تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
8

بچه‌های ایرانی مجذوب نوشت افزار خارجی/ جای خالی اسطوره‌های ایرانی بر نوشت‌افزار دانش‌آموزان درسایه بی‌تدبیری مسئولین

  • کد خبر : 41842
  • 02 آذر 1394 - 10:29
بچه‌های ایرانی مجذوب نوشت افزار خارجی/ جای خالی اسطوره‌های ایرانی بر نوشت‌افزار دانش‌آموزان درسایه بی‌تدبیری مسئولین

عصر ایذه: تاریخ چندهزارساله کشورم را که زیر و رو میکنم پراست از وجود مردان و زنان دلیری که هریک […]

عصر ایذه: تاریخ چندهزارساله کشورم را که زیر و رو میکنم پراست از وجود مردان و زنان دلیری که هریک به اقتضای زمان خود رشادت و قهرمانی میکردند و فرهنگ پهلوانی را بنیان مینهادند.

 

ما پیرو مکتبی هستیم که سراسر پراست از وجود انسان‌های آزاده‌ای که هرگز ذلت را نمیپذیرفتند و در وهم به سرنمیبردند، انسان‌هایی که مایه فخرعالمند و وجودشان علت و جود عالم است.

 

اما به راستی تاچه حد از این تمدنی که با افتخار از آن دم میزنیم و فخر آن را به یکدیگر و به مردم ملل دیگر میفروشیم، میدانیم؟

تا چه اندازه در زندگی واقعی این اسطوره‌های ملی و مذهبی مان را الگو  قرارداده ایم‌؟

 

امروزه اطرافمان پرشده از تصویر پررنگ ولعاب قهرمانان غیرواقعی غرب که متاسفانه به الگو و قهرمان واقعی فرزندانمان تبدیل شده‌اند، از لباس و کیف و کفش گرفته تا انواع لوازم التحریر

 

 

69252_581

 

دفتر مشق، جامدادی، کیف و لباس کودکانمان مامن ابدی باربی و بت من و بن تن و … شده است و فرزندان ما هر روز با آنها زندگی می‌کنند و با آنها بزرگ میشوند و هر روز خود را بیشتر شبیه آنها می کنند.

 

 

IMG10191522

 

 

غرب مدت‌هاست که برای فرزندان این خاک سرمایه گذاری‌های کلان کرده و می‌کند تا آنها را از دنیای واقعی دور سازد و غرق در توهم و رویا پردازی کند و امروز میبینیم که این همان هم شده، دختربچه ای که از روز اول مدرسه تصویری که همه جاهمراه اوست و هر روز متنوع تر از دیروز تصویری جز تصویر باربی و سیندرلا نیست، کم کم با این شخصیت خو گرفته و گاه همزاد پنداری نیز میکند و بیشتر درصدد نزدیک شدن به این شخصیت خیالی است هم از حیث رفتار هم چهره ، همانطور پسربچه ای که یاردبستانی اش بت من و بن تن است و رویای بت من شدن را در سر می پروراند.

 

666-300x225

 

اینها و همه ناگفته های دیگر باز هم حکایت از ضعف مدیریتی مسئولین و عدم سرمایه گذاری سالم درخصوص احیای شخصیت های پاک و نامدار ایران اسلامی است، چقدر تاکنون برای تولید انبوه نوشت افزار ایرانی با تصویر شخصیت های نام آوازه ایرانی هزینه شده؟

اصلاً این موضوع دغدغه چه کسی است؟؟

 

حتی اگر هم‌اکنون این محصولات در ایران تولید شوند آنقدر تعدادشان کم است که به راحتی محصولات مشابه خارجی در دسترس نیستند و یا آنقدر هزینه خریدشان بالا است که خانواده ها ترجیح میدهند همان محصولات غربی را باقیمت مناسب تر تهیه کنند و تربیت و فرهنگ غیر ارادی فرزندانشان قربانی بی تدبیری و بی دغدغگی مسئولین داخلی می‌شود.

 

 

IMG02252597

 

متاسفانه در این زمینه آنقدر دیر اقدام شده که حتی اگر همین امروز هم دست به کار شوند شاید به اندازه این سی و اندی سال باید بگذرد تا شاید تغییری ایحاد شود.

آنقدر این تصاویر و شخصیت ها هر روز با فرزندان نا از دبستان تا دانشگاه همراه و همراز بودند که در جانشان نفوذ کرده و هر روز هم بخاطر آنها خود را به روز میکند که مبادا دلشان رابزند و یک شخصیت مذهبی یا ملی جایشان را بگیرد.

 

در پایان باید گفت اگر مسئولین بیش از این نسبت به این مسئله بی‌تفاوت باشند و تعلل کنند، دیری نیست که کودکانمان در دفاع از شخصیت‌های خیالی که غرب برایشان ساخته، مقابل خودمان می‌ایستند و این را غرب به خوبی تشخیص داده که از دبستان با ما یار شده تا دفتر مشقی درست کند که سرمشق هرشبش دغدغه دانش آموز ایرانی بشود مدل‌های لباس باریی و خشونت بت من . . .

 

 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=41842

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 8در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۸
  1. جالب و متفاوت بود

  2. ممنون از پرداختن به این موضوع جالب

  3. سلام و خسته نباشید.درد ما یکی دوتا نیست ک.مشکل قبلی حل نشده یکی دیگه ن صدتا دیگه بش اضاف شده.از اینور میگن تولید داخلی و حمایت ملی از اونور هزاااااار دنگ و فنگ در میارن و سنگ جلو پات میندازن.خدا ازشون نگذره ک جامعه رو ب فساد همه رقمه کشیدن
    چ فرهنگی ک این جلد دفاترو کتابا یه دونشه چ بقیه زمینه ها . . .
    ب امید بیداری اذهان

  4. دقیقا درسته
    ولی دقت کنیم میبینیم انگاری خود بالا بالاها همینو میخوان
    وگرنه بهونه هاشون خیلی بی مورده

  5. سلام
    جنسای ایرانی یا کیفتشون پایینه یا خیلی گرونن، مردم جنسای چینی رو ترجیح میدن

  6. تنوع محصول برا دانش اموز حرف اول رو میزنه ک متاسفانه تو ایم زمینه ضعف شدیدی داریم

  7. باسلام. مسئولین ما به چه امر فرهنگی تدبیر دارن ک بخوان رو این زمینه کار کنن؟! دلتون خوشه

  8. با درود- صد افسوس، اسطوره های ما که هیچ، زبان پارسی ما رو هم عربی کردنه!!!به جایی رسیده که فرهنگستان ادب پارسی به جای زبان رسمی خودمون، کلمات سرشار از عربی بکار میبره!!!جای بسی اندیشه داره

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.