تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
5

مردان با رعایت این ۱۰ نکته، همیشه سلامت می مانند!

  • کد خبر : 45224
  • 03 اسفند 1394 - 21:15

دانشگاه علوم پزشکی تهران به مناسبت هفته ملی سلامت مردان (ششم اسفند ماه) ۱۰ نکته کلیدی برای حفظ سلامتی و […]

دانشگاه علوم پزشکی تهران به مناسبت هفته ملی سلامت مردان (ششم اسفند ماه) ۱۰ نکته کلیدی برای حفظ سلامتی و تندرستی مردان توصیه کرد.

ششم اسفند ماه هر سال به عنوان روز ملی سلامت مردان انتخاب شده است. روز ملی سلامت مردان از سال ۱۳۸۵ توسط انجمن اورولوژی ایران پیشنهاد و از سال ۱۳۸۹ با پیشنهاد وزارت بهداشت به هفته سلامت مردان تبدیل شد.
مسئولیت عادات غذایی تا را بپذیرید
با انتخاب انواع و مقدار غذاهایی که نیاز دارید، مسئولیت عادات غذایی تان را بپذیرید. انتخاب های غذایی تان را در اولویت قرار دهید و ازنظر فیزیکی فعال باشید به طوری که بتوانید یک مرد سالم که می خواهید باشید.
غذاهای جادویی وجود ندارند
هیچ غذا یا روش غذا خوردن جادویی وجود ندارد. بعضی از غذاها هستند که مردان به خوردن آن ها نیاز دارند مثل سبزیجات، میوه ها، غلات کامل، غذاهای پروتئینی مانند حبوبات، تخم مرغ یا گوشت های بدون چربی و لبنیات مانند شیر یک درصد مواد مغذی را که برای سلامتی نیاز دارید شامل منیزیم، پتاسیم، کلسیم، ویتامین D، فیبر و پروتئین را دریافت خواهید کرد.
یخچالتان را با هویج، سیب و پرتقال پر کنید
غذاهای سالم را که به آماده سازی کمی نیاز دارند در یخچالتان قرار دهید. یخچالتان را با هویج، سیب، پرتقال، ماست کم چرب و تخم مرغ پرکنید.
میوه ها و سبزیجات تازه، کنسرو شده یا منجمد، گوشت های بدون چربی، کنسرو حبوبات، ماهی تن یا سالمون را در مقادیر زیاد ذخیره کنید. گزینه های سالم تری برای حرارت دادن و خوردن برای جایگزینی گرم کردن یک پیتزای منجمد پیدا کنید.
غلات کامل انتخاب کنید
اطمینان حاصل کنید که نیمی از غلات شما کامل است. غلات کامل می توانند به ایجاد احساس سیری و تأمین مواد مغذی کلیدی کمک کنند، به جای برنج و نان سفید وسایر محصولات غله تصفیه شده، پاستا و نان تهیه شده از گندم کامل، برنج قهوه ای و بلغور جو دوسر را انتخاب کنید.
عاداتی بسازید که وزن شمارا اضافه نکنند
با صرف نظر ازغذاهایی که چربی های جامد و شکراضافه شده بالایی دارند، کالری را کاهش دهید. گوشت های چرب مانند دنده، بیکن و هات داگ را محدود کنید. کیک ها، کلوچه ها، آب نبات ها و بستنی باید تنها گاهی مصرف شوند. برای تنظیم مقدار غذایی که می خورید از بشقاب های کوچک تری استفاده کنید.
آب دوست شما است
آب نسبت به بسیاری از انتخاب های عادی نوشیدنی، انتخاب بهتری است. نوشیدنی ها می توانند حدود ۴۰۰ کالری در روزبه رژیم غذایی اضافه کنند؛ بنابراین نوشیدنی های دارای کالری بالا را محدود کنید.از نوشابه های انرژی زا، نوشابه های ورزشی و سایر نوشابه های شکردار، صرف نظر کنید.
چیزهایی را که مردان نیاز دارند بخورند بشناسید
نیازهای انرژی مردان با زنان متفاوت است. به مقدار غذا و نوع غذایی که نیاز دارید بر اساس قد، وزن، سن و سطح فعالیت بدنی تان پی ببرید.
از آشپزی برای بقا فراتر روید
دفعات بیشتری آشپزی کنید. بخارپز کردن سبزیجات، کباب کردن مرغ را امتحان کنید و برای اسپاگتی یک سس گیاهی خوشمزه از ابتدا تهیه کنید. خوردن غذاهایی که در منزل توسط خودتان پخته شده اند به شما اجازه می دهد مقدار و نوع چیزی را که می خورید کنترل کنید.
به محتویات غذاها توجه کنید
از برچسب اطلاعات تغذیه ای و برچسب مواد تشکیل دهنده برای پی بردن به محتوای مواد مغذی غذاها و نوشیدنی ها استفاده کنید. مصرف غذاهایی را که شکر یا چربی تشکیل دهنده اول واصلی شان است را کاهش دهید.
عرق کردن بد نیست
در هر زمانی که می توانید فعال باشید. از دوستان یا خانوده تان بخواهید زمانی که برای پیاده روی، دوچرخه سواری یا دویدن طولانی می روید به شما بپیوندند. فعالیت هایتان را متنوع کنید تا انگیزه تان حفظ شود.
برای خودتان ۵ الی ۲ ساعت یا بیشتر فعالیت بدنی متوسط در طول هفته را هدف قرار دهید. بازوها، پاها و عضلات هسته ای خود را حداقل دو روز در هفته تقویت کنید. فعال بودن برای مدت ۱۰ دقیقه نیز تفاوت ایجاد می کند. بشقابتان را با الگوی و سلیقه شخصی خود و با توجه به نکات مطرح شده پرکنید.
منبع: عصر ایران
انتهای پیام/
لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=45224

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.