تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
5
گزارش/

فوق لیسانس نفت پشت سد منشی‌گری در ایذه

  • کد خبر : 48829
  • 30 مرداد 1395 - 15:52
فوق لیسانس نفت پشت سد منشی‌گری در ایذه

علی‌رغم وجود پتانسیل‌های زیاد در شهرستان ایذه برای درخشیدن نامش میان نام سایر شهرها، همچنان آمارهای نشان از فاجعه تلخ بیکاری در این دیار را می‌دهد.

به گزارش عصر ایذه، امروزه بیکاری و کمبود شغل به مهم‌ترین معضل کشورمان تبدیل شده است و شهرستان محروم ایذه نیز نه تنها از این قافله عقب نیست، بلکه گوی سبقت را از دیگر شهرها ربوده است.

 

نه تنها در ایذه بلکه در استان خوزستان نیز آمار درستی از میزان بیکاری ارائه نمی‌شود، اما گرفتن آمار هم چندان کار سختی نیست، کافی است سری به قلیان سراهای شهرستان بزنید، جمع کثیری از جوانان تحصیل کرده بیکار را مشاهده خواهید کرد.

 

درست چند روز پیش بود که یک آگهی استخدام مبنی بر نیاز به نیروی انسانی جهت تکمیل کادر اداری یک مؤسسه بر در و دیوار شهر خودنمایی می‌کرد، با توجه به اینکه جزئیات شغل پیشنهادی در آن قید نشده بود برای کسب اطلاعات بیشتر، سری به محل موردنظر زدیم.

چیزی که بیشتر از آن دفتر قطوری که قبل از ما تعداد زیادی متقاضی با مدارک و مقاطع مختلف مشخصات خود را برای شغلی که حتی نمی‌دانستند چه هست و چقدر حقوق می‌دهند، ثبت کرده بودند.

 

نوع مدرک بعضی از این عزیزان جویای کار بیشتر برای ما تعجب‌ برانگیز بود! بین آن‌همه فوق‌لیسانس مختلف مثل (کامپیوتر، ادبیات و …) که می‌درخشیدند، فوق‌لیسانس نفت کمی بیشتر خودنمایی می‌کرد!

اگرچه مسئول آموزشگاه متأسفانه با ما همکاری لازم را جهت عکس‌برداری برای انتشار مستندات نکرد، اما هر جور با خودمان فکر کردیم نفهمیدیم اوج فاجعه کجاست که یک فوق‌لیسانس نفت باید در صف متقاضیان شغلی مثل منشی‌گری به انتظار بنشیند.

البته منشی‌گری را ما خودمان حدس زدیم، چراکه مدیریت محترم مؤسسه اصرار داشت که فعلاً وظیفه‌ای جهت توضیح شغل پیشنهادی به متقاضیان ندارد!

حالا بماند که تنها با تیتر جذب کننده «استخدام کارمند برای امور اداری» سعی بر یک بازار گرمی اساسی داشتند که البته حضور جوانان بیکار ما هم در آن شرایط تلخ که این شغل را یک دریچه نورانی برای این روزهای تاریک بعد از فارغ التحصیلشان می‌دیدند، تامل برانگیز بود.

 

photo_2016-08-18_12-30-45
شغلی که نه محیط به نسبت اداری داشت و نه میتوانستیم منطقی درک کنیم که ۳ نفر کارمند دقیقاً برای کدام بخش این محل کاملا خصوصی به درد میخورد؟!

اصلاً با توجه به صحبت‌هایی که از مسؤولین محترم شهرستان ایذه در گوشه و کنار شنیده می‌شود، مگر اصولاً ایذه دچار فاجعه یا بحرانی به نام بیکاری هست که اوجی هم داشته باشد!

چون بیشتر این عزیزان همچنان اذعان دارند اوضاع ایذه هنوز نسبت به خیلی از شهرهای استان بهتراست، شاید هم راست می‌گویند و درجایی به‌جای فوق‌لیسانس نفت، کامپیوتر و… دکتری فیزیک هسته‌ای و حقوق بین‌الملل پشت سد منشی‌گری مانده‌اند، با این حساب تا آن مرحله جا داریم!

حال درخواست عصر ایذه از مسؤولین وقت این است، ما که نتوانستیم مدیر محترم موسسه موردنظر را مجاب کنیم که درج یک تصویر از لیست بلند بالای متقاضیان در این گزارش خطری برای کسب آنها ندارد.

لذا شما مسؤولین محترم و خدوم اگر بتوانید این مستندات را جمع‌آوری کنید تا در سفرهای احتمالی وزیر یا مسئولی عالی‌رتبه به ایذه دم دستتان قرار دهید و به همراه یک سلفی از وزیر برگی دیگر از این تاریخ را زرین‌تر ورق بزنید.

چون در سفرهای کوتاه و پنج دقیقه‌ای مسؤولین فی‌نفسه کار دیگری جز این نمی‌شود کرد.

 

و همچنان آمار بیکاری در ایذه چیزی بین صفر و یک !

 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=48829

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.