تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
6

ایران ۲ – بحرین ۰؛ شروع قاطع ایران در جام ملت‌ها

  • کد خبر : 4485
  • 21 دی 1393 - 12:06

عصر ایذه: ایران با دو گل حاج‌صفی و شجاعی شروع قدرتمندی در جام ملت‌های آسیا داشت. . . به گزارش […]

عصر ایذه: ایران با دو گل حاج‌صفی و شجاعی شروع قدرتمندی در جام ملت‌های آسیا داشت.

.

01000739

.

به گزارش پایگاه خبری عصر ایذه به نقل از “ورزش سه”، کارلوس کی روش با پیروزی برابر بحرین گام اول را در اولین بازی مرحله گروهی محکم برداشت.

ورزشگاه: رکتانگولر تماشاگر: ۱۷۷۱۲ نفر
داور: بنجامین ویلیامز

کارت زرد: احسان حاج صفی ۲۲ از ایران؛ عبدالله عمر ۴۳ از بحرین
گل‌ها: حاج صفی ۴۵ و شجاعی ۷۰ برای ایران

 


ترکیب ایران: علیرضا حقیقی، احسان حاج‌صفی، مهرداد پولادی، مرتضی پورعلی گنجی، سیدجلال حسینی، جواد نکونام، مسعود شجاعی(۷۸ علیرضا جهانبخش)، آندرانیک تیموریان، وریا غفوری، اشکان دژاگه(۸۹ سروش رفیعی) و رضا قوچان‌نژاد (۷۵ سردار آزمون)
سرمربی: کارلوس کی‌روش

ترکیب بحرین: سید جعفر، محمد حسین، عبدالله عمر، فوزی عیش، ولید الهیام، حسین علی بابا، سید ضیا، عبدالوهاب علی، اسماعیل عبداللطیف، جیس اوکوونوان، سامی الحسینی
سرمربی: مرجان عید

 


شرح گل‌ها:
ایران ۱ بحرین ۰ (۴۵+۱ احسان حاج صفی): کرنر ارسالی از جناح راست با دفع دروازه بان بحرین، پشت محوطه جریمه به حاج صفی رسید و او پس از کنترل توپ با پای چپ، با روی پای راست گلی فوق العاده تماشایی را برای ایران به ثمر رساند تا شاگردان کی روش نیمه اول را با برتری به رختکن بروند.
ایران ۲ بحرین ۰ (دقیقه ۷۰ مسعود شجاعی): ضربه کرنر آندرانیک تیموریان از جناح راست را مسعود شجاعی با ضربه ای آرام ولی فنی دور از دست دروازه بحرین گل کرد تا نتیجه دو بر صفر شود.

 

