تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
9
شهردار ایذه در نشست خبری عصر ایذه/بخش دوم

تنها نقشه جامع شهری ایذه در سال ۱۳۷۸تهیه شد/ تهیه طرح تفصیلی و نقشه شهری جدید ایذه در دست اقدام است

  • کد خبر : 49166
  • 26 شهریور 1395 - 9:48
تنها نقشه جامع شهری ایذه در سال ۱۳۷۸تهیه شد/ تهیه طرح تفصیلی و نقشه شهری جدید ایذه در دست اقدام است

شهردار ایذه اظهار داشت: ایذه علی رغم ظرفیت هایی که دارد تا سال ۷۸ هیچگونه نقشه جامعه طرح تفصیلی نداشته و در واقع طرح شهری از سال ۷۸به بعد در ایذه پایه ریزی شد.

انوشیروان بهرامی شهردار ایذه چهارشنبه ۲۴ شهریور میهمان دفتر عصر ایذه بود تا ضمن بررسی مشکلات شهر به سوالات متعدد مخاطبان عصر ایذه پاسخ دهد.

 

dsc_0072

 

گزارش این نشست به دلیل طولانی بودن در دو بخش تنظیم شد که بخش دوم را در ادامه مشاهده می کند.

 

تنها نقشه جامع شهری ایذه در سال ۱۳۷۸ تهیه شد

شهردار ایذه همچنین درخصوص طرح تفصیلی و نقشه شهری ایذه اظهار داشت: ایذه علی رغم ظرفیت هایی که دارد  تا سال ۷۸ هیچگونه نقشه جامعه طرح تفصیلی نداشته و در واقع طرح شهری از سال ۷۸به بعد در ایذه پایه ریزی شد.

بهرامی افزود: ایذه از ملاک های شهرسازی به دور است و ما برای رفع باید باید منتظر طرح تفصیلی باشیم که البته این طرح در دست اتمام است و با پیگیری هایی که داریم تا ۹۶ احتمالا این طرح به سرانجام برسد.

 

۳درصد بودجه ورزشی در ایذه پرداخت می شود؟؟
انوشیروان بهرامی در این خصوص اظهار داشت: ۳درصد بودجه ورزش شهرداری قانون گذاری شده اما اجرایی نمی شود، ما و دیگر شهرداری ها با دادن تسهیلات و نگرفتن عوارض از اماکن ورزشی، در این زمینه کمک می کنیم.

 

وی ادامه داد: بعضاً تسهیلات و کمک های نقدی به باشگاه ها در جهت پیشرفت ورزش شهر داده می شود، همچنین احداث فضاهای ورزشی در پارک ۲۲۰۰۰ متری نیز کمکی در جهت بهبود سرانه ورزشی است.

 

dsc_0137

 

 

مکدر شدن چهره شهر با زمین های خالی که به محل دفع زباله تبدیل شده اند
شهردار ایذه در این زمینه با پذیرفت این موضوع که این زمین ها چهره شهر را  مکدر کرده اند، گفت:در این خصوص باید فرهنگ سازی شود که خود مالکان این کار را انجام دهند، چون حصار کشی این زمین ها باتوجه به حجم بالای آنها خارج از توان شهرداری است.

انوشیروان بهرامی ادامه داد: یک طرح در این زمینه به شورای شهر تحویل دادیم که در صورت تایید، این مالکین بدون پرداخت عوارض میتوانند زمین های بلااستفاده خود را حصار کشی کنند.

 

پیاده روهای بی کیفیت که به تازگی در برخی نقاط شهرستان قرار داده شده اند

شهردار ایذه در خصوص این موضوع، عنوان کرد: چندین سال است که بحث ترمیم و ساخت پیاده روها انجام نمی شد و حال که ما در فکر تعمیر و مرمت آن ها هستیم چنین حواشی ساخته می شود.

