تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
7

آقای دبیرکل کارم را تمام کنید/ مگر احمقم بازیکنان را به امید بدهم

  • کد خبر : 9105
  • 24 اسفند 1393 - 12:41

عصر ایذه: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از نشستی که با دبیرکل جدید فدراسیون داشت به انتقاد از صحبت‌های […]

عصر ایذه: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از نشستی که با دبیرکل جدید فدراسیون داشت به انتقاد از صحبت‌های وی پرداخت و گفت: آقای دبیرکل و آنهایی که او نماینده‌شان است بیایند و یکبار برای همیشه کار من را تمام کنند!

 

685588

 

به گزارش پایگاه خبری عصر ایذه به نقل از مهر، کارلوس کی روش در نشست خبری که امروز که در محل روابط عمومی فدراسیون فوتبال برگزار شد، گفت: این نشست به خاطر اعلام اسامی تیم ملی برای حضور در اردوی اتریش برگزار شده است و تشکر می کنم از خبرنگارانی که در این محل حضور پیدا کردند.

وی افزود: ما دو بازی مهم و تدارکاتی با تیم های شیلی و سوئد در پیش داریم که این دو بازی آخرین فرصت ما برای شناسایی بازیکنانی است که باید در ترکیب تیم ملی به میدان بروند. چرا که بعد از این اردو تیم ها درگیر مسابقات لیگ برتر و فینال جام حذفی خواهند ماند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: به همین خاطر ما تنها این اردو را به عنوان فرصت در اختیار داریم که تا قبل از آغاز مسابقات مقدماتی جام جهانی بازیکنان مورد نظرمان را محک بزنیم و بهترین ها را به اردو دعوت کنیم.

کارلوس کی روش در مورد نحوه ارزیابی بازیکنان برای دعوت به اردوی تیم ملی گفت: این بازیکنان را براساس عملکرد آنها در تیم هایشان و در لیگ برتر دعوت کرده‌ایم. ضمن اینکه این اسامی را براساس بازیهای لیگ برتر تنظیم کردیم.

کی روش افزود: جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برای تیم ملی فوتبال ایران از سال ۲۰۱۵ آغاز می شود و ما بعد از اردوی اتریش دیگر فرصتی برای شناسایی بازیکنان نداریم. بنابراین باید در این اردو پیرامون بازیکنان به جمع بندی نهایی برسیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد دعوت از آزمون و جهانبخش گفت: من به این دو بازیکن نیاز دارم. در همه جای جهان حق و اولویت با تیم ملی بزرگسالان است. ما دو بازی خیلی بزرگ در پیش داریم که در چند سال اخیر فرصت آن برای تیم ملی ایران بدون هزینه فراهم نشده است. آنها حاضر شدند بدون هزینه با ما بازی کنند چون در چهار سال گذشته اعتبار خوبی برای فوتبال ایران به دست آمده است. البته کفاشیان هم نایب رئیس فوتبال آسیا شد و این هم اعتبار دیگری برای فوتبال ایران است.

کارلوس کی روش در مورد قطعی نشدن دیدار تیم ملی فوتبال ایران برابر ایتالیا نیز گفت: باید در مورد برخی مسائل دقت کافی کرد. وقتی موضوعی هماهنگ نشده است اصلا نباید در مورد آن صحبت کرد. شاید شما آرزو داشته باشید که تعطیلات را به جزایر مدیترانه بروید اما وقتی پولی ندارید نمی‌توان گفت که این سفر کنسل شده است. صحبت در مورد ایتالیا هم همین طور است و نمی‌توان گفت لغو شده وقتی اصلا هماهنگ نشده بود.

سرمربی تیم ملی افزود: به جای اینکه ما بخواهیم یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار برای دیدار با ایتالیا هزینه کنیم می توانیم با این مبلغ دو بازی خوب را انجام دهیم. ضمن اینکه با این پول می توان به زیرساخت های فوتبال مثل زمین خوب، زمین فوتبال ساحلی و … کمک کرد. سوال من این است که بازی با برزیل چه منفعتی برای فوتبال شما داشت جز اینکه به خاطر خوردن سه گل روحیه بازیکنان پایین آمد.

