تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
4

نگذاشتند در ایذه مدرسه فوتبال بانوان تاسیس کنم/ کارشکنی‌ها باعث شد از ایذه دور شوم

  • کد خبر : 51718
  • 05 اردیبهشت 1396 - 12:25
نگذاشتند در ایذه مدرسه فوتبال بانوان تاسیس کنم/ کارشکنی‌ها باعث شد از ایذه دور شوم

رقابت‌های مقدماتی فوتبال جام ملت‌های آسیا در بخش بانوان با حضور دوباره تیم ملی در مسابقات و درخشش فوتبالیست ایذه‌ای به پایان رسید.

به گزارش عصر ایذه، سارا ظهرابی نیا، بانوی فوتبالیست ایذه‌ای تیم ملی فوتبال بانوان، در این رقابت‌ها با پنج گل زده عملکرد خوبی از خودش به جای گذاشت اما نتوانست جلوی حذف تیم ملی ایران را بگیرد.

به واسطه حضور ظهرابی نیا ، خبرنگار امور بانوان عصر ایذه به گفتگو با وی پرداخت.

ظهرابی نیا فوتبال خود را در دهه هشتاد و در حالی آغاز کرد که در ایذه کسی شناختی از فوتبال بانوان نداشت، وی مجبور بود بعد از ساعت ۱۲ شب به همراه برادر و پدر خود به استادیوم تختی برود و تمرین کند.

وی سه سال عضو تیم فوتسال دانیال ایذه بود ، سپس راهی تیم فوتبال ملوان بندر انزلی در لیگ برتر کشور شد و بعد از اتمام قرارداد به تیم قدرتمند شهرداری سیرجان در همین لیگ ملحق شد.

ظهرابی نیا در این مدت با درخشش خود در تمام رده ها توانست علاوه بر ملی پوشی سه دوره بازیکن برتر لیگ بانوان ایران و‌ یک دوره بهترین بازیکن غرب اسیا در رده ی ۱۶ سال شناسنامه ورزشی بسیار خوبی از خود به جای بگذارد.

سارا ظهرابی درباره تجربه حضور در این تیم‌ها به خبرنگار عصر ایذه گفت: دوران حضور در دانیال برایم بسیار خوب بود و علی رغم پیشنهادات، سه سال قراردادم را در تیم شهرم سپری کردم بعد از آن در انزلی ، شور و اشتیاق واقعی فوتبال را به چشم دیدم ، لحظات خوبی در این تیم داشتم ، در بازی‌های این تیم بانوان زیادی در ورزشگاه حضور پیدا می‌کردند و رکورد پنج هزار تماشاگر را نیز در این تیم داشتیم، تا پایان این فصل از رقابت ها هم در کنار تیم شهرداری سیرجان بودم.

ملی پوش فوتبال بانوان ایران درباره وضعیت خود برای فصل آینده لیگ کشور اظهار کرد: پیشنهادات مختلفی به دستم رسیده است، باید همه چیز را بررسی کنم، اگر مشکلی پیش نیاید در سیرجان خواهم ماند.

ظهرابی‌نیا با اشاره به سختی های ورزش بانوان، تصریح کرد: حتی برای اعزام به اردوهای تیم ملی نیز باید از جیب خودم هزینه می‌کردم، در حالی که در استان‌های دیگر تمام امکانات برای رشد بانوان فوتبالیست مهیا بود اما ما در فقدان امکانات و توجه تمرین می‌کردیم.

 

 

وی افزود: بعد از اینکه توانستم در فوتبال کشور برای خودم نامی دست و پا کنم ، برای خدمت به فوتبال و بانوان شهرم، تصمیم به تاسیس مدرسه فوتبال در ایذه گرفتم، مجوزهای لازم را در تمام رده های سنی اخذ کردم و با تعدادی از مسئولین نیز صحبت کردم که کار استعداد یابی را انجام دهیم اما با سنگ اندازی های زیادی مواجه شدیم و به ناچار مجبور شدیم این ایده را در سیرجان عملی کنیم.

بازیکن تیم ملی بانوان درباره کسانی که در این راه کارشکنی کردند گفت: تنها رییس اداره ورزش و جوانان و یکی دو نفر دیگر با من همکاری کردند بقیه هیچ کمکی در این راه انجام ندادند، قرار بر این بود که بعد از راه اندازی، ادامه کار این مدرسه فوتبال به پیشکسوتان این رشته واگذار شود.

وی تصریح کرد: کارشناسان فوتبال بارها از وجود استعدادهای ناب فوتبال در ایذه خبر داده اند اما بی توجهی مسئولین این استعدادها را کور کرده است و همین رفتارها باعث شده است که علی رقم میل باطنی از دیارم فاصله بگیرم، مطمئنم اگر از فوتبال بانوان در ایذه حمایت شود، در آینده ای نچندان دور ، نتایج مثبت آن را خواهیم دید.

بازیکن پنج گله تیم ملی در مسابقات انتخابی جام ملت های آسیا ضمن بالا دانستن سطح این رقابت ها خاطرنشان کرد: تیم ملی ایران مدتی اصلا تشکیل نمی‌شد، با این نتایجی که با یک اردوی کوتاه مدت قبل از رقابت ها بدست آمد مشخص شد که در صورتی که تیم ملی تمرینات منظمی داشته باشد قطعا حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

ظهرابی نیا درباره درخشش در دیدار مقابل سنگاپور گفت: من در کل بازی‌ها در دفاع چپ به کار گرفته شدم و تنها یک بازی در پست مهاجم وارد بازی شدم که توانستم ۵ گل وارد دروازه حریف کنم، به عقیده خودم اگر بقیه بازیها هم در همین پست بازی می‌کردم گل‌های بیشتری به ثمر می‌رساندم.

وی در پایان با تشکر از هوشنگ حاتمی رییس اداره ورزش ایذه و حلیمه ‌نوروزی مربی سالهای دور خودش عنوان کرد: اگر شرایط مهیا باشد بعد از اتمام دوران بازیگری، یک آکادمی فوتبال بانوان در ایذه برپا خواهم کرد.

 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=51718

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.