تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
4

داعش پوشیدن شلوار را ممنوع کرد

  • کد خبر : 3153
  • 14 دی 1393 - 8:02

عصر ایذه: گروه تروریستی «داعش» پوشیدن شلوار برای مردان را در شهر «المیادین» در استان «دیرالزور» سوریه ممنوع اعلام و […]

عصر ایذه: گروه تروریستی «داعش» پوشیدن شلوار برای مردان را در شهر «المیادین» در استان «دیرالزور» سوریه ممنوع اعلام و در مواردی اقدام به پاره کردن شلوار مردان کرد.

.

داعش یقتل

.

به گزارش پایگاه خبری عصر ایذه به نقل از خبرگزاری تسنیم، روزنامه جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع خود نوشت:

* گروه تروریستی «داعش» پوشیدن شلوار برای مردان را در شهر «المیادین» در استان «دیرالزور» سوریه ممنوع اعلام و در مواردی اقدام به پاره کردن شلوار مردان کرد. به گزارش پایگاه خبری گروه موسوم به «ناظر حقوق بشر سوریه»، گروهی از نیروهای داعش که خود را «نیروهای امر به معروف و نهی از منکر» می‌خوانند، مردانی را که در خیابان‌های شهر المیادین در شرق سوریه شلوار بر تن داشتند، بازداشت کردند و پس از آن به اطلاع خانواده‌هایشان رساندند که به منظور آزادی آن‌ها باید لباس‌های گشاد برای آن‌ها بیاورند تا آن را بپوشند و اجازه تردد در شهر به آن‌ها داده شود. داعشی‌ها در شهر «بوکمال» در مرزهای عراق و سوریه نیز یک مغازه را به دلیل اینکه یک زن در آن بود که نقاب بر چهره نداشت، تعطیل و صاحب آن را بازداشت کردند. داعش از زمان اشغال برخی مناطق در عراق و سوریه، احکام بسیار سختگیرانه‌ای صادر کرده و مردم این مناطق را شدیداً تحت فشار قرار می‌دهد. این گروهک تروریستی تکفیری ده‌ها مسجد را به بهانه‌های مختلف ویران و حتی برگزاری جشن به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) را در شهرهایی مانند «موصل» ممنوع اعلام کرد.
* عبدالله الشملاوی، وکیل بحرینی می‌گوید: با شیخ سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق این کشور در زندان دیدار کردم. وی به من گفت: به علت روحانی شیعه بودن و دبیرکلی جمعیت الوفاق، مورد حمله قرار گرفته‌ام. پایگاه اینترنتی صوت المنامه از اعتصاب غذای زندانیان بحرینی در زندان «جو» در اعتراض به بازداشت شیخ سلمان خبر داد. زندانیان سیاسی در زندان مرکزی جو با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کردند: اعتصاب غذای خود را که از روز چهارشنبه در اعتراض به بازداشت شیخ علی سلمان روحانی شیعه و دبیرکل جمعیت الوفاق آغاز کرده‌اند، ادامه خواهند داد و شب‌ها راس ساعت ۲۲ فریاد‌الله اکبر سر می‌دهند. این اعتراضات یک هفته ادامه خواهد داشت.
* «سکندر رضوی» یکی از فعالان شیعه کراچی که هفته گذشته ناپدید شده بود، پس از ربوده شدن توسط عناصر تروریستی سپاه صحابه مورد شکنجه قرار گرفته و به شهادت رسید و پیکر بی‌جان او در یک گونی در منطقه «حب ریور» پیدا و به پزشکی قانونی منتقل شد. در تصاویر منتشر شده آثار شکنجه و کبودی بر روی بدن این شهید نشان می‌دهد که وی قبل از به شهادت رسیدن به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. به گزارش ابنا، دولت پاکستان از اواخر مرداد ماه عملیات برنامه‌ریزی شده‌ای علیه گروه‌های تروریستی در شهر بندری کراچی آغاز کرده و صدها نفر از اعضای وابسته به این گروه‌ها بازداشت شدند اما حملات هدفمند علیه شیعیان مظلوم این کشور ادامه دارد. گزارش کمیسیون حقوق بشر پاکستان تنها در ماه‌های گذشته سال جاری بیش از یک هزار و ۸۰۰ نفر، قربانی عملیات تروریستی اعضای گروه‌های غیرقانونی در بزرگ‌ترین شهر اقتصادی پاکستان شدند که اغلب این خشونت‌ها بر اثر انفجار بمب، افزایش خشونت‌های فرقه‌ای و قتل‌های هدفمند صورت گرفته است.
* اشتباه توئیتری، پایگاه‌های داعش را لو داد. روزنامه انگلیسی «گاردین» نوشت: «مارک تایلر» شهروند نیوزیلندی که در سال ۱۳۹۱ برای پیوستن به داعش به سوریه رفت، خود را «ابوعبدالرحمن» نامید. وی پس از رسیدن به سوریه، ویدیویی ضبط کرد که در آن گذرنامه نیوزیلندی خود را به آتش کشید. یکی از پژوهشگران، در آذر ماه گذشته با بررسی این ویدیو مشخص کرد که این ویدیو در منزلی در یکی از مناطق اطراف شهر رقه در سوریه فیلم‌برداری شده است. پس از فاش شدن این اشتباه، ابوعبدالرحمن ناچار شد ۴۵ پست خود را در هفته جاری حذف کند، زیرا همه این پست‌ها دارای مکان‌نما بودند. به نوشته روزنامه گاردین، بسیاری از افرادی که از کشورهای غربی نظیر فرانسه، کانادا و انگلیس به گروه‌های تروریستی به ویژه داعش پیوسته‌اند،‌ مرتکب همین اشتباه شده‌اند و اطلاعاتی که خودشان منتشر کرده‌اند، نهادهای قضایی را در تامین اسناد و مدارک اثبات اتهامات وارده به آنان یاری می‌کند. این اطلاعات همچنین نقش به سزایی در افشای محل اختفا و پایگاه‌های داعش دارد. ابوعبدالرحمن پیش از منتشر کردن ویدیویی در یوتیوب، دلایل عزیمتش به سوریه را توضیح داده و تاکید کرده بود که تا وقتی کشته شود، همچنان در سوریه خواهد ماند. پلیس نیوزیلند، ابوعبدالرحمن را از سال ۱۳۸۸ پس از دیدار با یک نیوزیلندی تندرو به نام «مسلم بن جون» در یمن، تحت نظر داد. بن جون، در سال ۱۳۹۲ در یک حمله هوایی، به همراه یک استرالیایی به نام «کریستوفر هاروارد» به هلاکت رسید.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://www.asreizeh.com/?p=3153

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.