تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
4

این هشدار «واتس آپ» را جدی بگیرید

  • کد خبر : 458
  • 23 آذر 1393 - 21:38

عصر ایذه: به تازگی شرکت کسپرسکی از کشف بدافزار موبایلی جدیدی برای اندروید، آیفون و ویندوزفون خبر داده که خود […]

عصر ایذه: به تازگی شرکت کسپرسکی از کشف بدافزار موبایلی جدیدی برای اندروید، آیفون و ویندوزفون خبر داده که خود را به عنوان یک آپدیت برای اپلیکیشن واتس‌اپ جا می‌زند و به سرقت اطلاعات کاربر می‌پردازد.

Whatsapp

به گزارش عصر ایذه: به تازگی شرکت کسپرسکی از کشف بدافزار موبایلی جدیدی برای اندروید، آیفون و ویندوزفون خبر داده که خود را به عنوان یک آپدیت برای اپلیکیشن واتس‌اپ جا می‌زند و به سرقت اطلاعات کاربر می‌پردازد.

این بدافزار که می‌تواند سیستم‌عامل‌های ویندوزفون، اندروید و iOS جیلبریک شده را مورد هدف قرار دهد و یا اگر از اپلیکیشن‌های اندروید بر روی بلک‌بری استفاده می‌کنید ممکن است باز هم آلوده شوید. هدف اصلی این بدافزار که آن‌را Inception-Cloud Atlas نامیده‌اند مدیران مالی، سران نظامی و دیپلمات‌ها و سیاست‌مدارهاست.

به گزارش کسپرسکی پیچیدگی بسیار و فناوری به کار رفته در این بدافزار احتمالاً خبر از آن دارد که یکی از دولت‌ها دست به تولید آن زده‌اند و همچنین اصلاً مشخص نیست چه کسی پشت ماجرا قرار دارد.

تنها مشخص شده که اطلاعات دزدیده شده از کاربران در یک اکانت رایگان سرویس CloudMe سوییس ذخیره می‌شود که البته صاحب آن نیز مشخص نیست. مکالمات کاربران قربانی اندرویدی توسط این بدافزار به صورت یک فایل MP4 ذخیره شده و برای هکر ارسال می‌شود.

نکته مهم این‌جاست که این بدافزار خود را در قالب یک آپدیت برای WhatsApp جا می‌زند و کاربر را از این طریق برای نصب آن فریب می‌دهد. چاره راه آسان است: تنها از گوگل پلی برای اندروید، اپ‌استور برای آیفون و ویندوزفون استور برای ویندوزفون اقدام به نصب یا آپدیت واتس‌اپ کنید و به هیچ‌وجه از مارکت‌ها و فروشگاه‌های جانبی و یا وب‌سایت‌ها و دانلود فایل APK اقدام به نصب یا آپدیت واتس‌اپ نکنید حتی اگر یک مقام بلندپایه نظامی یا یک فرد پولدار نیستید!

به گزارش چند مرکز امنیتی کشورهای روسیه، قزاقستان، بلاروس، هند و جمهوری چک فعلاً مورد بیشترین میزان حملات توسط این بدافزار بوده‌اند. پس یک‌بار دیگر تأکید می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://www.asreizeh.com/?p=458

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.