تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ 9 شوال 1445 Wednesday, 17 April , 2024
6

شیوع مرس در کره جنوبی مدارس را به تعطیلی کشاند

  • کد خبر : 19250
  • 14 خرداد 1394 - 21:02

سرویس سلامت و خانواده عصر ایذه: گزارش روزانه از افزایش شمار مبتلایان به سندروم تنفسی کوروناویروس (مرس) باعث هشدار عمومی […]

سرویس سلامت و خانواده عصر ایذه: گزارش روزانه از افزایش شمار مبتلایان به سندروم تنفسی کوروناویروس (مرس) باعث هشدار عمومی در سراسر کره جنوبی شده است. تاکنون در این کشور ابتلای ۳۰ تن به این ویروس و مرگ دو نفر تایید شده‌ است.

به گزارش خبرگزاری دولتی آلمان کره جنوبی برای مقابله با گسترش سندروم تنفسی کوروناویروس (مرس) بیش از ۲۰۰ مدرسه را در این کشور تعطیل کرده است.

بیشتر مدارس تعطیل شده در کیون‌چی (Kyonggi) استان شمالی کره جنوبی واقع شده‌اند. در این استان دو هفته پیش اولین مورد ابتلا به بیماری مرس دیده شد. یکی از سخنگویان وزارت آموزش و پرورش کره‌ جنوبی روز سه شنبه (۳ ژوئن / ۱۳ خرداد) گفته است، هنوز نمی‌توان در مورد مدتی که مراکز آموزشی بسته می‌مانند، نظر داد.

بر پایه‌ی اطلاعات وزارت بهداشت کره‌ جنوبی در روز سه شنبه ۱۲ خرداد (۲ ژوئن) هم اکنون ۳۰ نفر در این کشور به سندروم تنفسی کوروناویروس مبتلا هستند. چهار نفر از ۵ نفری که به تازگی به این ویروس مبتلا شده‌اند کسانی هستند که تماس مستقیم یا غیر مستقیم با دیگر مبتلایان داشته‌اند که وجود این ویروس در آنها تایید شده بود.

نخستین قربانیان و سرایت بیماری به دیگران

روز دوشنبه ۱۱ خرداد، در کره‌ جنوبی دو نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند. خبرگزاری “یون‌هاپ” با استناد به گزارش وزارت بهداشت کره جنوبی اعلام کرده که یک زن ۵۸ ساله مبتلا به این ویروس بر اثر مشکلات تنفسی به وجود آمده جان خود را از دست داده‌ است. در ادامه این گزارش آمده است که دومین قربانی، مرد ۷۱ ساله‌ای است که در اواخر ماه مه به این ویروس مبتلا شده بود.

پارک گون های، رئیس جمهور این کشور برای بررسی راه‌های مقابله با مرس با مقام‌های وزارت بهداشت این کشور جلسه اضطراری تشکیل داده است.

وزارت بهداشت کره جنوبی اعلام کرده است که ۶۸۲ تن از شهروندان کره جنوبی که از بستگان یا آشنایان مبتلایان هستند یا از طریقی با آنها در تماس بوده‌اند، تحت مراقبت‌های ویژه‌ی پزشکی قرار گرفته‌اند.

در استان “گوآنگ‌دونگ” چین هم به تازگی ابتلای یک شهروند کره جنوبی به این ویروس تایید شده که در چین به سر می‌برده است. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که این بیمار هم پیش از سفر به چین در تماس نزدیک با دیگر مبتلایان بوده است و اکنون در قرنطینه به سر می‌برد.

 

 

همشهری آنلاین

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=19250

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.