت وعده های غذایی ضرورت پیدا می کند.

راهکار بعدی استفاده از غذاهایی است که عملکرد مغز را بهبود می دهد. این غذاها شامل موادغذایی سرشار از پروتئین است که هوشیاری مغز را بالا می برند.غذاهای سالم در ایام امتحانات شامل تخم مرغ، مغزها،ماست، پنیر است. صبحانه مناسب در این دوران ترکیبی از غلات سبوس دار با شیر کم چرب، تخم مرغ و نان تست با مربا، فرنی، بلغور جو دوسر می باشد.

سایر موادغذایی مناسب برای مغز؛ ماهی، گردو، بلوبری، تخمه آفتابگردان ، بذر کتان ، میوه خشک، انجیرو آلوسیاه است.شایان ذکر است میوه هایی مانند هایی نظیر پرتقال، توت فرنگی، موز ، طالبی و سبزیجاتی همانند هویج، اسفناج، بروکلی، مارچوبه و فلفل دلمه ای گزینه های مناسبی برای بهبود عملکرد مغز هستند که البته هنوز به طور قطع اثرشان اثبات نشده است.

اجتناب از غذاهایی که عملکرد مغز را کم می کنند از دیگر مواردی است که بهتر است به آن توجه شود. در روز امتحان از خوردن غذاهای دارای آرد سفید مانند کلوچه، کیک و مافین ها پرهیز کنیدچراکه به زمان بیشتری برای هضم  و تبدیل به انرژی نیاز دارندهم چنین از غذاهای دارای شکر تصفیه شده همچون شکلات ، دسر و آب نبات اجتناب کنید.

از خوردن گوشت در این روز دوری کنید چراکه به خاطر داشتن تریپتوفان احساس خواب آلودگی ایجاد می کنند.کربوهیدراتها به تنهایی قبل از امتحان باعث احساس آرامش می شود اما در حین امتحان کربوهیدرات ها باعث خواب آلودگی می شود.

نوشیدنی ها نیز عملکرد مغز را ارتقا می بخشند. نوشیدن آب کافی  قبل و در طی امتحان، نوشیدن چای بدون شکر در بهبود کارای مغز موثر است.کم آبی باعث کاهش تمرکز ، ضعف می شود.

راهکار بعدی مصرف غذای سبک است. خوردن غذای زیاد در وعده صبحانه یا ناهار باعث احساس سنگینی و کسلی می شود وبدن بیشترین انرژی را صرف هضم غذا می کند.

از خوردن غذاها و مکمل هایی که تا به حال مصرف نکرده اید ، قبل از امتحان اجتناب کنید چرا که شما نمی دانید بدنتان چه واکنشی به این نوع خوراکی ها نشان می دهد.

استفاده از مولتی ویتامین ها نیز توصیه می شود. بیشتر دانش آموزان از غذاهای سالم استفاده نمی کنندکه مولتی ویتامین ها در این مواقع موثر است. ویتامین B به تقویت عملکرد مغز کمک می کند . آهن، کلسیم و روی در  ارتقای توانایی بدن و کاهش استرس موثر است.

راهکار آخر در این زمینه ، داشتن خواب کافی است.بسیاری از دانش آموزان عادت دارند شب ها تا دیر وقت بیدار می مانند تا در امتحانات موفق باشند در صورتی که نتیجه عکس می گیرند به این خاطر که در زمان امتحان خسته هستند.

در شب قبل از امتحان شام بخورید ، لباس های  خود را برای فردا آماده کنید ، دوش بگیریدو ساعت خود را تنظیم کنید تا به موقع از خواب برخیزید.در روز امتحان شما بیشتر به انرژی ناشی ازخواب آرام نیاز دارید.

 

 

 باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=12039

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.