تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
5

فروش عتیقه منبع درآمدی برای داعش در سوریه

  • کد خبر : 7003
  • 01 اسفند 1393 - 15:50

عصر ایذه: برخی از آثار تاریخی مصادره شده در موزه ملی بیروت به نمایش گذاشته شده است. بیشتر این آثار […]

عصر ایذه: برخی از آثار تاریخی مصادره شده در موزه ملی بیروت به نمایش گذاشته شده است. بیشتر این آثار متعلق به شهر تاریخی تدمر و اطراف آن است.

قاچاق عتیقه .

 

به گزارش پایگاه خبری عصر ایذه، شبکه “بی بی سی عربی” امروز گزارش داد که با وجود هشدار شورای امنیت، تجارت اشیای تاریخی و عتیقه سوریه درآمد سرشاری را نصیب داعش می کند.

 

بنا بر این گزارش، تجارت اشیای تاریخی سوریه درآمد سرشاری را نصیب داعش می کند. این در حالی است که فروش نفت غیرقانونی و ربودن افراد مختلف و باج خواهی برای آزادی آنان، از دیگر راههای درآمد این سازمان است. سازمانهای مختلف پیش از این اعضای داعش را به غارت اشیای تاریخی سوریه متهم کرده اند. آنان این آثار را از طریق لبنان به دیگر کشورها قاچاق می کنند.

 
این در حالی که پلیس لبنان تلاش می کند جلوی قاچاق اشیای تاریخی سوریه را از این کشور بگیرد و تا کنون اشیای زیادی را قاچاقچیان مصادره کرده است.

 

نیکولاس سعد از کارکنان دفتر بررسی سرقت های بین المللی در لبنان گفت آثار تاریخی از همه مناطق سوریه قاچاق می شود هر چند بیشتر آنها از مناطقی است که داعش در این مناطق سیطره دارد. برخی از آثار تاریخی مصادره شده در موزه ملی بیروت به نمایش گذاشته شده است. بیشتر این آثار متعلق به شهر تاریخی تدمر و اطراف آن است.

 

اسعد سیف مدیر کل آثار تاریخی لبنان گفت برخی آثار تاریخی متعلق به سوریه را در بازارهای داخلی لبنان پیدا کردیم که دویست هزار دلار فروخته می شد هر چند ما می دانیم که برخی از آنها ممکن است تا یک میلیون دلار در بازارهای بین المللی فروخته شود. مشتریان آثار تاریخی سوریه، بیشتر از اروپا، شرق آسیا و کشورهای عرب خلیج فارس هستند.

 

این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد درمورد خرید و فروش آثار تاریخی سوریه هشدار داده است هر چند بعید است قطعنامه این شورا مانع از اقدام داعش در فروش آثار تاریخی سوریه شود.
منبع: جام نیوز

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=7003

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.