تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
6

کارشناسان تحت امر مافیای آب، دِبی آب کارون را دو برابر میزان واقعی اعلام کردند

  • کد خبر : 50354
  • 02 دی 1395 - 13:27
کارشناسان تحت امر مافیای آب، دِبی آب کارون را دو برابر میزان واقعی اعلام کردند

خادمی گفت: کارشناسان تحت امر مافیای آب، دبی آب کارون را دو برابر میزان واقعی اعلام کردند و درخواست نصف دبی کارون را کردند که‌ در واقع همان مقدار واقعی آن است.

خادمی گفت: کارشناسان تحت امر مافیای آب، دبی آب کارون را دو برابر میزان واقعی اعلام کردند و درخواست نصف دبی کارون را کردند که‌ در واقع همان مقدار واقعی آن است.

 

به گزارش عصر ایذه، نماینده مردم و باغملک در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در همایش تجلیل از تیم کشتی سینا صنعت ایذه ضمن خوش آمد گویی به دکتر محسن رضایی وی را افتخار بختیاری ها دانست و اظهار کرد: تیم سینا صنعت ایذه بدون هیچ پشتوانه ای توانست این مقام را کسب کند، بین همه شهرهای استان، ورزشکاران ایذه ای مشکلات فراوانی دارند و حتی برای ثبت نام در مسابقات نیز با مشکل مواجهند در حالی که‌ سد و نیروگاه کارون سه بغل گوشمان است و هیچ منفعتی برای ایذه ندارد.
هدایت الله خادمی با بیان این‌که نگاه دولت‌ها به ایذه و باغملک تبعیض آمیز است، گفت: این نگاه در همه دولت ها وجود داشته است و این از ضعف مسئولان استانی است که‌ آنها هم متاسفانه نگاهی به منطقه ما نداشته اند، بقیه شهرستان‌ها رشد کرده اند و ما درجا زدیم.

وی از شاهین شهر بعنوان یک مثال عینی برای پیشرفت نام برد و تصریح کرد: زمانی که‌ ایذه بعنوان شهر و باغملک و دهدز بعنوان بخش مطرح بودند، شاهین شهر یک روستای کوچک بود و الان اگر ما بخواهیم به شاهین شهر برسیم باید رشد این شهر به مدت ۲۰ سال متوقف شود.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: باید هزاران میلیارد به ایذه کمک شود و چند شیفته کار کنیم تا از نظر زیر ساختی به شاهین شهر برسیم و این نشان از ظلمی است که‌ به مردم ما روا داشته اند.

 

خادمی عنوان کرد: با سیاست‌هایی که‌ منابع طبیعی پیش گرفته و تصاحب زمینه‌هایی که اجداد ما در آنها کشاورزی میکردند ، به طور سازمان یافته در حال کوچ دادن کشاورزان ایذه، باغملک و مسجدسلیمان به حاشیه شهرها هستند، با این کار فقر و بدبختی بیش از پیش گریبان ما را خواهد گرفت.

 

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کارون حدود ۲۰۰ کیلومتر در خاک ما عبور می‌کند و سدهای مختلفی روی آن احداث شده است و چندین هزار مگاوات برق به وسیله آنها تولید می‌شود و ایذه و دهدز مشکل برق دارند.

 

وی ادامه داد: کافی‌است چند چراغ روشن کنیم تا برق برود، ما استرس و‌نگرانی زیادی در این مقوله داریم اما وزارت نیرو حاضر نیست یک پست برق در این منطقه احداث کند در حالی که‌ میلیارد ها تومان در مناطق مسئول خیز خرج می‌شود چون برخی مسئولین قومی و طایفه ای عمل می‌کنند و بودجه مملکت را به مناطق خودشان اختصاص می‌دهند.

هدایت الله خادمی در ادامه با بیان این نکته که هیچ صنعتی به منطقه ما اختصاص داده نشده است، گفت: دلیل و استدلالشان برای این کار نیز این بود که‌ ما باتوجه به اینکه کارون در سرزمینمان است، منطقه ای مستعد کشاورزی هستیم و بعد با تصویب طرح خیانت آمیز بهشت آباد در حال انتقال آب کارون به استان‌های دیگر هستند.

 

وی افزود: کارشناسان تحت امر مافیای آب، دبی آب کارون را دو برابر میزان واقعی اعلام کردند و درخواست نصف دبی کارون را کردند که‌ در واقع همان مقدار واقعی آن است، به عبارتی می‌خواهند تمام آب را ببرند و یک قطره هم نصیب ما نشود، سد کارون ۳ باعث تغییر اقلیم و آب و هوای ایذه شده است و سودی همه برای ما نداشته است.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: استان‌هایی که به‌ دنبال آب کارون هستند حدود دو برابر میانگین کشوری آب شرب مصرف کنند و به همین میزان فضای سبزشان از میانگین کشوری بیشتر است،

 

خادمی همچنین افزود: سطح زیر کشت کشاورزی آنها نیز در ده سال گذشته ده برابر شده است، اما متاسفانه دولت فعلی در جلسات و با مصوبه‌های محرمانه خود بر لزوم انتقال آب تاکید می‌کند و درحال به وجود آوردن اختلافات بین استانی هستند که‌ امیدواریم سر عقل بیایند و این‌ پروژه را متوقف کنند.

 

خادمی در پایان خطاب به محسن رضایی بیان داشت: نهادهای انقلابی در استان‌های دیگر فعالیت می‌کنند و واقعا با کارهای خوب خود در حال آبادی کشور هستند، اما هیچ جا محروم تر از ایذه و باغملک نیست ، اینجا همه جز ایران است و ما شهیدان زیادی تقدیم انقلاب کردیم پس انتظار داریم این نهادهای انقلابی به مناطق ما هم توجه کنند، مردم این مناطق کاملاً شیعه نشین و پیرو رهبر معظم انقلاب هستند و انتظار دارند مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی گوشه چشمی به آنها داشته باشند.

 

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=50354

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. تا زمانی که مردمان ایذه و باغملک درگیر مسائل قبیله ای می باشن فکر نکنم فرصتی پیش بیاید که بفکر آبادانی دیار خویش باشن آقای خادمی واقعا و انصافا از هر فرصت و تریبونی دارند محرومیت ایذه و باغملک به مسولیین گوشزد میکنن اما همه می دانییم تا نمایندگان و مردم خوزستان نخواهند از حقوقشان دفاع کنند ایشون نمیتونه با مافیای آب و نفت و. …..مبارزه کنند. …

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.