وی با بیان اینکه خود ما هم از کیفیت کار راضی نیستیم، گفت: اگر زمان کافی در اختیار داشتم با پیمانکار مربوطه فسخ قرارداد می کردیم.
افزایش متکدیان در ایذه در سایه سهل انگاری دستگاه های مربوط
بهرامی در این خصوص با بیان اینکه ایذه نسبت به کل کشور نسبت به جمعیت متدکیان کمتری دارد، عنوان کرد: شهرداری به تنهایی متولی ساماندهی نیست و همکاری همه جانبه دادگستری، بهزیستی، فرمانداری و نیروی انتظامی را می طلبد.
وی افزود: پیگیری های لازم جهت جمع آوری رمال ها و فالگیرها انجام شده و نامه نگاری های مربوطه صورت گرفته و منتظر پاسخ هستیم.

 

کبود فضای سبز و علت ناتمام ماندن پارک آنزان

شهردار ایذه درباره فضای سبز و پارک های ناتمام آنزان و شهربازی گفت: با توجه به اینکه ایذه به صورت خدادایی بسترخوبی برای توسعه فضای سبز را دارد اما متاسفانه سرانه فضای سبز این ۴ درصد است ولی برنامه داریم که هر محله و منطقه را فضای سبزی اختصاص بدهیم.

بهرامی در ادامه متذکر شد: البته  ایجاد پارک در هر منطقه باید در طرح تفصیلی بیان شود در غیراین صورت این اقدام صورت نمی گیرد.

وی در ادامه درباره پارک ناتمام آنزان اظهار داشت: از سال ۷۸ متاسفانه یک سری مشکلات حقوقی داشت که با پیگیریهای شهرداری این نوید را خواهیم داد که در حال رفع مسائل و در نهایت به سرانجام رساندن این پارک برسیم.

شهردار ایذه در ادامه به رفع مشکل نور میدان ولایت اشاره کرد و گفت: ما این مشکل را با پیگیری ها رفع کردیم اما حقیقت اینجاست که بعضی از مسائل نیاز به مشارک مردم با شهرداری دارد ، ومتاسفانه در کشور طبق آمار مردم ایذه کمترین مشارکت را دارند.

 

وی ادامه داد: در بسیاری از مواقع مردم شهر ایذه را با اصفهان مقایسه می کنند که این مقایسه اصلا منطقی نیست ، شهروند اصفهانی میزان عوارضش سالانه ۲میلیون و ۲۰۰ است اما ایذه ۲۱هزار و ۶۰۰ است!

انوشیروان بهرامی افزود: این میزان پرداخت عوارض برای نهادی که باید هزینه هایش را خودش بدست بیاورد در شهرستان واقعا در حد جمع اوری زباله هم نیست، کما اینکه شهرداری در این شهرستان کارهای بزرگ کرده است بحث جمع آوری زباله ها در ۲۰ روز اینده به حداقل میرسد.

وی همچنین به وضعیت نامعلوم پارک شهربازی اشاره کرد و گفت: کارهایی از جمله تغییر مبلمان این پارک صورت گرفته اما بحث مهم برای تکمیل پارک ها بحث  هزینه هاست که واقعا کار ما سخت می کند.

 

راه اندازی سینما در هاله ای ابهام

شهردار ایذه در ادامه نبود سینما در ایذه با توجه به این یک بخشی از آن به شهرداری ربط داشت، را اینگونه تشریح کرد: با توجه به اینکه در بحث سینما باید هرچه جلوتر رویم پیشرفت ساختاری داشته باشد اما ایذه از این قضیه هم عقب مانده است.

بهرامی با اشاره به اینکه در بحث سینما به دنبال درآمد زایی نیستیم، افزود: مدت طولانی است که طرح پیشنهادی مبنی بر واگذاری سینما به بخش خصوصی را تحویل شورا داده ایم و منتظر تصویب آن هستیم.

 

ادامه روند زیباسازی، نقاشی دیوار نویسی شهری

بهرامی با اشاره به اینکه این حجم دیوار نویسی حتی در خوزستان کم نظیر بوده، عنوان کرد: در زمان انتخابات باوجود تهیه بیلبوردهای تبلیغاتی متاسفانه بیشتر کاندیداها اقدام به دیوار نویسی گسترده کرده اند که همین امر کار ما رو دو چندان کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار عصر ایذه با این عنوان که، بر برنامه شهرداری برای انتخابات شورای شهر جهت جلوگیری از دیوار نویسی کاندیداها چیست، اظهار داشت: در خصوص انتخابات پیش رو باید تدابیر جدی در جهت جلوگیری از دیورا نویسی هم از طرف شهرداری و دیگر نهاد های مسئول اتخاذ شود.

