تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
3

رقابت یگانه و چاووشی؛ «نگاه» «پاروی بی‌قایقِ» را می‌گیرد

  • کد خبر : 14832
  • 29 اردیبهشت 1394 - 9:58

عصر ایذه: تازه‌ترین اثر محسن یگانه با عنوان «نگاه» در هفته نخستِ انتشارش با استقبال علاقه‌مندان مواجه شد. حال باید […]

عصر ایذه: تازه‌ترین اثر محسن یگانه با عنوان «نگاه» در هفته نخستِ انتشارش با استقبال علاقه‌مندان مواجه شد. حال باید دید این آلبوم در هفته‌های آینده می‌تواند به رکورد پرفورش‌ترین آلبوم سال گذشته یعنی «پاروی بی‌قایق» با صدای محسن چاووشی برسد؟

 

یگانه و چاووشی

 

 

این روز‌ها اگر در خیابان قدم بزنید صدایی که بیش از همه از ماشین‌های در حال تردد شنیده می‌شود، صدای محسن یگانه است. اما نه آهنگ‌های آشنای او؛ بلکه قطعه‌هایی از تازه‌ترین آلبومش.

تقریبا یک هفته از انتشار آخرین اثر محسن یگانه با عنوان «نگاه» می‌گذرد. این اثر از یک طرف با فروش خوبی از سوی علاقه مندان به موسیقی مواجه شده و از طرف دیگر برخی‌ها به این آلبوم ایرادهایی وارد می‌کنند. این دسته دوم آلبوم «نگاه» را با دیگر آثار محسن یگانه مقایسه می‌کنند و معتقدند یگانه در اثر تازه‌اش حرف تازه‌ای برای گفتن نداشته است.

با این حال آلبوم «نگاه» با تیراژ اولیه ۳۰۰ هزار نسخه در بازار منتشر شده و با فروش خوبی هم مواجه شده است. در حال حاضر برخی از فروشگاه‌های فرهنگی که آلبوم محسن یگانه را می‌فروشند؛ به شرکت «پخش دنیای هنر» نسخه‌های بیشتری از این آلبوم را سفارش مجدد داده‌اند؛ چرا که آنچه در ابتدا از شرکت گرفته‌اند به فروش رفته است.

این یعنی آلبوم «نگاه» در اصطلاح reorder شده است. البته نباید این واژه reorder را با بازنشر اشتباه گرفت.
reorder به این معناست که برخی از فروشگاه‌هایی که آلبوم را می‌فروشند اعلام می‌کنند که کلیه نسخه‌هایشان به فروش رسیده و تقاضای نسخه‌های بیشتری دارند. اما در مقابل بازنشر یک آلبوم به این معناست که از تیراژ اولیه آلبوم در حدود ۸۰ درصدش به فروش برسد. در این حالت آلبوم به مرحله بازنشر می‌رسد.
در ایران اغلب آلبوم‌های موسیقی پاپ reorder می‌شوند.

تا کنون در تاریخ موسیقی ایران تنها آلبومی که سه بار بازنشر شده، آلبوم «حباب» با صدای محسن یگانه بوده است. این آلبوم را شرکت هنر اول منتشر کرد.

در حال حاضر تنها یک هفته از انتشار آخرین اثر محسن یگانه می‌گذرد و این آلبوم این روز‌ها هم به خوبی به فروش می‌رسد و با استقبال علاقه مندانِ یگانه روبه رو شده است.

برخی هم منتظرند تا چند هفته از انتشار آلبوم محسن یگانه بگذرد و سپس آمار فروش این آلبوم را با آخرین اثر محسن چاووشی «پاروی بی‌قایق» مقایسه کنند. شاید آلبوم «نگاه» بتواند از نظر میزان فروش، «پاروی بی‌قایق» را کنار بزند.

آلبوم «نگاه» در دو بسته بندی متفاوت ارائه شده است. یک بسته بندی به صورت «دی جی پک» که قیمتش ۵ هزار تومان است و یک بسته بندی هم به صورت معمولی که قیمتش ۴ هزار تومان است. در بسته بندی دی جی پک دفترچه‌ای قرار دارد که اشعار و توضیحاتی درباره آلبوم برای مخاطبان ارائه شده است.

تبلیغات آلبوم «نگاه» به گونه‌ای بوده که برایش پوسترهایی ویژه چاپ شده و استندهایی برای قرار دادن جلوی فروشگاه‌ها هم منتشر شده است.

 

 

تسنیم

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=14832

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.