تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
4

از حضور سردار قاسم سلیمانی تا شرکت چشمگیر مردم و عشایر عرب

  • کد خبر : 2516
  • 10 دی 1393 - 16:16

عصر ایذه: پیکر مطهر سردارشهید تقوی که دیروز وارد اهواز شد صبح امروز همزمان با مراسم سالروز حماسه ۹دی در […]

عصر ایذه: پیکر مطهر سردارشهید تقوی که دیروز وارد اهواز شد صبح امروز همزمان با مراسم سالروز حماسه ۹دی در اهواز در جمع با شکوه مردم اهواز تشییع شد.

.

عصر ایذه

.

پیکر مطهر سردارشهید تقوی که دیروز وارد اهواز شد صبح امروز همزمان با مراسم سالروز حماسه ۹دی در اهواز در جمع با شکوه مردم اهواز تشییع شد.

حاشیه نویسی به گزارش پایگاه خبری عصر ایذه به نقل از رهیاب:

این مراسم پیش از ظهر امروز در حسینیه ثارالله اهواز با حضور پرشور مردم شهید پرور اهواز، مسئولان استانی و فرماندهان ارشد نظامی سپاه و ارتش ، و امام جمعه اهواز و نمایندگان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

سردار قاسم سلیمانی و چندتن دیگر از فرماندهان ارشد سپاه قدس برای شرکت در مراسم تشییع سردار شهید حمید تقوی در اهواز حضور پیدا کرده است.

سخنران ویژه مراسم حجت الاسلام و المسلمین مصلحی وزیر سابق اطلاعات است .

حاج صادق آهنگران در این مراسم به نوحه خوانی پرداخت و عطر و بوی شهات با یوم الله ۹ دی حال و هوای عجیبی به اهواز داده است.

سپس نماز میت به امامت آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و خیل عظیم مردم اهواز بر پیکر این شهید بزرگوار اقامه شد.

آیت الله موسوی جزایری قبل از اقامه نماز میت شهید تقوی را فرزندی مهربان و رزمنده ای دلیر و شجاع و فردی بسیار مفید و بدرد بخور برای انقلاب و اسلام توصیف کرد و گفت : حاج حمید حیف بود اگر در بستر جان می داد و لیاقتش بود که در میدان نبرد با دشمنان اسلام شهید شود.

جمعیت زیادی در مراسم حضور پیدا کرده اند  و همه اقوام و اصناف در تشییع دیده می شود مردم شعار مرگ بر داعش مرگ بر امریکا سر می دهند.

حضور بی نظیر مردم ولایی و قدردان اهواز در مراسم نه دی و تشییع پیکر سردار تقوی امروز را در تاریخ اهواز به عنوان روزی به یادماندنی ثبت کرد.

در مراسم خاکسپاری در گلزار شهدا سردار مسجدی از فرماندهان سپاه قدس و همرزم شهید تقوی به ایراد سخنرانی پرداخت .

سردار مسجدی با بیان خصوصیات اخلاقی و فردی شهید تقوی گفت: حاج حمید یک مومن نمونه ، متدین ، شجاع ، مخلص و بسیار شیفته و دلباخته اهلبیت بود. وی در اکثر مواقع روزه بود و حتی در میدان جنگ با زبان روزه با دشمن می جنگید.

مسجدی ادامه داد: سردار تقوی بعد از فتوای جهاد مرجعیت عراق ، در تشکیل کتائب و عصائب و گروههای شیعی عراقی بسیار نقش موثری داشت.

وی تاکید کرد: در عملیات جرف الصخر که منجر به آزادسازی جاده کربلا تا جرف الصخر شد و در این عملیات تمام سوله ها و کارگاههای ساخت بمب و اسلحه در این منطقه پاکسازی شد و بخاطر همین در اربعین با شکوه امسال هیچ انفجاری رخ نداد، که در این عملیات نقش سردار تقوی بسیار تعیین کننده بود.

وی همچنین افزود : در محاصره سامرا داعشیان با گلوله های مستقیم خمپاره حرمین شریفین را هدف قرار می دادند در عملیات آزاد سازی سامرا که بسیار سخت و سنگین و طاقت فرسا بود و سه روز طول کشید ، شهید تقوی نقش محوری بسیار موثر داشت.

لینک کوتاه : https://www.asreizeh.com/?p=2516

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.