تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
5

قطب جدید گردشگری اهواز را با سایر شهرهای دنیا مقایسه کنید+تصاویر

  • کد خبر : 1163
  • 03 دی 1393 - 14:16

قطب جدید گردشگری اهواز را با سایر شهرهای دنیا مقایسه کنید+تصاویر عصر ایذه: در راستای پیشنهاد موسوی مبنی بر قطب […]

قطب جدید گردشگری اهواز را با سایر شهرهای دنیا مقایسه کنید+تصاویر
عصر ایذه: در راستای پیشنهاد موسوی مبنی بر قطب گردشگری کردن فلافل فروشی های لشکر آباد که برخی ها را کف بر کرده است چند نمونه از قطب های جدید گردشگری در جهان را خدمت شهردار و این عده معرفی می کنیم تا کلاه خود را قاضی کند!

 

.

به گزارش پایگاه خبری عصر ایذه به نقل از رهیاب، در وانفسای بازار آشفته اقتصاد جهانی، همه کشورها به تکاپو افتاده اند تا منابع درآمدزا و از حیث اقتصادی مطمئن تری برای خود پیدا کنند. اما در میان قطب های مختلف تولیدزا از قرار معلوم قطب گردشگری مطمئن ترین راه درآمدزایی کشورها تشخیص داده شده است.

شهردار اهواز هم برای اینکه نشان دهد از این قاعده درآمدزایی استان و اهواز بی نصیب نیست اعلام کرده است “منطقه لشکرآباد به نمادگردشگری و تفرجگاهی اهواز تبدیل خواهد شد” وی گفته است “یکی از فضاهای منحصر به فرد شهر اهواز که توانسته به یکی از کانون های گردهمایی شهروندان اهوازی تبدیل شده و به یکی از نقاط مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی باشد، خیابان انوشه یا همان لشکر آباد است”

 

موسوی، ابتکار، کارآفرینی، امنیت اجتماعی و افزایش همبستگی و نشاط اجتماعی در شهر را از ویژگی های کارکردی خیابان لشکرآباد اهواز ارزیابی کرد و اظهار داشت: باید با اتخاذ تدابیر و تمهیداتی نسبت به رفع برخی مشکلات این خیابان اقدام کرد تا عرصه و پهنه خیابان لشکر آباد به عنوان یکی از نمادهای شهر اهواز در کشور و استان های همجوار شناسانده شود.
شهردار اهواز گفت: خیابان لشکر آباد تابلوی زیبایی از همزیستی مسالمت آمیز و نشاط اجتماعی و امنیت در شهر اهواز است.
وی همچنین افزود:بنا بر تاکیدی که دکتر مقتدایی استاندار خوزستان و دکتر سیاحی معاون عمرانی استانداری داشتند، ستاد ویژه ای برای ساماندهی خیابان انوشه در شهرداری اهواز تشکیل شد که این ستاد با استفاده از نظرات نخبگان علمی کشور و بررسی نمونه های موفق در سطح جهان ، طرح چند مرحله ای را برای ساماندهی این خیابان در دست اجرا دارد.

در راستای پیشنهاد موسوی مبنی بر قطب گردشگری کردن فلافل فروشی های لشکر آباد که برخی ها را کف بر کرده است چند نمونه از قطب های جدید گردشگری در جهان را خدمت شهردار و این عده معرفی می کنیم تا کلاه خود را قاضی کند البته اکثر این دوستان برای الگوبرداری از طرح های جدید سفرهایی به کشورهای مختلف دنیا داشته اند و این مثال ها را در ذهن دارند!!

…………………………………………………………………………………………………………………

احتمالا و به طور طبیعی شاید فکر خواهید کرد که دیوار بزرگ چین، برج ایفل، خرابه های آتن، یا سرزمین ماتادورها را انتخاب می کنند، اما عجله نکنید چون بهتر است بدانید جاهایی در گوشه و کنار جهان وجود دارد که حالا جزو محبوب ترین اماکن توریستی جهان است. این مناطق را «قطب های جدید گردشگری جهان می نامند.

برج طوفان زده

می توانید تصور کنید برج ایفل با اسید حل شود و فقط بخشی از اسکلت آن باقی بماند و تصور کنید یک چرخ و فلک عظیم پس از طوفان چه شکلی خواهد داشت.
برج جدید لندن که ۱۱۰ متر ارتفاع دارد، چنین تصویر عجیبی دارد. آنیش کاپور و سیسیل بالموند دو هنرمند معروف این برج عجیب را طراحی کرده اند که قرار است نماد مسابقات المپیک سال ۲۰۱۲ لندن باشد. این برج حتی قبل از تکمیل شدن، یکی از مظاهر جدید توریستی لندن شده است.
.

.

