تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
2

فرماندار ایذه: مسئولان باید مورد نقد منصفانه قرار بگیرند

  • کد خبر : 52605
  • 29 مرداد 1396 - 16:16
فرماندار ایذه: مسئولان باید مورد نقد منصفانه قرار بگیرند

فرماندار ایذه گفت: مسئولین باید مورد نقد منصفانه قرار بگیرند و فضای انتقاد باید فضای آزادی باشد و هرجا انتقادی شد که حتی اگر از واقعیت بدور بود باید به خبرنگار فرصت داد تا خود به اشتباه خود پی ببرد.

به گزارش عصر ایذه، محسن بیرانوند شامگاه شنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران ایذه ضمن گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهید صارمی گفت: به دلیل علاقه شخصی به حوزه خبر و خبرنگاری هر ساله در هر شهری که فعالیت میکردم سعی بر اجرای چنین همایش هایی داشتم و برای قلم ارزش قائل هستم.

وی خبرنگاران را یکی از ارکان و نهادهای مهم جامعه مدنی دانست و تصریح کرد: خبرنگاران واسطه بین مسئولان و مردم هستند ، بدین معنا که خدمات دولت و مسئولان را به مردم و همچنین مشکلات مردم را به مسئولان انتقال می‌دهند، لذا در راستای تقویت این قشر همه ما باید گام برداریم.

فرماندار ایذه به خبرنگاران توصیه کرد که در هنگام انعکاس خبر از مردم و مسئولان به مواردی همچون صداقت در گفتار، شفافیت و عدالت توجه داشته باشد و بیان داشت: به نظر من خبرنگار باید در بیشتر مشکلات در کنار مسئولان باشد و هنگام مشاهده مشکلی در سطح شهر ابتدا به مسئول مربوطه گزارش دهد و در صورت عدم دریافت پاسخ مناسب نسبت درباره آن، به انعکاس خبر به مردم اقدام کند یا اگر نقصی را انعکاس می‌دهد در کنار آن خبرهای مثبت و زحمات ادارات را نیز منعکس کند.

بیرانوند در ادامه گفت: از خبرنگاران خواهشمندم که در کار خود کمی حرفه ای تر عمل کنند و اطلاعات خود را کامل تر کنند هر خبرنگار باید در یک حوزه خود را تقویت کند که بدین شکل خبرنگار فنی‌تر و علمی تر به کار خود ادامه می‌دهد گاهی اوقات شاهد هستیم که خبرنگاری در همه حوزه ها اظهار نظر میکند که این کار شاید چندان علمی نباشد.

نماینده دولت در ایذه از خبرنگاران این شهرستان خواست که به دنبال مشکلات مردم باشند و مسائلی همچون مطالبات آب باید انعکاس گسترده داده شود تا تحقق پیدا کنند.

وی در پایان با حمایت از خبرنگاران گفت: به لحاظ ساختار اداری هیچ مسئول اداره‌ای حق شکایت از خبرنگار را ندارد مگر اینکه توهین یا مسئله شخصی در کار باشد.

 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=52605

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.