 

مجوزهای عجیب ساخت و ساخت و پیشروی های خودجوش در برخی نقاط ایذه

بهرامی همچنین درباره عدم مدیریت بر ساخت اشتباه ساختمان ها در برخی مناطق علی رغم داشتن مجوز گفت: متاسفانه ایذه با وجود قدمتی که دارد و از سال ۳۳ طرح تفضیلی داشت اما تاکنون طرح جامع نداشته و این تنها به دلیل عدم آگاهی میان برخی مدیران در این منطقه بوده است.
وی متذکر شد : متاسفانه این عدم اگاهی مدیران باعث شده است منطقه ای مثل سرقنات و این اثار با بی علمی برخی  مدیران که رای به شهرسازی در هرنقطه ای از ایذه میدادند، به سمت نابودی رود.

شهردار ایذه همچنین به بحث عقب نشینی برخی منازل اشاره کرد و گفت: با متخلفین حتما برخورد می کنیم کما اینکه تا کنون مقابل بسیاری از این متخلفین ایستادیم و مانع از این کارشده ایم.

وی درتوضیح مطلب تصاویر ارسالی یکی از مخاطبان که در آن منزل مسکونی در مرکز شهر اقدام به پیشروی به حریم کوچه کرده بود، گفت: در همان روز اول که این اقدام صورت گرفت، شخصا به محل مراجعه کردیم و دستور قضایی مبنی بر جلوگیری از ساخت و ساز گرفته شد.

 

نزدیکی فصل بارندگی و بحران همیشگی آب گرفتی معابر در ایذه

 

شهردار ایذه در این خصوص عنوان کرد: مشکلات برخی مناطق مانند حافظ جنوبی که پس از بارش باران آبگیر می شود، برطرف شده و در صددیم مشکلات دیگر نقاط را نیز قبل از شروع بارندگی حل کنیم.

انوشیروان بهرامی ادامه داد: متاسفانه چون حجم فعالیت های شهرداری زیاد است، برای انجام همه ی موارد با کمبود شدید نیرو مواجه هستیم، اما با این وجود برنامه ها ای را برای مناطق چهار راه امام ، هلال احمر و چهار راه بسیج برای رفع مشکل آب گرفتگی داریم.
میدان ولایت و حرکات نمایشی ماشین ها
شهردار ایذه در این خصوص گفت: اداراتی نظیر ورزش و جوانان و راهنمایی و رانندگی باید کمک کنند تا بتوانیم پیست هایی برای تخلیه انرژی جوانان تدارک دهیم که همکاری های لازم با بخش خصوصی برای احداث مکان های ورزشی و تفریحی انجام شده است

وی با تاکید بر اینکه شهرداری ایذه هیچگونه هزینه و عوارضی بابت توسعه زیرساخت های ورزشی شهرستان در بخش خصوصی دریافت نمی کند، عنوان کرد: باتوجه به کمبود زیرساخت های ورزشی و تفریحی در شهرستان از اجرای چنین پروژه هایی استقبال خواهیم کرد.

 

تغییر فصلی مغازه ها در ایذه
شهردار ایذه در این خصوص عنوان کرد: اداره های صنعت معدن تجارت، اصناف و اتحادیه ها مشکلاتی را برای ما بوجود آورده اند که باید نگاه ادارات نگاه سیستمی شود و شهرداری بدون مشارکت دیگر مدیران نمی تواند در بحث های این چنینی موفق عمل کند.

 

پل هنرستان کار و دانش و روضه الزهرا
پیمانکار در حال کار بر روی پروژه است که پیشرفت آن محسوس است و دوخیابان در نظر گرفته شده، یکی جنب پمپ بنزین عباس زاده و دیگری روبری میدان تره بار با هدف کاهش بار ترافیک در روزهای پنجشنبه و جمعه در خیابان روضه الزهرا است.

