تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
4

نه تدبیر حسن نه امید به محسن؛شهر اولین ها اولین در بیکاری+تصاویر

  • کد خبر : 41724
  • 27 آبان 1394 - 12:47
نه تدبیر حسن نه امید به محسن؛شهر اولین ها اولین در بیکاری+تصاویر

عصر ایذه: نرخ بالای بیکاری انگار قرار نیست دست از سر مسجدسلیمان بردارد سالهاست وقتی می پرسیم نرخ بیکاری این […]

عصر ایذه: نرخ بالای بیکاری انگار قرار نیست دست از سر مسجدسلیمان بردارد سالهاست وقتی می پرسیم نرخ بیکاری این شهرستان چقدر است می گویند ۴۳ درصد است
امید حاجتی_رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان_ در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان خوزستان که دیروز سه شنبه برگزار شد از کاهش نرخ بیکاری در استان خبر داد ولی گفته است مسجدسلیمان با ۴۳ درصد و شادگان با ۳۵ درصد بالاترین نرخ بیکاری را در استان خوزستان دارند.
با اینکه در کاهش آمار بیکاری در خوزستان هم حرف و حدیث‌ها زیاد است اما در فرصت دیگری به این موضوع خواهیم پرداخت مرثیه امروز ما مسجد سلیمان است!
مسجد سلیمان شهری است تاریخی که در میان کوه‌های زاگرس و از شهرهای بختیاری نشین استان خوزستان قرار دارد. این شهر به شهر اولین‌ها نیز مشهور است زیرا خیلی از امکانات زندگی شهری برای اولین بار در این شهر بختیاری نشین بوده است. مانند اولین شهر نفتی، اولین زمین تنیس، اولین سینما و.. ولی مدت‌هاست این شهر تاریخی حال و روز خوشی ندارد.
جلیلی نماینده مردم مسجدسلیمان شرایط بیکاری در مسجدسلیمان بحرانی  خوانده است وی می‌گوید انتظار این است که  پروژه‌های دولت فقط در حد کلنگزنی نباشند، بلکه مراحل بعدی آن به طور مستمر انجام شود تا در حل بحران بیکاری مسجدسلیمان نقشی داشته باشند.
وی اعتقاد دارد حضور غیربومی‌ها در فرصت‌های شغلی مسجدسلیمان سبب شده است که بومی‌های متخصص این شهرستان بیکار بمانند.
کافی است گشتی در خیابان‌های شهر بزنید تا بیکاری را با تمام وجود لمس کنید علیرضا گوروئی فرماندار مسجد سلیمان می‌گوید نرخ بیکاری شهرستان، بالاترین نرخ بیکاری در استان و کشور است او وعده داد تا پایان امسال نرخ بیکاری در این شهرستان کاهش پیدا کند
این روزها تقریباً در هر خانه‌ای جوانی را می‌توان یافت که مشکل بیکاری داشته و پدر و مادر آنها نیز برای همراهی فرزندشان در به در به دنبال کار هستند.
اعضای شورای شهر مسجدسلیمان می گویند بیش از ۹۵ درصد مراجعاتی که به شورای شهر می‌شود در خصوص اشتغال و مشکل بیکاری است.
فرهاد آزاد عضو شورای شهر مسجدسلیمان اعتقاد دارد مشکلات مسجدسلیمان فقط با اختصاص اعتبارات ملی حل خواهد شد و تخصیص اعتبارات شهرستان راه به جایی نمی‌برد.
مسجد سلیمانی‌ها بارها از محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خواسته‌اند تا با توجه به تخصص و نفوذی که در کشور دارند برای رفع مشکلات مسجدسلیمان تلاش کند ولی…
محسن رضایی در این خصوص گفته است مردم این شهرستان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به بیکاری پرداخت.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود از جوانان خواست پرانگیزه و با اعتمادبه‌نفس مسیر پیشرفت را دنبال کنند و گفت: مسجدسلیمان شهر نفتی و زرخیز است و باید با تلاش بیش از پیش مسئولان و همت جوانان به سوی رشد و شکوفایی سوق داده شود
وی بعد از ناکامی در انتخابات سال ۹۲ گفته بود: با وجود اینکه رئیس جمهور نشدم اما نهایت تلاش خود را برای رفع مشکلات شهروندان و شهرستان مسجدسلیمان به کار می‌بندم.
دولت یازدهم با اینکه نام خود را تدبیر و امید گذاشت اما تا امروز تدبیری برای حل معضل بیکاری در این شهرستان و دیگر شهرستان های خوزستان از خود نشان نداده است تا امروز کلید حسن روحانی برای باز کردن قفل بیکاری جواب نداده است و از طرفی امیدی که مسجدسلیمانی ها به محسن رضایی داشتند نیز ایضا! خدا امید هیچ کس را ناامید نکند!
رهیاب
لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=41724

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.