از ۱۰ طبقه به پایین سقوط کنید!
پارک های تفریحی در سال های اخیر یکی از اصلی ترین مراکز توجه توریست ها بوده اند. حالا کسانی که عاشق این نوع پارک ها و شهربازی ها هستند می توانند در پارک موسوم به چیتاهانت آخر هیجان را تجربه کنند. در مرکز این پارک یک ترن هوایی وحشتناک قرار دارد که سرعت آن از صفر ناگهان به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد و شما را تا ارتفاع ۴۰ متری بالا می برد و سپس با شیبی وحشتناک تند به چند متری زمین برمی گرداند (تصور کنید که از بالای یک ساختمان ۱۰ طبقه به سمت زمین رها شوید.) در این پارک تفریحی می توانید از تفریح بانجی جامپینگ یا سرخوردن از یک سرسره به ارتفاع ۳۵ متر به داخل استخر هم استفاده کنید. می گویند تمام افرادی که وارد این پارک می شوند پس از خروج از آن می گویند: «یک روز کامل برای استفاده از تمام تفریحات این پارک کافی نیست.»
موزه زیر آب کانکوی مکزیک

این موزه تنها موزه زیر آب دنیا نیست، اما بزرگ ترین موزه زیر آب جهان محسوب می شود و نوامبر سال ۲۰۱۰ در فاصله پنج کیلومتری ساحل مکزیک افتتاح شد. در این موزه ها صدها مجسمه انسان به اندازه طبیعی قرار گرفته است. طی ۱۲ ماه اخیر ۷۵۰ هزار نفر با لباس غواصی به دیدن این موزه رفته اند.

.


.

احساس آلیس در سرزمین عجایب!

آلکیسیس مورنو، نویسنده شناخته شده حیطه توریسم می گوید: «اگر واقعا می خواهید احساس آلیس در سرزمین عجایب را درک کنید حتما به شهر سویل بروید؛ در استراحتگاه ساحلی انکار ناسیون این شهر احساس بودن در سرزمین عجایب را خواهید داشت.» این ساختمان پیچ در پیچ که سقفش شبیه کندوی زنبور عسل است را یکی از عجایب معماری می دانند. این بنای شیری رنگ شاید شبیه یک ماهی غول آسا باشد یا شاید شبیه یک قارچ محلی (مردم محلی آن را به خاطر شکلش قارچ غول آ سا انکارناسیون می نامند) در داخل این ساختمان عجیب یک موزه عجیب در انتظار شماست؛ موزه باستان شناسی که بسیاری از یافته های جالب باستان شناسی جهان در آن نگهداری می شود. یک رستوران و یک کافی شاپ بسیار زیبا هم در این محل در انتظار شماست. در ضمن چند مغازه عجیب هم در این محل وجود دارد.

.

.
دروازه پایتخت، ابوظبی

دوبی، مشهورترین شهر امارات متحده عربی و پربازدیدترین مکان این کشور است، اما حالا ابوظبی پایتخت سیاسی این شیخ نشین با علامت بی نظیر خود، دوبی را به چالش کشیده است. برج شیشه ای ۳۵ طبقه ای موسوم به «دروازه پایتخت» بلندترین برج زاویه داری است که بشر تکانون ساخته است. این برج، زاویه ۱۸ درجه ای با زمین دارد که چهاربرابر زاویه کج پیتزاست و همین خصوصیت آن باعث می شود که در لا به لای آسمان خراش های دوبی به چشم بیاید.
.

.

پارکینگ دیدنی در آمریکا

فکر می کنید «پارکینگ» نمی تواند مکانی برای گردش و بازدید باشد؟ اگر به پارکینگ «لینکلن رود» میامی آمریکا برودی نظرتان عوض می شود. در این پارکینگ، فقط یک سقف بالای ماشینتان است و خبری از دیوار نیست و درواقع، با تمام پارکینگ هایی که تا به حال دیده اید متفاوت است.
.

.

موزه ای از آینده در دل چین
شهر نانجینگ چین شهر خیلی توریستی نیست. این شهر ۷ میلیون نفری در ابعاد شهرهای چینی شهر بزرگی محسوب نمی شود اما حالا در حال بدل شدن به یک مرکز توریستی است. این شهر را مرکز هنرهای مدرن چین می دانند و حالا ساختمان جدید موزه هنر این شهر که ساخت آن سال ها به طول انجامیده مرکز توجه بسیاری شده است. یکی از نویسندگان حیطه توریسم، این ساختمان را متعلق به دوره «فیلم جنگ های ستاره ای» دانسته است. گروهی از معماران بین المللی با مدیریت استیون هول استاد معماری آمریکایی این ساختمان را طراحی کرده اند. جالب است که در ساخت این موزه از قوانین دوستدار محیط زیست (از جمله سقف سبز و سیستم گرمایشی و خنک کننده بدون استفاده از سوخت های فسیلی) استفاده شده است.
لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=1163

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.