تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
6

ربات‌های رزمی و شناسایی سپاه برای اولین بار به نمایش گذاشته شدند

  • کد خبر : 7398
  • 07 اسفند 1393 - 7:37

عصر ایذه: سپاه پاسداران برای نخستین بار از ربات‌های رزمی و شناسایی خود در رزمایش پیامبر اعظم ۹، رونمایی کرد […]

عصر ایذه: سپاه پاسداران برای نخستین بار از ربات‌های رزمی و شناسایی خود در رزمایش پیامبر اعظم ۹، رونمایی کرد و این ربات‌ها را تست میدانی کرد.

 

ربات جنگی

 

به گزارش پایگاه خبری عصر ایذه به نقل از خبرگزاری تسنیم، دومین روز از رزمایش پیامبر اعظم(ص) سپاه پاسداران از صبح امروز آغاز شده، هم‌اکنون با محوریت نیروی زمینی در جنوب و جنوب غرب کشور در حال برگزاری است.

برقراری آتش پرحجم در منطقه کوه مبارک از عملیات‌های امروز نیروی زمینی سپاه خواهد بود که پشتیبانی نیروهای نظامی حاضر در منطقه توسط نیروهای بومی صورت خواهد گرفت که بر این اساس گردان‌های بیت‌المقدس ماموریت انجام این وظیفه را برعهده خواهند داشت.

ایجاد ۱۰۰ موضع بتنی در کوه‌های شمالی خلیج فارس از امتیازاتی است که نیروی زمینی سپاه برای رزمایش امروز انجام داده است که از این مواضع به عنوان نقاط مستحکمی برای دفع متجاوزین یاد می‌شود.

پرواز پهپادهای نیروی زمینی سپاه با دوربین‌های قوی در ارتفاع ۱۵۰ متری از دیگر برنامه‌های امروز نیروی زمینی سپاه در رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۹ خواهد بود.

همچنین، پرواز پهپادهای آر‌پی‌اچ با قابلیت شناسایی در روز و شب و با برد ۷ کیلومتر، سلاح جمرات با دقت اصابت کمتر از یک متر (کروز بدون موتور)، رمیت (مین‌کنار جاده‌ای)، صیاد (مین‌جهنده) با قابلیت پرتاب تا ارتفاع ۱۰ الی ۱۵ متر از زمین، سلاح واصل با قابلیت پرتاب تا مرز حدود ۱۰۰ متر به جلو، خیبر با قابلیت ایجاد انفجار قوی، نصیر (تیربار چرخشی ۶ لول) با قابلیت انهدام موشک‌های کروز دشمن، آصف (تیربار ۳ لول)، تک تیراندازهای آرش و سیاوش، ربات شناسایی با برد ۵ کیلومتری با دوربین‌های ترمال و فنی، ربات مسلح با قابلیت انهدام اهداف در برد ۵ کیلومتر، پروژه حامی (تیربار هوشمند با نصب دوربین و لیزر) از جمله دستاوردهای نیروی زمینی سپاه است که به گفته سردار حمید سرخیلی بخشی از آنها امروز تست خواهند شد.

ایجاد دیوارهای مولتی‌ سلول برای حفاظت از مکان‌ها با قابلیت تاسیس سریع از دیگر اقداماتی است که نیروی زمینی سپاه امروز آن را در صحنه عمل اجرا خواهد کرد.

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=7398

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.