کی روش ادامه داد: این در حالی است که بازی با سوئد و شیلی برای ما هیچ هزینه ای ندارد و این فرصت را به ما می دهد که بتوانیم بازیکنانمان را در دو بازی مهم و بزرگ محک بزنیم. این آخرین فرصت ما برای محک زدن و شناسایی بازیکنان قبل از شروع مرحله مقدماتی جام جهانی است.

این مرد پرتغالی ادامه داد: من ۳۳ سال در فوتبال تجربه دارم که به اینها قهرمانی جهان، قهرمانی اروپا و چیزهای دیگر را می شود اضافه کرد اما گویا افراد تحصیلکرده ای وجود دارند که بهتر از من می فهمند. ما دو جلسه با اسدی داشتیم . من نمی خواستم در مورد این مسائل صحبت کنم اما بگذارید بگویم. چند روز قبل با کفاشیان و اسدی نشست داشتم تا در مرحله نخست با کفاشیان در مورد تیم ملی صحبت کنم و سپس به اسدی معرفی شوم.

وی افزود: اما باید بگویم وقتی صحبت های دبیرکل را شنیدم شوکه شدم. به عنوان سرمربی تیم ملی قرار نیست من موافق همه صحبت ها باشم. مخصوصا صحبت هایی که در آن جلسه مطرح شد. از این رو تصمیم گرفتم چند روزی فکر کنم تا ببینم چه حرف هایی میان ما مطرح شده است. آنچه بسیار شفاف است این است که تفاوت های بسیار اساسی بین من و دبیرکل وجود دارد تا جایی که من به حداقل استانداردهای ایشان هم نمی رسم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: ایشان یک علامت سوال بزرگ گذاشتند جلوی کارنامه من . البته در صحبت های خود مطرح کردند که بنده توانسته ام شعف را به مردم ایران برگردانم اما همانطور که گفتم طبق استانداردها من به حداقل های دکتر اسدی نمی رسم. ایشان اعلام کردند من در بعد نتایج نتوانستم کاری انجام دهم. همچنین از نظر آقای دبیرکل نتوانستم به تیم ملی بازیکن جوان اضافه کنم از نظر آموزش مربیان جوان هم هیچ کاری انجام نداده ام.

وی افزود: آقای دبیرکل در صحبت هایش مدام از ضمیر ما استفاده می کرد. من متوجه نشدم این ما دقیقا چه کسانی هستند. ایشان به من گفتند ما می توانستیم مربی های دیگر را بیارویم که این برای من و کادرم بسیار اهانت آمیز بود. فکر کنم منظور از ما که ایشان مدام به آن تاکید داشتند افراد بزرگ و تحصیلکرده بودند. کلا آقای دبیرکل نشان دادند که از من راضی نیستند اما اعتقاد داشتند الان احمقانه است که بخواهیم شما را عوض کنیم.

کارلوس کی روش ادامه داد: من از این صحبت ها احساس کردم باید در حالت آماده باش باشم چرا که دبیرکل و افرادی که ایشان نماینده آنها هستند به بنده اعتقادی ندارند. از سویی احساس می کنم ایشان و آنهایی که نماینده آنها هست جزو ۱۲ درصدی هستند که در برنامه نود از عملکرد من رضایت نداشتند. برعکس ۸۸ درصدی که به من رای مثبت دادند و از من راضی بودند.

وی ادامه داد: به همین خاطر چند روز نشستم فکر کردم و بعد یک وقت جلسه دیگر گرفتم. جلسه ای که دیروز شنبه پنج ساعت طول کشید. البته خبرنگاران می گویند گاهی شما عصبانی و ناراحت هستید. اما من هیچکدام از اینها نبودم. در جلسه دیروز به ایشان گفتم با نظراتی که شما دارید بهتر است من را برکنار کنید. من با صلح آمدم و دوست دارم با صلح هم بروم. من از ایشان خواستم دستی در بیاورد و من را اخراج کند.

