تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
24

قصه پر درد کارون به اعلا رسید/ تاراج آب‌های خوزستان به استان‌های همجوار در سایه سکوت مسئولین + تصاویر

  • کد خبر : 49741
  • 26 مهر 1395 - 10:42
قصه پر درد کارون به اعلا رسید/ تاراج آب‌های خوزستان به استان‌های همجوار در سایه سکوت مسئولین + تصاویر

خادمی گفت: آب رودخانه علا باغملک در حال انتقال است و مدیران استانی باید با سرعت و جدیت پیگیر جلوگیری از این طرح باشند.

خادمی گفت: آب رودخانه علا باغملک در حال انتقال است و مدیران استانی باید با سرعت و جدیت پیگیر جلوگیری از این طرح باشند.

 

نماینده مردم ایذه و باغملک در گفت‌وگو با عصر ایذه در این خصوص  گفت: متأسفانه چند روزی است یکی از همسایگان همجوار استانی بر روی رودخانه اعلا با یک کار غیرامنیتی، و غیر اقتصادی قصد دارند پل و کانال بزنند و به‌نوعی آب این منطقه را به استان خود انتقال دهند.

هدایت الله خادمی ادامه داد: در پی اعتراضات مردم منطقه صیدون و روستاهای اطراف و با تحقیقاتی که به عمل آمد اطمینان کانال زنی استان هم‌جوار  بر روی آب رودخانه اعلا برای ما آشکار و به اطمینان رسید.

 

 photo_2016-10-17_13-45-29

وی افزود: این در حالی است که آب رودخانه اعلا، تنها یک‌چهارم نیاز منطقه را تأمین می‌کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه متذکر شد: این رودخانه که تأمین کننده آب شرب و کشاورزی صیدون، رودزیر، میداوود و روستاهای هم‌جوار است، حکم حیات آن منطقه را دارد و این اقدام نادرست استان همسایه اوج ظلم به مردم خوزستان  است.

 

photo_2016-10-17_13-33-51
خادمی همچنین درباره اقدامات صورت گرفته مسئولین پس از پیگیری این موضوع گفت: بنده به‌عنوان نماینده مردم تمام تلاش خود در محدوده‌ای می‌توانم انجام دادم و می‌دهم اما حقیقت اینجاست که برای جلوگیری از این اقدام یک عزم استانی نیاز دارد.

وی ادامه داد: تذکر کتبی این‌جانب به وزیر و درخواست از مسئولین استانی ازجمله تلاش این مدت من بوده است اما متأسفانه هنوز  اقدام ناکارآمد مسئولین استانی نتیجه‌ای نداد و ساخت کانال مذکور هنوز ادامه دارد.

 

photo_2016-10-17_13-33-44

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه این مسئله حیثیت استانی است، تاکید کرد: مسئولین استانی باید بدانند وقتی استان همسایه به خود اجازه می‌دهد و وارد حدومرز خوزستان می‌شود و به آب این منطقه که نیاز اولیه امان است به این راحتی دست‌درازی می‌کند در سایه اقدام ناتمام آنها بوده است.

 

photo_2016-10-17_13-46-21

خادمی در پایان با اشاره یه اینکه مردم منطقه صیدون را آرام کرده است تا آشوبی در این راستا راه نیندازند، خاطرنشان کرد: بازهم تأکید می‌کنم تا مسئولین استانی قاطعانه از داشته‌هایشان دفاع نکنند، اقدامی مؤثر درباره جلوگیری از کانال زنی رودخانه اعلا صورت نخواهد گرفت.

انتها پیام/*

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=49741

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلاماین مصاحبه بیشتر گزارش کار بود و انتظار میرود کمی بهتر دغدغه های مردم و جوانان ایذه و باغملک در نظر گرفته شود و یکم نماینده محترم نیاز به چالش دارد و فقط واقعا مهندس خادم برای اشتغال و ورزش و بانوان و فرهنگ و .. چه کارایی تاحالا کرده و یا چه برنامه ای دارد.امیدوارم یکم واقعا مصاحبه با شجاعت بیشتر و فنی تر انجام گیرد.یا حق

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.