تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
3

مردی که بجای فرزندش ۳ سال زندانی شد!

  • کد خبر : 9735
  • 05 فروردین 1394 - 18:46

عصر ایذه: مردی اهل ایالت اورگن آمریکا، نزدیک به سه سال است که به جرم داشتن اطلاعات در قتلی که […]

عصر ایذه: مردی اهل ایالت اورگن آمریکا، نزدیک به سه سال است که به جرم داشتن اطلاعات در قتلی که احتمالا پسرش مرتکب شده، در زندان است.

«بنیتو ویکوئز هرناندز» مهاجر فقیری که زبان انگلیسی را به زور حرف می زند، در پاییز سال ۲۰۱۲ به همراه پسرش، «مویزز» دستگیر شد. جرم این پدر و پسر، داشتن اطلاعاتی در مورد ناپدید شدن خانمی به نام «ماریا بولانوس ریورا» اعلام شده است. طبق قوانین آمریکا، هر فردی که ممکن است اطلاعاتی درباره یک جرم داشته باشد را می توان به هر میزانی که لازم است در حبس نگه داشت تا امکان شهادت دادن وی در دادگاه فراهم آید. بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر، آمریکا بعد از حوادث ۱۱ سپتامبر از این قانون جهت بازداشت افراد سوء استفاده کرده و برخی را بدون اتهام و به مدت نامعلوم تحت بازداشت قرار داده است.

طبق قوانین ایالت اورگن نیز افرادی که ظن آن می رود که اطلاعی راجع به یک جرم داشته باشند، امکان دارد به مدت نامحدود به زندان انداخته شوند؛ اما این مورد خاص در ایالت اورگن بی سابقه بوده است. وکیل بنیتو هرناندز گفته است طی بیش از دو دهه تجربه وکالتش در این ایالت، چیزی مثل این اتفاق را ندیده است. کارآگاهی که بنیتو و پسر کوچک او، مویزز را دستگیر کرده، عقیده دارد پسر بزرگ این خانواده به نام «لِوی» ، خانم بولانوس ریورا را به قتل رسانده است و دو نفری که دستگیر شده اند، اطلاعاتی راجع به این قتل دارند. آقای وکیل در این مورد می گوید: «قاضی پرونده عقیده دارد موکل من اطلاعات دسته اول و ارزشمندی را راجع به این پرونده در اختیار دارد و ممکن است در صورت آزادی، فرار کند. به دلایلی، تاخیرهایی در پرونده ایجاد شده و بعد از سه سال موکلم هنوز آزاد نشده؛ این موضوع ناراحت کننده و تاسف آمیز است».

دادستان پرونده، سال گذشته به بنیتو پیشنهاد داد در قبال ادای سوگند و ضبط کردن آنچه از ماجرا می داند، آزاد خواهد شد. وقتی از وی در دادگاه خواسته شد که شهادتش را ضبط کند، او مدام می گفت «من کاری نکردم. من که در زندان بودم. من کاری نکرده ام…». این عبارات توسط وسکوئز دائما تکرار می شد تا قاضی ناامید شده و او را به بیرون از جلسه هدایت کرد. وکیل بنیتو می گوید امیدوارم که در دومین جلسه شهادت که قرار است در هفته آینده برگزار شود، موکل اش آنچه را می داند، شهادت دهد.

تصویر

مقامات قضایی می گویند که بنیتو هرناندز احتمالا از ماجراهایی مطلع است، چرا که او یکبار به کارآگاهان گفته در همان شب ناپدید شدن زن، در وانت پسرش، قطرات خون دیده است. مویزز نیز گفته که برادرش الوی، قبل از فرار به مکزیک، به یک زن بیوه دارای شش فرزند با سلاح سرد حمله کرده است.

اکنون کارآگاهان عقیده دارند که بنیتو و مویزز هر دو می دانند که متهم بدن مقتول را کجا قایم کرده و به دادگاه چیزی نمی گویند. همین شده که طبق قوانین، آن ها در این مدت طولانی به جرم «ایجاد ممانعت در تعقیب مجرم» در حبس نگه داشته شده اند. حالا و بعد از ۹۰۰ روز از حبسِ این پدر و پسر، پسر بزرگتر خانواده یعنی الوی، خود را تسلیم کرده اما اطلاعاتی که کارآگاهان نیاز داشتند را به آن ها نداده؛ از این رو، دادگاه تنها مویزز را آزاد کرده و پدر را همچنان در زندان ایالتی نگاه داشته است.

مجله مهر

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=9735

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.