تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
4

صنعت سفالگری در ایذه با طرح‌های بومی و تاریخی احیا می‌شود

  • کد خبر : 52180
  • 03 تیر 1396 - 15:29
صنعت سفالگری در ایذه با طرح‌های بومی و تاریخی احیا می‌شود

سلطانی گفت: دو تن از هنرمندان شهرستان که از طرف اداره میراث فرهنگی ایذه دوره‌های آموزشی سفالگری را سپری کرده بودند، بزودی کارگاه تولیدی خود را در محل ساختمان میراث فرهنگی راه‌اندازی می‌کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ایذه در گفت‌وگو با خبرنگار عصر ایذه عنوان کرد: باتوجه به تاکید مقام معظم رهبری بر اشتغال، برنامه‌های زیادی درخصوص اشتغال زایی بوسیله توسعه و گسترش صنایع دستی در شهرستان ایذه داریم.

ایوب سلطانی با بیان اینکه پس از چند سده صنعت سفالگری در ایذه احیا می‌شود گفت: برای اولین بار در سطح استان قرار است سفال با طرح های بومی و محلی قوم بختیاری تولید و روانه بازار شود.

 

وی اضافه کرد: در کنار تولید صنایع دستی و تمرکز کارگاه‌ها در میراث فرهنگی، برنامه‌هایی برای آموزش علاقه‌مندان به یادگیری تولید صنایع دستی در شهرستان داریم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ایذه گفت: برای ادامه فعالیت تمامی هنرمندان و افرادی که در شهرستان به ساخت صنایع دستی مشغول بوده‌اند، در ساختمان میراث فرهنگی مکان اختصاص داده‌ایم.

سلطانی در پایان عنوان کرد: در کنار سایر کلاس های آموزشی بنا داریم یک دوره بهون بافی نیز باحضور چند مربی از استان چهارمحال و بختیاری برای بانوان علاقه مند شهرستان برگزار کنیم.

 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=52180

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.