تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
12
رئیس جهاد کشاورزی دهدز درگفت‌وگو با عصر ایذه

پیش بینی خرید ۲هزار تن گندم در دهدز

  • کد خبر : 47184
  • 28 اردیبهشت 1395 - 14:44
پیش بینی خرید ۲هزار تن گندم در دهدز

رئیس جهاد کشاورزی دهدز میزان برداشت امسال گندم در بخش دهدز را حدود ۲هزار تن پیش بینی کرد.

رئیس جهاد کشاورزی دهدز درگفت‌وگو با خبرنگار عصر ایذه ضمن اشاره به خرید ۱۸۵۰ تن گندم، در سال گذشته، اظهارداشت: باتوجه به اینکه سال جاری میزان  بارندگی چندان مطلوب نبوده، پیش بینی خرید ۲هزار تن گندم در بخش دهدز را تخمین زده ایم.

 

20150516235017

 

قدرت اسماعیل پور درخصوص قیمت خریداری گندم وجو گفت: قیمت گندم دورم و معمولی متفاوت است اما بیشترین نوع گندمی که دردهدز برداشت می شود به دلیل نداشتن مرکزخرید مجزا ازنوع معمولی بوده که ۱۵۰۰تومان است.

 

وی ادامه داد: ۲ مرکز خرید در دهدز و روستای سادات حسینی وجود دارد که به صورت شبانه روزی آماده خریداری محصولات مازاد کشاورزان هستند ضمن اینکه امسال علاوه برخرید تضمینی گندم، خرید تضمینی جو را داریم.

 

اسماعیل پور اضافه کرد: طی رایزنی‌های انجام شده مصوب شد که شرکت خدمات حمایتی دامداران به خرید جو مازاد بپردازد و درغیر اینصورت تعاونی روستایی و مراکز خرید گندم، محصول جو مازاد کشاورزان را به قیمت تضمینی  ۹۰۰۰تا۱۰۰۰تومان خریداری خواهد کرد.

رئیس جهاد کشاورزی دهدز در ادامه با اشاره به تاخیر پرداخت وجه خرید محصول به کشاورزان در سال گذشته، تصریح کرد: جلسات متعددی که با مدیریت شهرستان و بانک کشاورزی داشتیم و سعی خواهیم کرد که وجه گندم در کمترین زمان ممکن و بدون تاخیر به کشاورزان پرداخت شود.
وی درخصوص خسارت وارد شده به محصولات کشاورزان، عنوان کرد: بارش‌های اخیر در کل منطقه خسارتی درپی داشته که طی بازدید صورت گرفته به محصولات روستای سادات حسینی، بیشترین خسارت وارد شد.

 

اسماعیل پور با بیان اینکه امسال وضعیت مزارع چندان مطلوب نبود، افزود: وقفه در بارندگی‌ها و سرمازدگی‌های پس از سال جدید ازجمله دلایل وضعیت نامطلوب مزارع است که شرایط جوی(بارندگی های نامنظم)، عدم رسیدگی مناسب کشاورز به مزارع (سم پاشی نکردن محصولات و کود دهی نامناسب) در این زمینه موثر بوده است.

 

رئیس جهاد کشاورزی دهدز درخصوص بیمه مزارع و محصولات کشاورزی، بیان کرد: تمامی بیمه‌های بخش دهدز به بیمه گر تحویل داده شده که طبق آخرین آمار قرار شده کل استان خوزستان خشکسالی اعلام شود که در اینصورت دهدز هم از این قضیه مستثنی نیست.

وی در پایان با بیان اینکه سقف پرداخت میزان خسارت در هر منطقه متفاوت است، گفت: با رأی کارشناس طی بازدید از مزارع این مبلغ تعیین خواهد شد ، ضمن اینکه در سال‌های گذشته مبلغ قابل قبولی برا کشاورزان بخش دهدز تعلق گرفته بود.

 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=47184

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.