تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
12
گزارش؛

از کمبود امکانات بهداشتی تا ولنگاری فرهنگی در قطب گردشگردی باغملک+تصاویر

  • کد خبر : 48411
  • 25 تیر 1395 - 16:26
از کمبود امکانات بهداشتی تا ولنگاری فرهنگی در قطب گردشگردی باغملک+تصاویر

خوزستان استانی است با آب و هوایی خاص به گونه ای که شهرهای جنوبی آن در فصل تابستان گرمای وحشتناک بالای ۵۰ درجه را تجربه می کنند اماباهمین وجود شهرهای شمالی آن به علت نزدیکی به رشته کوه های زاگرس از آب و هوایی مطبوع برخوردار هستند

به گزارش عصر ایذه به نقل از باغملک نیوز؛ خوزستان استانی است با آب و هوایی خاص به گونه ای که شهرهای جنوبی آن در فصل تابستان گرمای وحشتناک بالای ۵۰ درجه را تجربه می کنند  اماباهمین وجود شهرهای شمالی آن به علت نزدیکی به رشته کوه های زاگرس از آب و هوایی مطبوع برخوردار هستند.

index

دشواری های زندگی در شهرها و تبعاتی همچون آلودگی هوا و محصور شدن در آپارتمان ها بیش از هر زمان دیگری شهرنشینان را به سوی استفاده از مناظر طبیعی برون شهری سوق می دهد وباعث می شود مردم خسته از گرد و غبار و گرمای استان در ایام تعطیلات و روزهای آخر هفته به شهرهای شمالی و طبیعت زیبای آن پناه بیاورند.

در همین زمینه شهرستان باغملک که دارای فضاهای گردشگری و زیارتی زیادی است ، جاذبه های متنوع و بکر و آب و هوای بی نظیرش آن را به یکی ازنقاط گردشگری در استان خوزستان تبدیل کرده است.

می توان گفت یکی از این مناطقی که هر ساله مردم زیادی از گوشه و کنار استان برای سپری کردن اوقاتی خوش در آب و هوای دلپذیربه آنجاسفر می کنند، روستای گردشکری امامزاده عبدالله است ،امامزاده ای مقدس که تاکنون کرامات زیادی از او دیده شده است و مردم شهرهای اطراف به آن ارادت خاصی دارند.

وجود بقعه امامزاده عبدالله، باغهای گردو و انارستانها، چشمه سارها، گیاهان خوراکی و دارویی و طبیعت بکر ارتفاعات کوه منگشت در شهرستان باغملک باعث شده تا گردشگران و زوار فراوانی برای یک بار هم که شده به این منطقه سفرکنند.

ولی متأسفانه به دلیل عدم رعایت شئونات اسلامی و اخلاقی از سوی عده ای از گردشگران لذت بهره مندی ازاین مکان زیارتی و سیاحتی را از دیگر مسافرین و میهمانان طبیعت که به صورت خانوادگی و به منظور طبیعت گردی و برخورداری از تفریحات سالم عازم این منطقه گردشگری شده اند، سلب کرده است.

1

2

صحنه هایی چون کشف حجاب ، موسیقی، رقص و استفاده از آلات قمار در کنار بازی ها و سرگرمی های خارج از عرف، بدون در نظر گرفتن حدود شرعی و رفتار های هنجار شکنانه ای از این دست به صحنه هایی عادی برای برخی از این به اصطلاح گردشگران تبدیل شده به طوری که اگر فرد یا افرادی صرف گردشگری به این مناطق سفر کند صحنه هایی از این قبیل را به کرات خواهند دید.

3

در روزهایی که مقام معظم رهبری دائما درخصوص ولنگاری فرهنگی درفضای جامعه تذکر می دهند شهر توریستی باغملک در معرض ورود فرهنگ های مختلف و بعضاً غرب زده ای است که اگر دستگاه های فرهنگی شهرستان فکری به حال تأثیرات ناشی از ورود گردشگران به منطقه زیارتی و سیاحتی نکنند در آینده ای نه چندان دور شاهد اتفاقات ناگوار و تأثیرات مخرب این موقعیت گردشگری خواهیم بود، امری که شهرهای بزرگ را به علت وسعت مناطق گردشگری مورد هجمه قرار داد و مدیریت آن را از دست مسئولان فرهنگی خارج کرد.

6

البته گاها نیروهای فرهنگی در این منطقه مستقر می شوند اما این امر فقط در روزهای آخر هفته دیده می شود و پیوسته نبودن این حضور از میزان اثرگذاری آن می کاهد.

حال سوال اینجاست که در جامعه ی اسلامی چرا تفرجگاه ها و اماکن عمومی خارج از شهر ها باید به مکانی امن و جولانگاهی برای بی اخلاقی گروهی تبدیل شود؟ آیا قوانین شرعی و مدنی کشور تنها به حوزه ی داخلی شهرها محدود می شوند و فضاهای برون شهری، جاده ها و اماکن توریستی از این قاعده مستثنی هستند؟

5

4

اما قضیه به همین جا ختم نمی شود و این مشکلات تنها از دید فرهنگی بیان شد بحث دیگر نبود امکانات رفاهی وبهداشتی مناسب در این منطقه است.

0

همه مسافران و گردشگران برای فرار از فضای آلوده شهر ولو برای یک روز دست به دامان فضای سبز بیرون از شهر می شوند ولی وقتی با این فاجعه زیستی روبرو می شوند تنها دلزدگی آنها را در پی خواهد داشت

7

اگر به این منطقه سفر کردید خوب به اطراف محل اتراق خود نگاه کنید خواهید دید جوی های آب این منطقه کانال کشی نشده است و یا فاضلاب ندارد و روانه شدن مستمر آب مصرفی ،آلودگی محیطی را ایجاد کرده است و این خطری است که در کمین قطب مهم گردشگری شهر باغملک میباشد و گاها در اثر بی توجهی مسافران و ریختن زباله در محیط ایجاد می شود ولی اگر امکانات بهداشتی در این منطقه مجهز باشد شاهد کم شدن این معضل خواهیم بود.

9

همچنین به دلیل اعتقاد زائران به نذر و نیاز و انجام کشتار مرغ و گوسفند و مصرف آن در محل وضع نامطلوبی ایجاد کرده است و در این مورد ضرورت احداث کشتارگاه به خوبی حس می شود.

8

مقدس ترین مکان زیارتی در شهر باغملک حتی از داشتن کفشداری و خادم هم محروم است و درب ورودی این مکان زیارتی تنها یک جاکفشی دیده می شود که اگر خوب مراقب نباشیم باید با پای برهنه به منزل برگردیم

00

این مشکلات از دید یک زائر با یک بار سفر به این منطقه است ولی اگر خوب توجه کنیم قطعا مشکلات دیگری قابل بیان می باشد .

و این را می طلبد مسئولین ذیربط تمام همت خود را بر این بگذارند واین مکان مقدس که سالها بااین گونه مسائل درگیر است را نجات دهند.

 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=48411

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.