تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
4

شهرداری بی‌بضاعت ایذه و کمک به نهادهای دولتی!/ آیا یک بام، دو هوا خواهد شد؟!

  • کد خبر : 51210
  • 28 اسفند 1395 - 15:44
شهرداری بی‌بضاعت ایذه و کمک به نهادهای دولتی!/ آیا یک بام، دو هوا خواهد شد؟!

اخلاق، ایمان و انصاف حکم می کند که مطالب و مسائل ابتدا و در آغاز به گونه ای دوستانه مبتنی بر اخوّت انسانی و اسلامی یادآوری شوند.

اخلاق، ایمان و انصاف حکم می کند که مطالب و مسائل ابتدا و در آغاز به گونه ای دوستانه مبتنی بر اخوّت انسانی و اسلامی یادآوری شوند (که البته این شیوه در نقادی ما نصب العین بوده و خواهد بود) ولی آن گاه که بعد از چند بار تذکر و واگویه های صمیمانه و صادقانه، حقیقت امر به سرانجام و فرجام نمی رسد، امکانات رسمی و قانونی رسانه ای، آستانه ای مبارک برای انعکاس محترمانه و منصفانه ی موضوعات مغفول و مکتوم می باشند! از جمله آن موارد می توان به مورد ذیل اشارت کرد؛

نامه ی مورخه ی ۸ اسفند ۱۳۹۵ شهرداری ایذه مبنی بر اینکه در نظر دارد هزینه تعمیرات بخشی از ساختمان اداری فرمانداری را پرداخت نماید ! شایان ذکراست که لایحه ی ارسالی از ناحیه شهرداری با موافقت اکثریت اعضای محترم شورای اسلامی ایذه به تصویب رسید.

راجع به قانونی نبودن لایحه و مصوبه ی مذکور ۳ بار به صورت حضوری و ارسال پیامک به رییس و نایب رییس شورا و دو بار در صحن علنی شورا متذکرشدیم! اما متاسفانه علی رغم این تذکرات مشفقانه مصوبه ی مربوطه توسط رییس شورا جهت تایید نهایی و طی مراحل اجرایی به فرمانداری – کمیته ی محترم انطباق – ارسال شد!

در حالی که مطابق بند “ز” ماده ۱۷۴ قانون برنامه پنجم توسعه( برون سپاری وظایف قابل واگذاری و هدایت بودجه شهرداری ها به سمت هزینه کرد در حوزه وظایف اصلی و قانونی آن ها و ممنوعیت پرداخت هرگونه هزینه از اعتبارات شهرداری به دستگاه های اجرایی) مصوبه ی منظور، وجاهت قانونی و حقوقی ندارد! مضاعف برآن _ این مصوبه در قالب مواد ۱۶ و۱۷ بودجه شهرداری ها نیز نمی گنجد _ سخنگوی شورا هم طی تماس تلفنی با یکی از کارشناسان ذی ربط به این اشکال و ایراد واقف شده بود! اما این موضوع که آیادر طول این چهارسال ، مشابه ی چنین لایحه ای مصوب شده است یا نه؟ و آیا قانون پنجم توسعه مورد مطالعه ی ما بوده است یانه؟! رافع اعتراض قانونی نخواهد بود.

اکنون باید در انتظارماند که آیا در کمیته محترم انطباق  فرمانداری ایذه یک بام، دو هوا خواهد شد؟! آیا این مصوبه از طرف کمیته محترم انطباق که مسئولیت تطبیق مصوبات شورا باقوانین مربوطه را دارد رد خواهد شد یا تایید؟!

 

هومان مرادی اشکفتی

عضو شورای اسلامی شهر ایذه

 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=51210

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.