تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
5

مرگ دسته جمعی غازهای وحشی در تالاب میانگران ایذه/ از انکار مسئولین تا وارد عمل شدن خبرنگاران عصر ایذه

  • کد خبر : 50272
  • 29 آذر 1395 - 17:28
مرگ دسته جمعی غازهای وحشی در تالاب میانگران ایذه/ از انکار مسئولین تا وارد عمل شدن خبرنگاران عصر ایذه

صبح امروز خبری مبنی بر مرگ دسته جمعی تعدادی غاز وحشی در تالاب میانگران، در کانال تلگرام عصر ایذه به […]

صبح امروز خبری مبنی بر مرگ دسته جمعی تعدادی غاز وحشی در تالاب میانگران، در کانال تلگرام عصر ایذه به همراه مستندات درج شد

 

به گزارش عصر ایذه، بلافاصله خبرنگار عصر ایذه به پیگیری این موضوع پرداخت که طی تماس تلفنی، اداره محیط زیست ایذه در جریان این رخداد قرار گرفت.

 

photo_2016-12-19_10-57-31

 

رئیس محیط زیست ایذه پس از مطلع شدن، عنوان کرد که یک اکیپ متشکل از دامپزشکی و چند تن از پرسنل محیط زیست ایذه جهت بررسی این موضوع به تالاب میانگران اعزام شدند.

 

ساعت ۱۵ امروز وقتی خبرنگار عصر ایذه، مجدد پیگیر علت مرگ این پرندگان شد، مسئول دامپزشکی ایذه، ضمن کذب خواندن این خبر گفت: طی چندیدن مرحله بازدید و جست و جو، هیچ گونه لاشه پرنده ای در تالاب نیافتیم.

 

بلافاصله خبرنگاران عصر ایذه، جهت اثبات صحت خبر درج شده، شفاف سازی و اطلاع رسانی به مردم، باتوجه به اهمیت موضوع، اقدام به جست و جو غازهای تلف شده در تالاب کردند.

 

photo_2016-12-19_20-49-47

 

 

  photo_2016-12-19_20-48-23

 

پس از ساعتی جست و جو و با همکاری شخصی که فیلم اولیه را ارسال کرده بود، چندین لاشه غاز در نزدیکی روستای پرچستان پیدا شد که دو مورد را برای انجام آزمایشات و بررسی علت مرگ پرندگان به رئیس اداره محیط زیست ایذه تحویل داده شد.

 

photo_2016-12-19_20-48-17

 

photo_2016-12-19_20-48-20

 

 

عباس سلطانی رئیس اداره محیط زیست ایذه، دو پرنده ای تلف شده را ساعتی پیش به دامپزشکی ایذه جهت انجام آزمایشات تحویل داد .

وی عنوان کرد: به دلیل اهمیت موضوع ، در سریعترین زمان ممکن نتیجه را به اطلاع عموم خواهیم رساند.

سلطانی از مردم ایذه خواست در صورت مشاهده هر گونه جسد پرنده، بخصوص در اطراف تالاب های ایذه، از لمس آنها خودداری و بلافاصله محیط زیست را باخبر سازند.

 

به گزارش عصر ایذه، این روزها که اخبار متعددی از شیوع بیماری آنفولانزای حاد پرندگان که برای انسان ها بسیار خطرناک است، منتشر می شود، گویا سلامت مردم برای مسئولین متولی مسئله چندان مهمی نیست.

 

باتوجه به اینکه تالاب میانگران ایذه هر ساله میزبان گونه های متعدد پرندگانی از نقاط مختلف جهان است و این بیماری در خارج از کشور شیوع پیدا کرده، می طلبد که مسئولین شهرمان توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

 

نه اینکه با یک بازدید میدانی ساده و نیروهای اندک، ادعایی که مستند و مستدل است را کذب بخوانند، تا جایی که خبرنگاران ما بدون هیچ گونه تجهیزاتی خود به میدان رفته و اقدام به جست و جو و جمع آوری لاشه های پرندگان کنند.

 

در پایان ذکر این نکته خالی از لطف نیست که اگر خبرنگاران ما اقدام نمی کردند، این موضوع به کل تکذیب می شد و خدا می داند اگر علت مرگ این پرندگان آنفولانزا باشد، چه بر سر مردم محروم این منطقه می آمد.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=50272

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.