تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
18

حداقل روز جهانی کارگر به فکر ایذه باشید

  • کد خبر : 54943
  • 10 اردیبهشت 1401 - 23:01
حداقل روز جهانی کارگر به فکر ایذه باشید
جوانان ایذه ای به دلیل نبود صنعت و یا اشتغال پایدار در این شهرستان، راهی به جز کار در پروژه های مختلف کشور ندارند.

 

چند روزی در فکر نوشتن متنی برای روز کارگر بودیم که یکی از کارگران ایذه‌ای معدن گل گهر سیرجان، تصاویری از وضعیت کار در این معدن را ارسال کرد.

او گفت که اینجا تقریبا ۲۰ کارگر از ایذه هستیم ، وضعیت خوبی نداریم اما ناچاریم کار کنیم، باوجود شرایط سخت ( گوگرد، خاک و مواد شیمیایی) باز هم حقوق درخوری به ما تعلق نمی گیرد، ۲ سال اینجا مشغولیم اما قرارداد بالاتر از ۵ ماه نداریم!

 

این وضعیت چیز عجیب و غریبی برای جوانان ایذه ای نیست، بعید است در کشور ما جایی کار باشد و نشانه ای از نیروهای ایذه‌ای نبینید!

اخیراً هم که موج خروج از کشور و کار در کشورهای ارمنستان، تاجیکستان و … راه افتاده است که بازهم بچه‌های ایذه پای ثابت این پروژه‌ها هستند.

در شهری که تنها صنعتش نانوایی است و شهرک صنعتی صرفاً یک منطقه متروکه است که عده ای وام کلان بگیرند و بروند، نمی‌شود انتظار شغل پایدار داشت.

سال هاست می گوییم و می گوییم و نمی‌شود که نمی شود، یک شهر است و روزی چندین اتوبوس که راهی جهنم عسلویه می‌شوند، منطقه‌ای که زندگی در آن هم سخت است، چه برسد به کار کردن !

ای کاش می‌شد تعدادی از مسئولان شهرستان را برای مدتی راهی عسلویه کرد تا فقط از راه دور، فعالیت کارگران ایذه ای در گرما و شرجی را ببیند، البته اگر در بدو حضور در این شهر گرما زده نشوند و با هلی کوپتر عزم بازگشت نکنند !

به هر شکل ۱۱ اردیبهشت روز کارگر است، در این زمینه هم مثل اکثر موارد دیگر انتظار خاصی از مسئولان نه میرفت و نه می رود، چراکه ما دزفول و بهبهان و … نیستیم !

اما لااقل میشد به مناسبت این روز، همایشی برای قشر عظیم کارگر و خانواده‌های آنها در ایذه برگزار می‌شد!

 

خبرنگار: نیما مقصودی

لینک کوتاه : https://www.asreizeh.com/?p=54943

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.