سرمربی تیم ملی فوتبال افزود: همانطور که می دانید ما در چهار سال گذشته مشکلات زیادی داشتیم. حقوق های ما عقب افتاد. اعضای کادر فنی ۱۰ ماه حقوق نگرفتند. در چنین شرایطی فقط باید از ما تشکر شود نه اینکه بگویید ما در حداقل های استانداردهای شما هم نبودیم. به من و کادرم از سوی دبیرکل اهانت شده است. از این رو از کفاشیان خواستم تا در این مورد وارد عمل شود. در شرایطی کنونی کار کردن دشوار است و باید اعتراف کنم اگر هدف آقای اسدی تخریب من و خالی کردن روحیه من بود ایشان به بهترین شکل ممکن این کار را انجام دادند.

وی افزود: سخنی با ایشان و آنهایی که آقای دبیرکل نماینده آنهاست دارم. شما به ما اهانت کردید در صورتی که ما فداکاری کردیم. بدون اینکه ما پولی را سر سفره خود ببریم در خدمت تیم ملی بودیم اما حالا این صحبت ها اهانت به ما و خانواده ماست. من هرگز حرف های دبیرکل را فراموش نمی کنم. اگر که خود ایشان گفتند ما باعث شادی مردم شدیم اما برای شخص من این کافی نیست. بنده نمی توانم با چنین شخصی کار کنم چرا که برای ما و خواسته مردم ارزشی قائل نیستند.

کی روش ادامه داد: من ۳۳ سال تجربه کار دارم که چهار سال آن در ایران بوده است. من شخصی هستم که با انتقادات زندگی کرده ام اما در جایگاهی نیستم که بخواهم در مورد مسائل فدراسیون صحبت کنم. اما بگذارید بگویم دلیل بازگشتم به ایران چه عاملی بوده است. کفاشیان بازیکنان و کادر فنی و همچنین مردم ایران که همیشه به من اظهار محبت می کنند.

وی افزود: وقتی دبیرکل فدراسیون فوتبال این حرف ها را می زند برای ما اهانت آمیز است. کادر فنی ۱۰ ماه حقوق نگرفته است اما من با مهارت های شخصی خود توانستم روحیه بازیکنان و همکارانم را حفظ کنم ولی با این صحبت ها به همه ما اهانت شده است. دوباره تکرار می کنم که با این وضعیت نمی شود کار کرد.

کارلوس کی روش خاطرنشان کرد: طبق قرارداد من باید در مورد مسائل فنی تنها با رئیس فدراسیون فوتبال صحبت کنم. شما این را قبول دارید؟ چطور می شود آقای دبیرکل کارنامه برانکو را پیش من می آورد و جلوی من می گذارد و قیاس می کند. ایشان عوض پول دادن به من و کادر فنی در حال مقایسه است. اما من می گویم شما این اعداد را به دست آوردید. چه تعداد از بازیهای برانکو دوستانه بوده. از سویی یادتان نیست برانکو بازیکنانی مثل دایی، مهدوی کیا، کریمی ، باقری و … را در اختیار داشت که همه در لیگ های اروپایی بازی می کردند. حالا شما بگویید من چطور باید با این شخص کار کنم.

وی با اشاره به تیم امید گفت: در چنین شرایطی از من می خواهند بازیکنانم را به جای بازی دادن مقابل دو تیم بزرگ به یک تورنمنت بی اهمیت بفرستم. من احمق هستم؟ من از دبیرکل و افرادی که ایشان نماینده آنها هستند می خواهم که بیایند و کار من را تمام کنند. یکبار برای همیشه این بازی باید تمام شود.

لینک کوتاه : https://www.asreizeh.com/?p=9105

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.