 

 

img_1095

 

پاسخ کوتاه شهردار به برخی سوالات خاص شهروندان
خیابان دانش سرا منتهی به جاده اصفهان مشکل تملک دارد و در حال رایزنی برای حل این مشکل هستیم باتوجه به اینکه وسایل و امکانات نیز به اندازه لازم در دسترس نداریم تا بتوانیم پروژه مربوطه را پیش ببریم.

 

شهردار همچنین در پاسخ به سوالی مردمی مبنی بر پرداخت هزینه های نصب هفت سین عید به دانش جویان این طرح گفت: به شورا ارجا دادیم تا انشاالله هدیه ای به این عزیزان اختصاص داده شود.

 

وی همچنین درباره عدم استخدام تحصیل کرده های مرتبط با شهرداری از جمله فارغ التحصیلان  برنامه ریزی شهری اظهار داشت : پتانسیل ایذه زیاد است اما متاسفانه استخدامی نیست.

 

شهردار ایذه همچنین در رابطه با موضوع مطرح شده شهروندان درخصوص اثار باستانی طاق طویله گفت: این موضوع به میراث فرهنگی مرتبط است.

 

شهروندان ایذه ای نسبت به وظایف شهرداری اطلاعات چندانی ندارند

وی در ادامه سوالات مردم ضمن اشاره به اینکه برخی سوالات واقعا مرتبط به شهرداری نیست، گفت: بهتر است شهروندان نسبت به شناخت وظایف شهرداری اطلاعاتی را کسب کنند.

بهرامی عنوان کرد:  به پرداخت عوارض شهروندان نیازمندیم و در این نوید را برای اسفالت و جمع اوری زباله ها به شهروندان داد که رفع شود.
بهرامی در پایان متذکر شد: برای رفع مشکلات شهر در بیشتر زمینه ها ضمن مشارکت شهروندان به پرداخت عوارض نیازمندیم.

 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://www.asreizeh.com/?p=49166

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. جناب شهردارضمن خداقوت…..نقاشی دیواری از هنرمندان کمک بگیر.واینکه با مفاهیم بومی و محلی استفاده شود.اکثر نقاشیها بیمحتوا و در حد مهد کودک هست….احمدی.مدرس هنر

  2. با سلام ؛ شهردارهای قبلی هم همین میگفتن ولی بفکر خودشون بودن. چیزی تا پایان سال ۹۵ نمونده ببینم ۹۶ که ازش یاد کردی چیکار میکنی ؟؟؟ ایذه تنها مشکلی که داره؛ مسئولین بی کفایتش هستند البته شما تا سال ۹۶ فرصت دارید جزء این مسئولین نباشید ! البته چشمم اب نمیخورهـ 

  3. خسته نباشیداقای بهرامی. واقعا فکر نقاشی خیلی عالیه اگه میشه از طرح لباس و شیوهای سنتن بختیاری استفاده کنید شهر ما. ی شهر بختیاری نشینه. اما متاسفانه هیچ اتاری نگذاشتی فلکه بختیاری باغملک میبایست ایذه باشه اما اگه امکانش شد دیوارهای شهر از سنت بختیاری استفاده کنید ممنون میشم. احمدرضاشاهپوری 

  4. ضمن سلام وخسته نباشید از شما بزرگواران مسئول تقاضا مندیم در سطح شهر وبخصوص بافت قدیمی شهر نظاره گره بعضی از این نقاط از نزدیک باشید مثلا کوچه شهید حسن زاده پس طی بیست متر سمت چپ مثل یک دالان قدیمی است که از یک طرف که ته کوچه مریم باشه ساخت وساز رعایت شده واول کوچه مریم حالت دالان یا راهرو دارد که سالی بیش از چند مورد بعلت نبود دید به کوچه تصادف رخ میدهد واین نابه سامانی از منزل اقای شالوزاده در بیست متری کوچه شهید حسن زاده شروع میشود خواهشمند است از نزدیک خود نظاره گر باشید یک حالت چندش اور به محله که مرکز شهر است داده مکرران خواهشمند است از نزدیک ببینید واقعان برای مسئولین زننده است با ورود چهار شهرستانی که از این مسیر عبور میکنند فضای بیرون خونه به مراتب از داخل از هر حیث باید بهتر باشد این زننده است مرکز یک شهر به این شکل .باید از نزدیک دید .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.