دقایق حساس:
دقیقه ۱: ضربه ایستگاهی برای بحرین را بازیکن این تیم روی دروازه فرستاد که مهرداد پولادی آن را با ضربه سر دفع کرد.
دقیقه ۴: ضربه رضا قوچان نژاد از زاویه بسته به بیرون رفت و این فرصت برای ایران از دست رفت.
دقیقه ۶: اشتباه و تعلل مسعود شجاعی به خلفان ابراهیم رسید و این بازیکن با ضربه ای فنی دروازه حقیقی را تهدید کرد که شماره یک ایران به راحتی آن را دفع کرد.
دقیقه ۸: روی خطای پورعلی گنجی، بحرینی ها در جناح چپ صاحب توپ شد و ضربه ارسالی را جسی جان با ضربه آکروباتیک از فاصله کم به بیرون زد.
دقیقه ۱۲: ارسال اشکان دژآگه با ضربه سر ناقص رضا قوچان نژاد به راحتی به دروازه بان بحرین رسید و این فرصت از دست رفت.
دقیقه ۱۶: حرکت مهاجم بحرین پشت مدافعان ایران او را صاحب فرصت خوبی کرد که ضربه سر وی با اختلاف به بیرون رفت.
دقیقه ۱۷: خطای مدافعان بحرین روی اشکان دژآگه ایران را صاحب اولین موقعیت ایستگاهی کرد اما ارسال زمینی دژآگه بی نتیجه ماند.
دقیقه ۲۰: حرکت فوق العاده مسعود شجاعی پشت محوطه جریمه و پاس تودر او درون محوطه جریمه، اشکان دژآگه را با دروازه بان حریف تک به تک کرد اما ضربه او با دفع سید جعفر همراه بود تا این فرصت خوب از دست برود.
دقیقه ۲۲: روی پاس عمقی قوچان نژاد، احسان حاج صفی پشت مدافعان بحرین صاحب توپ شد و ضربه اش را وارد دروازه بحرین کرد اما بنجامین با زدن سوت آن را آفساید اعلام کرد و در ادامه بازیکن ایران را با کارت زرد جریمه کرد.
دقیقه ۲۴: ارسال ضربه ایستگاهی توسط آندرانیک تیموریان با عبور از تمام بازیکنان به پورعلی گنجی رسید که این بازیکن ضربه سر ضربش را با اختلاف از بالای دروازه به بیرون زد.
دقیقه ۲۶: ارسال روی دروازه ایران را سید ضیا با ضربه سر به سمت دروازه فرستاد که باز هم علیرضا حقیقی آن را به راحتی دفع کرد.
دقیقه ۳۰: باز هم یک گل مردود دیگر برای شاگردان کارلوس کی روش؛ مهرداد پولادی در حالی که در آفساید قرار داشت ارسال زمینی اش را درون محوطه جریمه به قوچان نژاد رساند که مهاجم ایران ضربه اش را وارد دروازه بحرین کرد اما داور قبل از آن در سوت خود به نشانه آفساید دمیده بود.
دقیقه ۳۲: ارسال زیبای وریا غفوری فرصت خوبی درون محوطه جریمه نصیب ایران کرد که گوچی نتوانست روی آن تاثیر بگذارد.
دقیقه ۴۴: ارسال مسعود شجاعی را در شرایطی خوب جلال حسینی به بیرون زد.
دقیقه ۴۶: باز هم اعلام آفساید؛ در حالی که به نظر می رسید بنجامین در اعلام این آفساید اشتباه کرده باشد، رضا قوچان نژاد ضربه اش را زد که به بیرون رفت.
دقیقه ۴۹: روی اشتباه مدافع بحرینی در دفع توپ، رضا قوچان نژاد پشت محوطه جریمه صاحب فرصت شد و ضربه اش را به سمت دروازه سید جعفر نواخت که گلر بحرینی در دو ضرب آن را مهار کرد.
دقیقه ۵۹: ضربه محکم و سر ضرب جسی جان را علیرضا حقیقی با واکنشی فوق العاده دفع کرد و روی ضربه برگشتی هم بحرینی ها به نتیجه ای نرسیدند.
دقیقه ۶۸: ضربه ایستگاهی بحرینی ها را علیرضا حقیقی دفع کرد.
دقیقه ۷۴: ضربه ایستگاهی اشکان دژآگه از جناح چپ با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۸۶: ارسال مهاجم بحرینی روی محوطه جریمه به جسی جان رسید و ضربه بازیکن نیجریه الاصل بحرین با فاصله کم به بیرون رفت.
دقیقه ۸۷: حرکت مولود پشت محوطه جریمه و ضربه این بازیکن از داخل محوطه جریمه با دفع حقیقی یک ضربه کرنر را نصیب بحرینی ها کرد.

شرح بازی:
تیم ملی فوتبال ایران با ارائه یک نمایش منطقی و متفکرانه گام اول را در جام ملت های آسیا با قدرت برداشت. برای ایران،  احسان حاج صفی در دقایق پایانی نیمه اول و مسعود شجاعی در نیمه دوم روی دو ضربه ایستگاهی موفق به گلزنی شدند تا سفیدپوشان پرطرفدار حاضر در استرالیا ۲۰۱۵ در رده دوم گروه c جای بگیرند.
ایران در این بازی فرصت های خوب دیگری هم برای گلزنی داشت اما حداقل در دو مرتبه حرکات ترکیبی و عمقی بازیکنان ایران با سوت و پرچم مشکوک گروه داوری استرالیایی متوقف شدند تا برتری ایران روی عدد دو باقی بماند.
تیم ملی در این مسابقه در دفاع محکم و در حمله خطرناک بود و سورپرایز ترکیب حضور درخشان دو بازیکن تازه وارد (وریا غفوری و پورعلی گنجی) بود. در عین حال باید از نمایش بی نقص جواد نکونام در رهبری میانه میدان و سید جلال حسینی در قلب دفاع نوشت. ضمنا ما یک گلر محکم و مطمئن داریم؛ علیرضا حقیقی

 


چهره شاخص: اشکان دژآگه
حتی حضور در لیگ قطر هم نتوانسته کیفیت بازی او را نسبت به سایر بازیکنان به چشم نیاورد.
اشکان دژآگه با هماهنگی خوبش در جناح راست به همراه وریا غفوری حملات ایران را برنامه ریزی کردند. اشکان با حرکات پا به توپ و پاس های دیدنی اش بارها حمله وران ایران را صاحب توپ کرد و می‌توان او را در کنار حاج‌صفی چهره شاخص ایران نامید.

 


بهترین بازیکن میدان:
احسان حاج صفی که یکی از گلهای ایران را هم به ثمر رساند بهترین بازیکن میدان شد.

لینک کوتاه : https://www.asreizeh.com/?p=4485

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.