تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
4

زمان اخذ رای تا ساعت ۲۱ تمدید شد/ زمان دقیق زمان دقیق اعلام نتایج انتخابات مشخص نیست

  • کد خبر : 46867
  • 10 اردیبهشت 1395 - 16:23
زمان اخذ رای تا ساعت ۲۱ تمدید شد/ زمان دقیق زمان دقیق اعلام نتایج انتخابات مشخص نیست

همزمان با سراسر کشور، فرایند راگیری در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خوزستان آغاز شد.

به گزارش عصر ایذه، فرآیند رای گیری در ۱۵ هزار و ۳۴۴ شعبه اخذ رای حوزه های انتخابیه در ۲۱ استان آغاز شد که به تبع آن در خوزستان نیز این فرایند در ۱۶۶۵ شعبه اخذ رای در حال انجام است.

*رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت : تعداد واجدان شرایط  رای دادن  در مرحله دوم  انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خوزستان ۲ میلیون و ۱۹۱ هزار و  ۲۹۶ نفراست.

توزیع ۲ میلیون ۲۳۵ هزار تعرفه

فرج الله خبیر افزود : برای انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی ۲ میلیون و ۲۳۵ هزار  تعرفه اخذ رای که به صورت یک نفره و سه نفره  هستند در۶ حوزه انتخابی استان در امنیت کامل و با رعایت تمام اصول نظارتی توزیع شده است.

وی گفت: در استان خوزستان  یک  هزار و ۶۶۵ شعبه  اخذ رای دایر است که از این تعداد یک  هزار و ۱۶۹ شعبه ثابت و ۴۹۶ شعبه نیز سیاراند.

انتخابات برای تعیین ۸ نماینده

*در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی مردم حوزه های انتخابیه اهواز(اهواز، باوی ، حمیدیه و کارون)  آبادان، ماهشهر (ماهشهر، امیدیه و  هندیجان)، بهبهان (بهبهان و آغاجاری)، ایذه (ایذه و باغملک) و مسجدسلیمان  (مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا)  آماده هستند تا امروز در پای صندوق های رای  هشت نماینده دیگر از مجموع ۱۸ نماینده استان در مجلس شورای اسلامی را انتخاب کنند.

*استان خوزستان دارای ۱۸ کرسی در مجلس شورای اسلامی است که در مرحله نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۰ نفر از این تعداد منتخب مردم شدند.

*در این مرحله از انتخابات مجلس دهم، آذربایجان شرقی با ۹ کرسی و خوزستان با ۸ کرسی بیشترین تعداد کرسی های مجلس را برای  دور دوم انتخابات به خود اختصاص داده اند.

*ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: رأی دهندگان در مرحله دوم منحصرا در حوزه انتخابیه‌ای که در مرحله اول رأی داده‌اند می‌توانند رأی بدهند.

متن اطلاعیه شماره ۱۰۳ ستاد انتخابات کشور:

«به اطلاع کلیه هموطنان عزیز می‌رساند بر اساس تبصره ۴ ماده ۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی رأی دهندگان در مرحله دوم منحصرا در حوزه انتخابیه‌ای که در مرحله اول رأی داده‌اند می‌توانند رأی بدهند و کسانی که در مرحله اول در هیچ یک از حوزه‌های انتخاباتی رأی نداده باشند نیز می‌توانند در انتخابات شرکت کرده و رأی خود را به نامزد مورد نظر بدهند.

۶۷۸ شعبه رأی گیری در اهواز

*فرماندار اهواز گفت: ۶۷۸ شعبه اخذ رای برای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون دایر شده است. اسماعیل ارزانی بیرگانی اظهار کرد: از ۶۷۸ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه ۴۷۳ شعبه اخذ رای مربوط به شهرستان اهواز است.

