تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
11
سرلشکر رضایی در مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز؛

عربستان را خلع سلاح اسلامی،انسانی و قانونی می کنیم

  • کد خبر : 49224
  • 31 شهریور 1395 - 13:49
عربستان را خلع سلاح اسلامی،انسانی و قانونی می کنیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: لازم نیست تمام ملت ایران با متجاوزی مانند آل‌سعود مواجه شود بلکه مردم خوزستان و برادران عزیز عرب خوزستان، کفایت همه آل‌سعود را می‌کنند و همان‌گونه که در دفاع مقدس و مواجه با صدام حسین، نخستین شهدای ما برادران عرب بودند.

به گزارش عصر ایذه به نقل از رهیاب، سرلشکر محسن رضایی دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم رژه نیروهای مسلح که همزمان با نخستین روز هفته دفاع مقدس در اهواز برگزار شد،  اظهار کرد: امروز خلاء مدیریت در جهان اسلام را مشاهده می‌کنید که جنگ و خونریزی را به دنبال دارد. این شرایط بیانگر پیام غدیر است که هدایت جامعه مگر با مدیریت انسان‌های صالح، امکان‌پذیر نیست.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اگر امنیت وجود نداشته باشد زندگی، کار، درآمد، پیشرفت و نشاط و شادابی در جامعه وجود نخواهد داشت. بنابراین امنیت، فراتر از کارهای عادی است. اگر پیشرفت و آرامش را می‌خواهیم، ابتدا باید امنیت وجود داشته باشد.

 

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: بهترین سند برای این ادعا، نگاه به دهه اول انقلاب اسلامی است که ناامنی و ترور و شورش در استان‌های کشور را صادر کردند و در آن دوران دچار عقب‌ماندگی‌هایی شده‌ایم. مسئولان هنوز نتوانسته‌اند در خوزستان عقب‌ماندگی‌های آن دوره را جبران کنند و این نشان می‌دهد که جنگ و ناامنی چه تبعاتی دارد و اهمیت امنیت را نمایان می‌سازد.

 

وی با اشاره به شرایط پس از دهه نخست انقلاب گفت:در ۲۰، ۳۰ سال اخیر عده‌ای همواره تلاش می‌کردند که جنگی راه بیاندازند اما موفق نشدند. در کنار ما کشورهای ناامنی وجود دارد. در سوریه و عراق میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند. امروز در بحرین، یمن و حتی ترکیه ناامنی وجود دارد. در عربستان نیز خفقان و استبداد بزرگ‌ترین ناامنی است اما با این حال، ایران ما از امنیت کامل برخوردار است؛ لازم است این امنیت حفظ شود و باید این امنیت عمق پیدا کند.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر لزوم حفظ امنیت اظهار کرد: امنیت بدون ایجاد اقتدار امکان‌پذیر نیست، برای حفظ امنیت باید اقتدارسازی کنیم و خودمان باید تانک و موشک‌های خود را بسازیم؛ این اتفاقی است که برای نخستین بار پس از ۳۰۰ سال در کشور در حال رخ دادن است. در دوره‌های قاجار و پهلوی، آمریکا و انگلیس با ندادن فشنگ، شاهان ما را اداره می‌کردند اما امروز اگر هواپیما و موشک هم ندهند، هیچ تاثیری ندارد.

 

رضایی افزود: در تسلیحات نظامی ۱۰ برابر اقتصاد، در تحریم بوده‌ایم. در دوران دفاع مقدس در زمانی که دشمن خرمشهر را به تصرف خود در آورده بود، حتی صدور سیم خاردار را به ما ممنوع کرده بودند و در مقابل هر چه را که دشمن می‌خواست، در اختیار او قرار می‌دادند و حتی سلاح‌های شییمایی به دشمن بعثی دادند اما این معجزه بزرگی بود که تمام این بندها را توانستیم بشکنیم.

 

وی با بیان این‌که اقتدار ایران اسلامی باید ادامه پیدا کند، گفت: هر چه بُرد موشک‌های ما بیشتر باشد، جنگ کمتر اتفاق می‌افتد و امنیت ما بیشتر می‌شود. کسانی که نگران قدرت نظامی ما هستند، هراس دارند که به ایران حمله کنند و وای به آن روز که کشورهای اطراف ما احساس کنند که اگر به ایران حمله کنند، اتفاقی نخواهد افتاد.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر لزوم تقویت اقتدار نظام در کشور عنوان کرد: در کانون این اقتدار،‌ نیروهای مسلح هستند که به خوبی وظیفه خود را می‌دانند و مرتبا در آمادگی و گوش به فرمان رهبر انقلاب و فرمانده کل قوا هستند. نیروهای مسلح از مرزها تا منازل وظیفه خود را می‌دانند و به خوبی مطلع هستند که چگونه باید عمل کنند.

