تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024
4

زائران اربعین همچنان منتظر تحقق وعده صدور روزانه ۵ هزار ویزا در مرزهای خوزستان

  • کد خبر : 42020
  • 03 آذر 1394 - 11:22
زائران اربعین همچنان منتظر تحقق وعده صدور روزانه ۵ هزار ویزا در مرزهای خوزستان

در صورتی که مسئولان وعده صدور روزانه ۵ هزار ویزا را داده بودند اما این وعده هم تحقق پیدا نکرد […]

در صورتی که مسئولان وعده صدور روزانه ۵ هزار ویزا را داده بودند اما این وعده هم تحقق پیدا نکرد و زائران همچنان بلاتکلیف هستند.

به گزارش عصر ایذه به نقل از رهیاب، همایش باشکوه اربعین حسینی چندسالی است که اوج گرفته و خیل زائران امسال هم نیز مانند سال‌های گذشته در حال افزایش است اما گاهی بی‌تدبیری‌ها سبب اختلال در روند فزاینده جمعیت می‌شود؛ گرچه هنوز جمعیت زیادی با وعده مسئولان به مرزهای خوزستان آمده‌اند اما تاکنون برای ان‌ها ویزایی صادر نشده و در مرزهای خوزستان منتظر راهی برای رفتن به عتبات عالیات هستند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان با تأکید بر اینکه امور مربوط به ویزا هیچ ارتباطی به پلیس ندارد، بیان کرد: صدور و تهیه ویزا و محل توزیع آن به دسنگاه پلیس ارتباطی ندارد و زائران باید از طریق کنسولگری‎‌ها و نمایندگی‎‌ها جهت گرفتن ویزا اقدام کنند. امور مربوط به گذرنامه نیز بر عهده دفا‌تر پلیس ۱۰+ و اداره گذرنامه پلیس است که اگر مردم در ساعات صبح اقدام کنند، گذرنامه تا بعد از ظهر در اختیار آنان خواهد بود.

موسوی تأکید می‌کند که چنانچه زائران فاقد ویزا باشند و به عراق سفر کنند، به عنوان متخلف در کشور عراق شناسایی می‌‎شوند و به مدت ۶ ماه به زندان‎های کشور عراق منتقل خواهند شد.

گرچه هنوز مشکل ویزا دامن گیر زائران اربعین است اما در تردد زائران برای رسیدن به شلمچه و چذابه مشکلی وجود ندارد؛ این را مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان می‌گوید و ادامه می‌دهد: تمام دستگاه‌های خدمات رسانی در ۲ پایانه مرزی شلمچه و چذابه مشغول به کار هستند و امکانات و زیرساخت‌های لازم جهت تردد زائران به خوبی فراهم شده است. به منظور تسریع امر عبور و مرور زائرین از مرز‌ها تعداد گیت‌های پایانه‌های مرزی را به ۴۸ گیت رسانده‌ایم تا هیچ مشکلی در مرز‌ها جهت تردد نداشته نباشیم.

مصدقی می‌افزاید: لحاظ حمل و نقل عمومی ظرفیت سازی لازم انجام شده است تا به هر تعداد اتوبوس، مینی بوس و خودروی سواری که نیاز باشد، در اختیار زائران قرار بگیرد و همچنین در مرز شلمچه می‌توان از ظرفیت ریلی نیز به خوبی بهره برد.

سید نبی موسوی‌فرد با تأکید بر این موضوع که زائران قبل از حضور در مرز‌ها ویزای خود را دریافت کنند، عنوان می‌کند: تا روز چهارشنبه هفته گذشته فقط ۴ هزار ویزا صادر شده ولی مسئولان وعده صدور روزانه ۵ هزار ویزا را داده‌اند و امیدوارم با برنامه ریزی دقیقی این مشکلات رفع شود.
امام جمعه خرمشهر با تبیین مزیت‌های سفر از مرز شلمچه بیان می‌کند: مردم خرمشهر درب منازل خود را به روی زائران گشوده و از آنان پذیرایی می‌کنند؛ همچنین در موقعیت‌های مستقر در مسیر پل نو تا مرز شلمچه به‌صورت شبانه‌روزی به زائران عزیز خدمت‌رسانی می‌کنند.

حجت الاسلام موسوی‌فرد از ظرفیت اعزام روزانه ۵۰ هزار نفر به عراق از مرز شلمچه خبر می‌دهد و می‌گوید: اتصال ریلی، جاده‌ای، هوایی و دریایی از امکانات مرز شلمچه برای تردد زائران است.سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا نیز از حضور ناوگان خودوریی در مرزهای عراق با ایران خبر داد و گفت: این خودور‌ها زائران را مناطق مرکزی عراق منتقل می‌کند تا بتوانند به زائران اربعین در نجف ملحق شوند.

میرمسعود حسینیان با ابراز رضایت از امکانات موجود تأکید می‌کند: با توجه به کاهش دما در کربلا زائران باید با خود لباس گرم بیاورند تا دچار بیماری نشوند.

وی مشکلات صدور ویزا را ناشی از کمبود امکانات طرف عراقی می‌داند و ادامه می‌دهد: مقرر شده در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند و ویزای بیشتری با کمترین زمان در اختیار زائران قرار بدهند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا با بیان اینکه رومینگ در کشور عراق به صورت کامل پوشش داده نمی‌شود، می‌گوید: دکل‌هایی در مسیر تأمین شد اما قطعی موقت ارتباط تلفن همراه قابل پیش‌بینی است.

حجت‌الاسلام حسن سواری مسئول ستاد مردمی اربعین خوزستان از استقرار روحانیون خوزستانی در موکب‌های اربعین حسینی خبر داد و گفت: ۲۵۰ روحانی از حوزه‌های علمیه خوزستان در مواکب جهت راهنمایی و پاسخ به سوالات شرعی زائران حضور پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=42020

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.