تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
5

۱۳۰۰ میلیارد تومان جهت توسعه ظرفیت‌های گردشگری استان اختصاص یافته/ مقصر اصلی بی‌توجهی به آثار گردشگری استان، برخی مدیران سابق مربوطه بودند

  • کد خبر : 157
  • 14 آذر 1393 - 21:31

عصر ایذه: مقتدایی اظهار کرد: ما از آثار گردشگری فراوانی در خوزستان وجود دارد غافل بوده‌ایم و مقصر اصلی بی‌توجهی […]

عصر ایذه: مقتدایی اظهار کرد: ما از آثار گردشگری فراوانی در خوزستان وجود دارد غافل بوده‌ایم و مقصر اصلی بی‌توجهی به آثار گردشگری، برخی مدیران سابق مربوطه ملی و استانی می‌باشند.

58646_635533603244921250_s

به گزارش عصر ایذه به نقل از  رهیاب نیوز : عبدالحسن مقتدایی در همایش گردشگری سلامت اظهار کرد: جهت توسعه گردشگری استان هفته گذشته تفاهم‌نامه‌ای با استان‌های بصره و میسان عراق در بخش‌های مختلف گردشگری منعقد شد که این تفاهم‌نامه می‌تواند نتایج خوبی برای خوزستان در بر داشته باشد.

 

استاندار خوزستان تصریح کرد: ما از آثار گردشگری فراوانی در خوزستان وجود دارد غافل بوده‌ایم، به طور مثال بیشتر مردم استان ما سال‌هاست از جاده اهواز-اندیمشک تردد می‌کنند اما از وجود آثار باستانی شوش و چغازنبیل در این محور بی‌خبر هستند و مقصر اصلی بی‌توجهی به آثار گردشگری، برخی مدیران سابق مربوطه ملی و استانی می‌باشند.

 

وی تصریح کرد: از اقدامات مهم در بخش توسعه گردشگری، تلاش برای ثبت مجموعه آثار باستانی شوش است.

 

مقتدایی افزود: برای مردمی کردن و توجه بیشتر به فعالیت‌های گردشگری استان، هفت انجمن گردشگری به ثبت رسیده که در شهرستان‌های مختلف اقدام به فعالیت کرده‌اند.

 

وی تصریح کرد:جنبه‌های مختلف توسعه گردشگری در بخش‌های تفریحی و آشنایی با آثار تاریخی موضوعات فرابخشی است که باید با همکاری همه انجام شود.

 

استاندار خوزستان بیان کرد: در حال حاضر برای نمایان شدن ظرفیت‌های گردشگری استان، سرمایه‌گذاری‌های فراوانی شده است؛ در این راستا ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از طرف شورای برنامه‌ریزی استان برای توسعه گردشگری اختصاص یافته است.

 

 

 

مقتدایی عنوان کرد: با این اعتبار قرار است پروژه‌های گردشگری در نقاط مختلف استان تعریف شود،در حال حاضر توسعه گردشگری در تالاب شادگان،‏‏ هندیجان، اهواز و پشت سدها در حال انجام است که به این منظور، هم بخش زیرساخت‌ها و هم بخش خدمات گردشگری مدنظر قرار گرفته است.

 

 

 

استاندار خوزستان اظهار کرد: مسافران عراقی که به طور متعدد برای درمان یا زیارت‏ به ایران سفر می‌کنند، نباید در سفرهای متوالی با چند نرخی شدن قیمت‌ها مواجه شوند؛ در این زمینه باید ساختاری تعریف شود تا گردشگر از کشور ما دل‌زده نشده و جذب کشورهای دیگر نشود، به این منظور باید خدماتی با یک قیمت واحد ارایه شوند که گردشگران را جذب کنند.

 

در این مراسم از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور به دلیل تلاش و توجه به فعالیت‌های حوزه گردشگری، از مقتدایی، استاندار خوزستان تقدیر شد.

 

همایش ملی گردشگری سلامت که دیروز آغاز به کار کرد؛ با حضور استانداران استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه و کردستان و مسئولان مربوطه در وزارت‌خانه‌های امور خارجه و بهداشت، گمرک و میراث فرهنگی و همچنین مسئولان منطقه آزاد اروند به مدت ۲ روز در اهواز برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=157

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.