تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
5

انجام کارهای روزمره به نام اقتصاد مقاومتی دردی از اقتصاد دوا نمی‌کند

  • کد خبر : 8218
  • 16 اسفند 1393 - 8:21

عصر ایذه: عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توجه به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی باید در سرلوحه […]

عصر ایذه: عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توجه به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی باید در سرلوحه کار قوای سه‌گانه، به‌خصوص دولت و مجلس قرار گیرد، گفت: انجام کارهای روزمره به نام اقتصاد مقاومتی دردی از اقتصاد کشور رفع نمی‌کند.

 

اقتصاد مقاومتی

 

به گزارش پایگاه خبری عصر ایذه، داریوش اسماعیلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مسئولان، گفت: توجه به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و تلاش در جهت تحقق اهداف آن باید در سرلوحه کار قوای سه‌گانه، به‌خصوص دولت و مجلس قرار گیرد.

وی با بیان اینکه همه مسئولان در قوای سه‌گانه باید اقتصاد مقاومتی را به‌عنوان استراتژی توسعه‌ای باور کرده و به آن اعتقاد داشته باشند، افزود: تا زمانی که مسئولان قوا هدف این سیاست‌ها را باور نداشته باشند و آن را به‌عنوان یک استراتژی نپذیرند، نمی‌توان به تحقق آن امیدوار بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی با شعار و برگزاری سمینار، نشست و همایش‌های گوناگون، عملی نیست، تصریح کرد: یکی از راهکارهای تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی این است که قوای سه‌گانه، به‌خصوص دولت و مجلس ابتدا خودشان نسبت به کاهش هزینه‌ها اقدام کرده و از برگزاری همایش‌ها و سمینارهایی با همین مضمون که دارای بار مالی برای دستگاه‌های اجرایی است، خودداری کنند.

اسماعیلی رسیدن به اقتصاد مقاومتی و بهبود شرایط کشور را نیازمند اقدام عملی به‌دور از شعارزدگی و نیز در گروی همدلی مردم با مسئولان دانست و گفت: مسئولان اجرایی کشور می‌توانند با اصلاح قوانین مزاحم، از طریق ارائه لوایح، به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنند، البته مجلس در این زمینه آمادگی دارد تا از نظرات دولتی‌ها، صاحب‌نظران و متخصصان در این حوزه استفاده کند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش بهترین راهکار در شرایط حاضر برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را بررسی زمینه‌های ایجاد آن دانست و اظهار داشت: به‌اعتقاد بنده مدل‌هایی که کوچکترین سازگاری با اقتصاد مقاومتی ندارد باید هرچه سریع‌تر از سیستم اجرائی و قانون‌گذاری کشور خارج شده و جایگزین مناسبی برای آن مدنظر قرار گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید بر اینکه کلی‌گویی و انجام کارهای عادی روزمره به نام اقتصاد مقاومتی، هیچ دردی از مشکلات اقتصادی کشور رفع نمی‌کند، تصریح کرد: نباید به‌بهانه جلوگیری از قاچاق کالا، اجازه واردات بی‌رویه هر نوع محصولی به کشور داده شود، زیرا در صورت ادامه این روند در آینده نه‌چندان دور شاهد از بین رفتن تولید ملی خواهیم بود.

اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: توجه به تولید فرهنگ استفاده از تولید ملی در بین نسل‌ها و اقشار مختلف جامعه می‌تواند یکی از راهکارهای تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشد، اما رسیدن به این امر با انجام کارهای روزمره امکان‌پذیر نیست و فقط مشکلاتی به مشکلات موجود می‌افزاید.

لینک کوتاه : https://www.asreizeh.com/?p=8218

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.