تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
9

داعش چگونه غافلگیر شد؟

  • کد خبر : 718
  • 01 دی 1393 - 6:27

عصر ایذه: برای نبرد با داعش در سنجار ۳۲ هزار رزمنده آماده شدند لذا ضربه به داعش بسیار غافلگر کننده […]

عصر ایذه: برای نبرد با داعش در سنجار ۳۲ هزار رزمنده آماده شدند لذا ضربه به داعش بسیار غافلگر کننده بود که به هلاکت و اسارت شمار زیادی از تروریست های این گروه انجامید.

.

به گزارش عصر ایذه به نقل از خبرگزاری مهر، نماینده ائتلاف دولت قانون گفت: ارتش عراق با عملیات خود در سنجار، داعشی‌ها را غافلگیر کرد.”عدنان السراج” که در گفتگو با شبکه العالم سخن می گفت، اظهار داشت: هماهنگی ارتش و نیروهای هوایی؛ و همچنین نیروهای داوطلب مردمی و نیروهای پیشمرگه و نیروهای ویژه در شهر دهوک و علاوه بر آن، حضور عشایر عراق در تلعفر، ایزدی ها در سنجار و شنکال، و همچنین کُردها در زمار و جلولاء و سایر مناطق برای آزادی موصل، بسیار زیاد بود.

وی تصریح کرد: ۳۲ هزار رزمنده، برای این نبرد آماده شدند که به همین دلیل، ضربه به داعش بسیار غافلگر کننده بود، نیروی مزبور تا ده ها کیلومتر پیشروی کرد که به هلاکت و اسارت شمار زیادی از تروریست های داعش انجامید.

وی خاطر نشان کرد: رویداد های اخیر نشان داد که داعش، ببری کاغذین است که ضعف آن در برابر حملات نیروهای عراقی آشکار شده است.

السراج یاد آوری کرد که پادگان کسک در سی کیلومتری سد موصل و هفتاد کیلومتری شهر موصل، نقطه مهمی پس از آزادی تلعفر است.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب عشایر و اهل سنت در مناطق تحت سلطه داعش گفت، رفتار داعش با مردم نشان داد هدف آنان، مسخ هویت عراقی و اسلامی است به همین دلیل مردم به طور گروهی از این مناطق گریختند.

السراج گفت که حمایت عشایر از ارتش، در زمینه ارائه اطلاعات درباره داعش، سهم بسزایی در تحقق پیروزی های اخیر و موفقیت حملات هوایی علیه مواضع این گروه تروریستی داشت.

وی افزود: توافق شده است که نیروهای هوایی ائتلاف جهانی، دخالت نکنند. لذا آنچه در پایگاه عین الاسد رخ داد با شرکت نیروی هوایی، عشایر، ارتش و نیروهای مردمی عراق بود که بیش از ۱۲۸ داعشی به هلاکت رسیدند.

السراج گفت: این عملیات، در مساحتی حدود ششصد کیلومتر مربع از منطقه بسیار مهم الجزیره تا مناطق تحت سلطه گروه تروریستی داعش انجام می شود اما ائتلاف بین المللی نقشی در آن نداشته و تنها نیروهای عراقی در آن ایفای نقش می نمایند.

لینک کوتاه : https://www.asreizeh.com/?p=718

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.