وی با بیان اینکه وزارت کشور زمان رای گیری را تا ساعت ۱۹ تمدید کرده، از مردم خواست که زمان انداختن رای خود به صندوق را به ساعات پایانی رای گیری موکول نکنند.

۱۶۲ شعبه اخذ رأی در ایذه
*فرماندار ایذه گفت: ۱۶۲شعبه رای گیری برای مرحله دوم دهمین دور انتخابات مجلس دهم در شهرستان ایذه دایر شده است.آقاجان علیخانی پور اظهار کرد: از این تعداد شعبه دریافت رای ۹۷ شعبه سیار و ۶۵ شعبه ثابت است. وی گفت: در مجموع ۱۴۶ هزار نفر در شهرستان ایذه واجد شرایط رای دادن هستند.

*بنا بر اعلام قبلی ستاد انتخابات خوزستان نزدیک به ۲ میلیون و ۱۹۱ هزار و ۲۹۶ نفر واجد شرایط حضور در انتخابات هستند.
دعوت مردم به انتخابات

*آیت‌الله سید علی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری پس از شرکت در انتخابات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مرحله اول انتخابات حضور گسترده و پرشور مردم را شاهد بودیم که امیدواریم مرحله دوم نیز با حضور پرشور و پرنشاط مردم همراه شود. وی افزود: از خوزستانی‌هایی که در شهرشان انتخابات مجلس شورای اسلامی به دور دوم کشیده شده برای شرکت در انتخابات دعوت می‌کنم تا با انتخاب افراد شایسته استان را از نمایندگان اصلح بهره‌مند سازند.

*مردم شهرهای مختلف استان بدون توجه به وضعیت هوای گرم و با احساس تکلیف در پای صندوق‌های اخذ رای حاضر شده اند.

زمان اعلام نتایج

*مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: اگر مسئولان صندوق‌ها تلاش بیشتری در رابطه شمارش آراء انجام دهند امیدواریم بتوانیم تا ساعات اولیه فردا نتایج را اعلام کنیم.

*اطلاعیه شماره ۱۱۸ ستاد انتخابات: زمان اخذ رای تا ساعت ۲۰ تمدید شد، وزارت کشور در اطلاعیه شماره ۱۱۸اعلام کرد که زمان اخذ رای به مدت دو ساعت یعنی تا ساعت ۲۰ در تمامی حوزه‌هایی که به دور دوم رفته، به استثنای حوزه انتخابیه ممسنی و رستم در استان فارس تمدید می‌شود.


کسی راهی مجلس شود که دغدغه‌اش مردم باشد

*امام جمعه شهرستان لالی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : دعا کنید تا کسی راهی مجلس شود و منتخب مردم قرار گیرد که تمام هم و غم او مشکلات معیشت، معاد، فرهنگ و به طور کلی مسائل مادی و معنوی مردم باشد . حجت الاسلام علوی اصل اظهار داشت : کسی که راهی مجلس می شود باید آدم وفاداری باشد و به وعده هایی که داده وفا کند چرا که نماینده منتخب باید آدمی باشد که در خور شان نمایندگی مردم حوزه انتخابیه باشد زیرا که ما مردم بختیاری در دنیا از نظر صداقت و ایمان بی نظیریم.

*گزارش های رسیده از شعب اخذ رای در مدرسه سلمان فارسی هشت بنگله (دخترانه و پسرانه )  , مسجد بازار چشمه علی  و مسجد منطقه  نفتک مسجدسلیمان حاکی از حضور پرشور مردم در این مناطق است.

زمان دقیق زمان دقیق اعلام نتایج انتخابات مشخص نیست

فرج الله خبیر می‌گوید: به علت تعدد و پراکندگی برخی حوزه های فرعی زمان بیشتری برای شمارش آرا نیاز است در نتیجه نمی توان زمان دقیقی برای اعلام نتایج تعیین کرد. پس از پایان رای گیری ، بلافاصله شمارش آرای صندوق ها شروع می شود.

ادامه دارد….

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=46867

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.