تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
2

قرارگاه قدس، تروریست‌های شرق ایران را “ادب کرد”

  • کد خبر : 28512
  • 17 تیر 1394 - 12:05

عصر ایذه: هم‌افزایی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی با نیروهای مردمی امنیت پایداری را در استان “سیستان و بلوچستان” ایجاد و […]

عصر ایذه: هم‌افزایی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی با نیروهای مردمی امنیت پایداری را در استان “سیستان و بلوچستان” ایجاد و قرارگاه “قدس” هم با ادب‌کردن تروریست‌ها نقش مثبتی در این پروسه ایفا کرده است.
جنوب شرق کشور هر از چند گاهی توسط گروهک‌های تروریستی مورد هجمه قرار می‌گیرد که البته برخی ترورها و اقدامات کور همچون “نیش پشه” است.

**اقدامات تروریستی با پول‌های عربستان

برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی در تزریق کمک‌های مالی و تسلیحاتی به گروهک‌های تروریستی در جنوب شرق اقداماتی را انجام می‌دهند. با توجه به سابقه “بندربن سلطان” احتمالا مسئول کمک‌های مالی عربستان به تروریست‌ها در جنوب شرق ایران، این شخص است.

قرارگاه

**واگذاری مسئولیت ۳۰۰ کیلومتر مربع از مرزهای کشور به قرارگاه  “قدس” نیروی زمینی سپاه

پس از اقدامات تروریستی که در سال ۹۲ ازسوی گروهک تروریستی وابسته به “عبدالمالک ریگی” و “عبدالرئوف ریگی” انجام شد، در فروردین ماه سال ۹۳ تأمین امنیت ۳۰۰ کیلومتر مربع از مرزهای شرقی به قرارگاه “قدس” نیروی زمینی سپاه واگذار شد تا این قرارگاه بتواند با اقدامات مهندسی در مرزهای کشور با تروریست‌ها مقابله کنند.

قرارگاه

**سردار عراقی: قرارگاه “قدس” در حوزه استحفاظی خود امنیت پایداری را رقم زده است

سردار سرتیپ “عبدالله عراقی” جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در این زمینه می گوید: قرارگاه “قدس” امنیت پایداری را در منطقه “سیستان و بلوچستان”، بخشی از “کرمان” و جنوب “خراسان” در حوزه استحفاظی خود رقم زده است.

قرارگاه
به گفته وی، این قرارگاه با آموزش سازمانی و مسلح کردن طوایفی که با جمهوری اسلامی همکاری می‌کنند، امنیت پایداری را در این منطقه ایجاد کرده است.

قرارگاه

**چه اقداماتی برای ایجاد و توسعه امنیت در “سیستان و بلوچستان انجام شده است؟

اگر بخواهیم یک بیلان کاری در عملکرد مرزها از فروردین سال ۹۳ تا تیرماه سال ۹۴ داشته باشیم می توان به مبارزه و دستگیری اعضای گروهک‌های تروریستی در جنوب شرق کشور، مبارزه با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر، انهدام گروهک‌های تروریستی کوچک و دستگیری یا به هلاکت رساندن سرکردگان آن‌ها، مقابله با ناامنی‌های کور، در هم شکستن اقدامات تروریستی ضد مرزها و پاسگاه‌های مرزی و … اشاره کرد که نقش نیروهای امنیتی و نیروهای مردمی از جمله قرارگاه قدس در آن بسیار ویژه بوده است.

برای مثال طی یک عملیات اطلاعاتی توسط رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران در “سیستان و بلوچستان”، یک باند مهم شرارت و ناامنی منهدم و متلاشی شد. در این عملیات موفق امنیتی و مسلحانه، “حامد زردکوهی” سرکرده این گروه به همراه چهار نفر از اعضای اصلی این گروه به هلاکت رسیدند. گروه مذکور از عوامل اصلی ناامنی در شهرستان “ایرانشهر” واقع در جنوب “سیستان و بلوچستان” بوده است.

از سوابق شرارتهای این گروه می‌توان به سرقت مسلحانه از بانک صادرات در “ایرانشهر”، سرقت طلافروشی در شهرستان “مهرستان” و قاچاق گسترده مواد مخدر اشاره کرد. این در حالیست که این گروه شرور علاوه بر قتل ۱۶ نفر از افراد بی‌گناه چندی قبل ستوان “رحیمی”  از ماموران پلیس راه در شهرستان “ایرانشهر” را نیز به شهادت رسانده بودند.

قرارگاه

به نظر می‌رسد استان “سیستان و بلوچستان” به یک امنیت پایدار نسبی رسیده و این به دلیل همکاری و هم‌افزایی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و نیروهای مردمی در مقابله با تروریسم در این منطقه است که به نحوی از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان تزریق می‌شود و قطعا تاکنون به توفیقی نرسیده است لذا قرارگاه “قدس” در انجام وظایف خود به توفیقات بسیار خوبی نائل آمده و تروریست‌ها را “ادب کرده است”.

باشگاه خبرنگاران
لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=28512

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.