تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
5

ماجرای دوره نیمه تمام هنرجویان عکاسی فنی حرفه‌ای در ایذه

  • کد خبر : 50639
  • 03 بهمن 1395 - 18:16
ماجرای دوره نیمه تمام هنرجویان عکاسی فنی حرفه‌ای در ایذه

در پی درخواست چند تن از مخاطبان عصر ایذه، مبنی بر پیگیری وضعیت دوره نیمه تمام فنی حرفه ای چندین هنرجوی عکاسی در ایذه پای صحبت یکی از هنرجویان معترض نشستیم که ماجرا را برای ما شرح بدهد.

در پی درخواست چند تن از مخاطبان عصر ایذه، مبنی بر پیگیری وضعیت دوره نیمه تمام فنی حرفه ای چندین هنرجوی عکاسی در ایذه پای صحبت یکی از هنرجویان معترض نشستیم که ماجرا را برای ما شرح بدهد.

به گزارش عصر ایذه، جوان معترض با بیان اینکه  دوماه پیش با جمعی ۲۰ نفره برای ثبت نام عکس برداری و تصویر برداری به فنی حرفه ای رفتیم اظهار کرد: طبق روال عادی و شرایط ثبت نام گروه ۲۰ نفره ما با پرداخت ۱۲ هزارتومان شرایط ثبت نام را گذرانیم و پس از نیاز مبرمی که مدرک داشتیم با وجود شرایطی چون سرباز بودنم در کلاس ها حاضر شدیم.
وی ادامه داد : دو هفته از حضور ما در کلاس می گذشت که یک روز مربی ما بنا به دلایلی که هنوز نمیدانیم به کلاس نیامد و به گفته رییس اداره فنی و حرفه ای ایذه، او اخراج شد!

این هنرجو اضافه کرد : با اعتراض ما، پدر مربی که ظاهرا قبلا در این مرکز مشغول به کار بود قرار شد به عنوان مربی کلاس را اداره کند، مشروط بر اینکه ما شکایتی نکنیم ، ما هم چون نیازمند مدرکمان بودیم با یک رضاینامه کتبی را مبنی بر اینکه کلاسها دایر شود امضا کردیم، حالا بعد از رضایت دادن نه خبری از پاسخگویی ریاست اداره است و‌ نه پدر مربی که کلاسی برای ما برگزار می کند.

وی در انتها با درخواست از عصر ایذه مربوط به پیگیری این موضوع یادآوری کرد: چند تن از دوستان هنرجو که مغازه عکاسی دارند، چون این مدرک را ارائه ندادند، واحد تجاری آنها در آستانه پلمپ شدن است.

 

خبرنگارعصر ایذه در ادامه برای پیگیری موضوع عنوان شده باشرح صدای مردمی از آرش مرادی ریاست فنی حرفه ای خواستار پاسخگویی شد

 

رئیس اداره فنی و حرفه ای شهرستان ایذه در گفت و گو با خبرنگار عصر ایذه، اظهار کرد: برخی از این هنرجویان به صورت غیر قانونی با مربی هماهنگ کرده بودند که با پرداخت هزینه ای بدون حضور در کلاس مدرک را بگیرند.

آرش مرادی افزود: پس از اینکه ماجرا را متوجه شدیم سریعا با صورت جلسه، مربی را به حراست استان معرفی کردیم و با تذکر اینکه مربی با سواستفاده از شرایط هنرجویان آبروی اداره را برده خواستار رسیدگی به پرونده وی شدیم و به همین دلیل تا مطمئن نشدن پیگیری حراست، حاضر نیستم که او دوباره سرکلاس ها حاضر شود.

وی درباره حضور پدر مربی و جایگزین شدن به جای پسرش برای برگزاری کلاس هم گفت: حراست برای حضور مجدد مربی متخلف رضایت کتبی از هنرجوبان را خواستار شد و بهمین خاطر پدر مربی مذکور از هنرجویان رضایت گرفت و این موضوع به ما ربطی ندارد.

مرادی در همین راستا متذکر شد: ما برای تکمیل دوره این هنرجویان و جلو افتادن کارشان دنبال مربی هستیم و در این شرایط حاضریم از حضور پدر مربی هم  کمک بگیریم.

رییس اداره فنی و حرفه ای ایذه درخصوص نابسامان بودن شرایط در حاضر هنرجویان و مشخص شدن تلکیفشان گفت: امروز با پیگیری مسرانه از مسئولین مرکز موفق به کسب مجوز دوباره برای برگزاری این دوره شدیم.

 

وی بابیان اینکه درصورت مساعد بودن شرایط تا آخر این هفته دوره برگزار خواهد شد، عنوان کرد:  برای آن دسته از هنرجویانی که به دلیل عدم ارائه مدرک با مشکل پلمپ مغازه توسط اصناف مواجه شدند از مسئول مربوطه فرصت لازم تا برگزاری دوره جدید را خواهیم گرفت.

 

آرش مرادی در پاسخ به این سوال که چرا از دیگر مربیان حرفه ای و با دانش شهرستان استفاده نمی شود تا چنین مواردی پیش نیاید، گفت: با وجودی که ما همچین نیروهایی را در شهرستان داریم اما متاسفانه تا از مرکز تایید نشود نمیتوانیم استفاده کنیم.

 

رئیس اداره فنی و حرفه ای شهرستان ایذه افزود: فنی حرفه ای این بستر را ندارد که چندیدن دوره و چندین آموزش را مرتب برگزار کند و این کلاسها محدودند

وی در انتها در پاسخ به اینکه با وجود تاییدیه کشوری به سلامت مربی، چرا مربی متخلف از آب در آمد تصریح کرد: من زمانی که سر کار آمدم این نیروها برای من اماده بودند و چون تایید مرکز بودند برای من  هم تایید شده محسوب می شدند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=50639

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.