تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
3

«قلک نان» برای آنهایی که پول نان ندارند!

  • کد خبر : 14843
  • 29 اردیبهشت 1394 - 10:37

عصر ایذه: به نظر می رسد با افزایش قیمت نان برخی نانوایان شهر تهران با درخواست «نان نسیه» از سوی […]

عصر ایذه: به نظر می رسد با افزایش قیمت نان برخی نانوایان شهر تهران با درخواست «نان نسیه» از سوی مشتریان خود روبرو هستند. به همین دلیل خیرین تهرانی طرح «قلک نان» را راه اندازی کرده اند.

به نظر می رسد با افزایش قیمت نان برخی نانوایان شهر تهران با درخواست «نان نسیه» از سوی مشتریان خود روبرو هستند.

یک نانوای تهرانی مجبور شده است که تابلویی با عنوان «نون که نسیه نمیشه؛ لطفا نبرید» را جلوی مغاره نانوایی خود نصب کند. این تصویر تلخ مربوط به یک نانوایی حوالی آستانه امامزاده حسن (ع) واقع در جنوب شهر تهران است.

 

نانوایی

چندی پیش نیز شهردار تهران در نشست مدیران شهرداری که در محل سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد، گفت: به صورت روزمره شاهد هستیم لیست نانوایی‌هایی که می‌نویسند «نان نسیه داده نمی‌شود» افزایش پیدا می‌کند.

اجرای طرح قلک نان برای نیازمندان تهرانی

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۷ در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: «در ​طرح خیرخواهانه «قلک نان» که به همت شهرداری منطقه ۷ و خیرین تهرانی در حال اجراست؛ از یک سو به شناسایی نیازمندان منطقه و از سوی دیگر به شناسایی نانوایان معتمد محله می‌پردازیم تا بعد از تهیه بانک اطلاعاتی، نیازمندان منطقه بتوانند نان رایگان دریافت کنند.»

«محمود منیعی»، ادامه داد: «ما به صورت مستمر و البته ناشناس با نانواهای مورد اعتماد شهروندان منطقه در ارتباط خواهیم بود تا کمک‌های نقدی خیران منطقه را در اختیارشان قرار دهیم. همچنین در این جلسات نانواها با نیازمندان منطقه آشنا می‌شوند تا مقدار نان مورد نیاز روزانه‌شان را به رایگان در اختیارشان قرار دهند.»

طرح قلک نان در حالی برای اولین بار در پایتخت به همت مسئولان شهری به اجرا در می‌آید.

گفتنی است پس از افزایش نرخ نان در سال گذشته در نانوایی های عادی نان سنگک با وزن چانه ۶۵۰ گرم به قیمت ۸۰۰ تومان، نان بربری با وزن چانه ۶۰۰ گرم به قیمت ۷۰۰ تومان، تافتون با چانه ۲۶۰ گرمی ، ۴۰۰ تومان و لواش با چانه ۱۶۵ گرمی به قیمت ۲۲۰ تومان عرضه می شود.

همچنین با اجرای طرح نان آزاد پزی در برخی نانوایی های سنگکی  قیمت نان سنگگ ساده این نانوایی‌ها، ۱۳۰۰ تومان، کنجددار ۱۵۰۰ تومان و پرکنجد ۲۰۰۰ تومان شده است. مسئولین می گویند تفاوت نان عرضه شده در این نانوایی ها مربوط به کیفیت نان است. این نانوایان، آرد مرغوب را با سبوس و بدون نول‌گیری از کارخانجات دریافت می‌کنند تا در نهایت آرد مرغوب تبدیل به نان مرغوب شود.

 

مجله مهر

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=14843

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.