 

رضایی ادامه داد: همچنین نیروهای مسلح متوجه هستند دست‌هایی وجود دارد که به دنبال آن است تا بین مردم و نیروهای مسلح تفرقه ایجاد کند. هم ارتش و هم سپاه آگاه هستند و هیچ‌وقت برادری و وحدت خود را از دست نمی‌دهند. شهدای بزرگی در این کشور از سپاه و ارتش در کنار هم مبارزه کرده‌اند و در عملیات‌های دفاع مقدس، خون ارتش و سپاه با هم عجین شده است؛ این باور و وحدت مهم‌ترین سرمایه در قدرت است.

 

وی با اشاره به اهمیت قدرت‌سازی گفت: هم قدرت‌سازی و هم استفاده از قدرت مهم است. باید پیش از وقوع جنگ، از قدرت استفاده کرد تا جنگی رخ ندهد و هم در شرایط ناامنی باید در کمترین زمان و با کمترین هزینه، ناامنی را برطرف کرد. امروزه رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا به خوبی می‌داند که چگونه از اقتدار کشور باید استفاده کرد. فرماندهان نیروهای مسلح نیز می‌دانند چه موقع باید دشمن را تهدید کرد و چه موقع تهدید دشمن را خنثی کرد.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: کشورهای اطراف به بدترین شیوه از قدرت نظامی استفاده می‌کنند. وضعیت عربستان و ترکیه را باید مشاهد کرد، آنها الفبای استفاده از قدرت را نمی‌دانند، ابتدایی‌ترین اصول استفاده از نیروهای مسلح را نمی‌فهمند و آن را درک نمی‌کنند. اما در ایران استفاده از قدرت به منظور بازدارندگی است تا جنگی رخ ندهد.

 

رضایی با بیان این‌که وظیفه نیروهای مسلح پیشگیری از وقوع جنگ است، گفت: شاهد آن هستیم که در سه، چهار سال گذشته عربستان بارها تلاش کرده که ما را عصبی کند. جهان شاهد است که چگونه عربستان با توهین کردن و فشارهای غیرانسانی و غیراسلامی همانند کشتار حجاج در خانه خدا، تلاش می‌کند ما را وارد درگیری کند اما ما صبر و تحمل می‌کنیم. برای آن‌که سیاست ما این است که با صبر و تحمل فرصتی را ایجاد کنیم تا در زمانی که کوچک‌ترین غلطی بکنند، آنچنان سیلی به گوش آنها بزنیم که از جای خود بلند نشوند. عربستان باید بداند که در پشت این صبر و تحمل، یک حکمت سیاسی وجود دارد.

 

وی افزود: عربستان و آل‌سعود بدانند که اگر ایران از خود بردباری و نجابت نشان می‌دهد، در آن یک حکمت سیاسی و نظامی نهفته است. ما اکنون عربستان را خلع سلاح اسلامی، انسانی و قانونی می‌کنیم و مشروعیت را از عربستان می‌گیریم تا اگر کوچک‌ترین غلطی از جانب آنها رخ دهد، با سیلی ما مواجه شود.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: لازم نیست تمام ملت ایران با متجاوزی مانند آل‌سعود مواجه شود بلکه مردم خوزستان و برادران عزیز عرب خوزستان، کفایت همه آل‌سعود را می‌کنند و همان‌گونه که در دفاع مقدس و مواجه با صدام حسین، نخستین شهدای ما برادران عرب بودند. نخستین کسانی که در برابر ارتش بعثی ایستادگی کردند، برادران عرب خوزستان بودند. تمام مردم خوزستان از اقوام مختلف عرب، بختیاری، لر، دزفولی، بهبهانی و شوشتری در انقلاب و دفاع مقدس دین خود را ادا کرده‌اند و همواره آمادگی کامل را دارند.

 

رضایی گفت: بهتر است آل‌سعود و کشورهایی که طمع دارند، به این فکر کنند که در بردباری ملت ایران چه حکمتی نهفته است و بیشتر به خود بیاندیشند؛ اقتدار نیروهای نظامی ایران و آمادگی ملت ایران از وقوع هر جنگی جلوگیری می‌کند.

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=49224

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.