تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024
8

اعتبار ۱۰۰۰ میلیاردی برای احیا بلوط های زاگرس/ مخالفت با کشت در خزانه

  • کد خبر : 362
  • 22 آذر 1393 - 10:58

عصر ایذه: مدیر پروژه ملی حفاظت از بلوط های زاگرس با بیان اینکه اعتباری معادل هزار میلیارد تومان برای احیا […]

عصر ایذه: مدیر پروژه ملی حفاظت از بلوط های زاگرس با بیان اینکه اعتباری معادل هزار میلیارد تومان برای احیا بلوط های زاگرس تعیین شده گفت: اما اختصاص آن منوط به تعریف برنامه اقدام مقابله با خشکسالی بلوط است.

 

DSC00396

 

شیرین ابوالقاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: سازمان محیط زیست با عنوان همراه پروژه زاگرس و تسهیل گر برنامه اقدام ملی مبارزه با خشکسالی بلوط های غرب منصوب شده اما اجرا و مدیریت این برنامه به عهده سازمان جنگل ها و مراتع است.

به گفته وی، اگر چه در حال حاضر منابع اعتباری این پروژه تعیین و پایدار شده است اما شورای عالی محیط زیست تکلیف کرده تا زمانی که این برنامه اقدام تعریف نشود منابع اعتباری به آن اختصاص نیابد.

مدیر پروژه ملی حفاظت از بلوط های زاگرس اظهار داشت: اعتباری که برای برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت این پروژه در نظر گرفته شده براساس آنچه که سازمان جنگل ها اعلام کرده هزار میلیارد تومان است.

ابوالقاسمی تصریح کرد: اقدامات مختلفی برای اجرای این پروژه از جمله عملیات بهداشتی و پاکسازی مناطقی که آلوده هستند از یک سو و از سوی دیگر عملیات زیربنایی برای کشت بلوط ها آغاز شده است.

وی افزود: آنچه که مهم است این است که کشت بلوط در جنگل های زاگرس بایستی در عرصه انجام شود چرا که کشت نهال های بلوط در خزانه و انتقال آن به عرصه جوابگوی احیای جنگل های زاگرس نخواهد بود.

مدیر پروژه ملی حفاظت از بلوط های زاگرس یادآور شد: این پروژه بسیار دشوار است و قبل از هر چیز باید نسبت به رفع تعارض در جنگل های زاگرس خروج دام ها مدیریت منابع آب و ساماندهی جوامع محلی که زندگی آنها وابسته به جنگل های زاگرس است برای مدیریت کشاورزی پایدار در این منطقه اقدام شود.

 

لینک کوتاه : https://www.asreizeh.com/?p=362

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.