تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
3

قیمت نفت تا پایان امسال به ۷۰ دلار می‌رسد

  • کد خبر : 9855
  • 08 فروردین 1394 - 11:45

عصر ایذه: وزیر نفت عراق پیش بینی کرد که قیمت نفت تا پایان سال ۲۰۱۵ به ۷۰ دلار برسد.   […]

عصر ایذه: وزیر نفت عراق پیش بینی کرد که قیمت نفت تا پایان سال ۲۰۱۵ به ۷۰ دلار برسد.

 

بشکه نفت

 

به گزارش عصر ایذه به نقل از رویترز، عادل بعدالمهدی، وزیر نفت عراق پیش بینی کرد که قیمت نفت تا پایان سال ۲۰۱۵ به ۷۰ دلار برسد. فزونی عرضه در  بازار جهانی نفت موجب کاهش درآمدهای دولت عراق شده و این کشور را ناگزیر ساخته تا در مورد قراردادهایش با شرکت های بزرگ نفتی مجددا مذاکره کند. هزینه رویارویی نظامی با داعش نیز یکی دیگر از مشکلات مالی دولت عراق است.
عادل عبدالمهدی گفت: «در ماه ژانویه قیمت ها به کف خود رسیدند و  نمی توانند از آن پایین تر بروند… اکنون قیمت ها در حال افزایش کند اما با ثبات است. احتمالا قیمت نفت تا پایان سال به ۷۰ دلار خواهد رسید.»
وزیر نفت عراق در عین حال گفت، تاثیر جنگ یمن بر قیمت نفت کوتاه مدت خواهد بود: «البته موضوعات سیاسی نظیر بحران در یمن می تواند تا حدی به بالا رفتن قیمت ها کمک کند، اما این موضوع تاثیری موقتی خواهد داشت.»
کاهش قیمت جهانی نفت بدان معناست که بغداد اکنون به شرکت های نفتی بسیار بیش از رقمی که باید بر اساس مدل سهم بری از تولید می پرداخت، بپردازد و به همین دلیل به دنبال مذاکره مجدد در مورد شرایط قراردادهای نفتی خود با شرکت های نفتی خارجی است.
عبدالمهدی در پاسخ به این سوال که آیا نگران بازگشت احتمالی ایران به بازار نفت در صورت انعقاد توافق هسته ای است یا خیر گفت، ثبات در منطقه مهمترین چیز است.
وزیر نفت عراق افزود: «اگر ما شاهد موفقیت مذاکرات بین ایران و ۱+۵ باشیم، مزیت های چنین توافقی بسیار بیشتر خواهد بود.»
با توجه به اینکه نشست بعدی اوپک قرار است در ماه ژوئن برگزار شود، عادل عبدالمهدی گفت نشانه ای نمی بیند که حاکی از کاهش تولید نفت عربستان باشد. «من فکر نمی کنم که آنها قصد چنین کاری را داشته باشند. من تصور می کنم آنها در حال دفاع از سهم خود از بازار هستند.»

 

تسنیم

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=9855

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.